- רדיו קול חי - -

ליברמן: "יגידו שיושבים בישראל מג'נונים שמחפשים לריב"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר בתכנית "חמישי בשניים" בהגשת יוסי אליטוב ואריה ארליך בעקבות פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ.

בנוגע לאמירות על ההתנחלויות, אמר "יחסים בין מדינות בונים שנים, צעד אחר צעד ובפגישה הראשונה הדבר הקריטי הוא לבנות יחסים אישיים טובים, לייצר דיאלוג אמין ודיסקרטי. ראה"מ הצליח לדעתי ליצור את זה. המטרה הזו הושגה. לגבי כל השאר אנחנו לא יודעים מה בדיוק היה. מה הוזכר, כן הקפאה, לא הקפאה, בפועל אנחנו בונים. עם חילופי הגברא בבית הלבן אישרנו מעל 5,500 יח"ד ביהודה ושומרון. בנושאים רגישים עדיף לדבר פחות ולעשות יותר." הוא הרחיב גם על הבניה שאושרה בעיר החרדית, ביתר עילית.

עוד אמר השר ליברמן "צריך לחכות שרה"מ יחזור ויפרט מה הוסכם באותם שיחות. אני מניח שאנחנו לא נרצה לריב עם ממשל טראמפ. בואו נדמיין שאנחנו אומרים 'אנחנו נעשה מה שצריך ומה שמבינים" יגידו בעולם 'מילא רבתם עם אובמה אבל עכשיו? הרפובליקנים בשלטון, בבית הלבן, בסנאט ובקונגרס, גם עם טראמפ הצלחתם לריב?' יגידו שיושבים בישראל מג'נונים שמחפשים ריב ומדון" כדבריו.

על החקירות שאופפות את רה"מ, אמר "אפשר לתפקד עם רעשי רקע. אני לא רואה בעיה עם התפקוד השוטף של רה"מ. בכלל, בתפקיד של רה"מ יש לחצים ומתחים וזה לא משנה איזה לחץ. אם אתה לא מרגיל את עצמך לתפקד תחת לחץ ובדרך כלל זה 24 שעות 365 ימים בשנה, אתה כנראה לא נמצא במקום הנכון. רה"מ מתפקד נכון. רה"מ רשאי לתפקד גם אם יש כתב אישום. הגוף היחיד שרשאי לקבוע אם אדם זכאי או אשם, זה ביהמ"ש. לא אופוזיציה, לא קואליציה ולא התקשורת. ביהמ"ש בלבד".

על הצהרות שונות של שרים בממשלה ועל דברי השר בנט כי אם נתניהו יזכיר בפגישתו את טראמפ את אופציית 'שתי המדינות', האדמה תרעד, אמר השר ליברמן "כלב נובח לא נושך. אין לאף אחד בקואליציה הנוכחית וקודם כל לבית היהודי אופציה לפרישה. בניגוד למפלגות אחרות לנפתלי בנט אין שום אופציה לפרוש. אין להם שום אופציה לפגוע בממשלת ימין" על מה שנאמר אמש במסיבת העיתונאים, אמר "השאלה מה היה בארבע עיניים, בין טראמפ לנתניהו".

באשר ל'דממת האלחוט' של שר הביטחון מאז כניסתו לתפקיד, אמר "אני לא מתכוון לדבר בשפה של אולטימטום והצהרות. אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו רוצים הצהרות או תוצאות. לפחות באותם שבעה חודשים או תשעה, אני לא יודע, שאני נמצא במשרד ביטחון, יש הרבה תוצאות שניתן לבחון אותם. הצהרות אני משאיר לאחרים".

הוא מוסיף על אופי פגישת טראמפ ונתניהו ואומר "השפת גוף והחיוכים של טראמפ וביבי חשובה. זה מראה שיש כימיה ואמון. טראמפ בצדק אומר אני לא בא לכפות וזה השינוי המהותי. הוא אומר כל פתרון שתגיעו בין הצדדים ישירות, מקובלת עלי וזה דבר משמעותי מאד. זה מסמל שינוי של 180 מעלות מכל מה שראינו קודם".

כשנשאל האם הוא ושאף להיות ראש ממשלה בעתיד, ענה "השאיפה שלי היא להיות שר ביטחון מצויין".

/wp-content/uploads/2017/02/ראיון_ליברמן.mp3 [1]