ישראל צוחקת על שוודיה: "אתם תפתרו את כל הבעיות באזור"

    "בהתחשב בהצלחה יוצאת הדופן של הממשלה השבדית הנוכחית בעשיית שלום בכל רחבי העולם, אנחנו אסירי תודה על ההחלטה סוף סוף לפתור את חוליי האזור שלנו. מדוע הם לא יכלו לחשוב על מינוי כזה מוקדם יותר?".
    מנדי אושר 1 Comment on ישראל צוחקת על שוודיה: "אתם תפתרו את כל הבעיות באזור"

    שרת החוץ השוודית הצהירה על מינוי שליח מיוחד למזרח התיכון • ידועה בשנאתה לישראל • טענה בעבר כי מתקפת הטרור בפריז קשורה ליאוש שחשים הפלסטינים • בישראל החליטו להגיב להחלטה השבדית בצורה עוקצנית: "למה רק עכשיו נזכרתם לעזור"

    שוודיה • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    "בהתחשב בהצלחה יוצאת הדופן של הממשלה השבדית הנוכחית בעשיית שלום בכל רחבי העולם, אנחנו אסירי תודה על ההחלטה סוף סוף לפתור את חוליי האזור שלנו. מדוע הם לא יכלו לחשוב על מינוי כזה מוקדם יותר?".

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנשי הממשל השוודים ידועים כשונאי ישראל, חלק משרי הממשלה אפילו מסרבים אפילו להיפגש עם שגריר ישראל בשטוקהולם, אבל נפגשים עם אנשי החמאס. בישראל כבר נואשו מהשבדים והעויינות שלהם, שבירושלים מסבירים אותה ביסודות אנטישמים ובפזילה לקול המוסלמי בפוליטיקה המקומית. שרת החוץ השבדית וולסטרום טענה בעבר כי מתקפת הטרור בפריז קשורה ליאוש שחשים הפלסטינים, היא הציעה לחקור את ישראל על הוצאה להורג ללא משפט של פלסטינים שמעורבים בפיגועי דקירה וגם האשימה את ישראל בשימוש מופרז בכוח. ראש ממשלת שבדיה הגדיל וטען שפיגועי הדקירה הם אינם אירועי טרור.

    השבוע, שרת החוץ השוודית וולסטרום, שנחשבת לשרה העוינת ביותר לישראל באיחוד האירופי ומי שמוחרמת בירושלים, הצהירה על מינוי השליח בנאום מיוחד בפרלמנט השבדי בנושא מדיניות חוץ. "השנה נציין 50 שנה לכיבוש של פלסטין. שבדיה ממשיכה לעבוד למען פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותמנה שליח מיוחד", אמרה וולסטרום. "כאשר ביקרתי בפלסטין בדצמבר האחרון התרשמתי שתקווה יכולה להפוך לייאוש וזה משתקף גם בהתייעצויות ששבדיה קיימה עם 150 ארגונים חברתיים, ישראלים ופלסטינים. החלטת מועצת הביטחון 2334 על ההתנחלויות הישראליות והוועידה הבינלאומית בפריז, יכולים בתרחיש הטוב ביותר ליצור תנאים לחידוש תהליך השלום לפתרון שתי המדינות". מדובר בשימוש בהגדרה חדשה מצידה של וולסטרום. שלא השתמשה במונח המקובל של "השטחים הכבושים" אלא במשפט בוטה יותר: "כיבוש פלסטין".

    בישראל החליטו להגיב להחלטה השבדית בצורה קצת הומוריסטית ועוקצנית דובר משרד החוץ עמנואל נחשון פרסם תגובה סרקסטית שבה הוא אומר: "בהתחשב בהצלחה יוצאת הדופן של הממשלה השבדית הנוכחית בעשיית שלום בכל רחבי העולם, אנחנו אסירי תודה על ההחלטה סוף סוף לפתור את חוליי האזור שלנו. מדוע הם לא יכלו לחשוב על מינוי כזה מוקדם יותר?".

    יצויין שלדברי גורם מדיני: השבדים מודעים ליחס הקריר של ישראל כלפיהם ולכן לא חשובה להם תגובתה של ישראל או האפקטיביות של מינוי השליח. לדברי הגורם המדיני, מה שמעניין את השבדים הוא רק תדמיתם כמדינה שוחרת שלום, חברה במועצת הביטחון ופעילה בפתרון סכסוכים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האי ייהאייי יהאי שוודיה מה יהיה איתכם חתיכת פוסטמות