צפו בגפני משיב אש במליאה: "אתם גזענים. אתם נגד חרדים"

    איתי גדסי 15 Comment on צפו בגפני משיב אש במליאה: "אתם גזענים. אתם נגד חרדים"

    ח"כ משה גפני עלה להגיב להצעת החוק של ח"כ מאיר כהן בנושא האפליה בבתי הספר ותקף חזיתית את יש עתיד: "אתם שקרנים, גזענים, חוצפנים ומושחתים" • השר ליצמן וח"כ גפני הוציאו הודעות תמיכה בשס ובדרעי בעקבות ההצבעה

    צילום: הכנסת
    12:03
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on התקדמות או תעתוע: "חמאס הגמיש את דרישותיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק של ח"כ מאיר כהן מיד עתיד הצליחה לחולל היום במליאת הכנסת מהומה, לאחר שחברי הכנסת תקפו את מאיר כהן וטענו כי הצעת החוק שלו היא קנטרנית.

    ח"כ משה גפני שביקש את זכות הדיבור, תקף את יש עתיד ואת ח"כ מאיר כהן חזיתית.

    "אדוני יושב-ראש הכנסת, מכיוון שמאיר כהן אמר עלי שאני גזען. זה שאני חוצפן זה בסדר, לא הייתי מבקש על זה הודעה אישית, אבל שאני גזען אני מבקש הודעה אישית. אני רוצה להתחיל קודם בו.

    "רק לפני שנתיים, יש בית-ספר של החינוך העצמאי בשדרות – כולו ספרדי, אין שם אשכנזי אחד. הממשלה שלו, בשדרות מוכת הקסאמים, שהילדים האלה הם ילדים ספרדים, לא נתנו להם קייטנה. רק לבית-הספר החילוני שנמצא ליד או בית-ספר של הממ"ד, אבל החרדים הספרדים – לא מגיע להם.

    "כל הקייטנות שיש בהם ילדים ספרדים, גם בתי-ספר של מעיין החינוך התורני. אין לי ילדים היום לבית-ספר יסודי. היה לי, גרתי באופקים, הילדים שלי למדו באופקים, למדו בכל האזור. כמובן, יש לי נכדות, והנכדות שלי לומדות בבית-ספר "כהנמן" בבני-ברק. 1,400 תלמידות, 65% מהתלמידות – אפשר לבדוק את זה – 65% מהתלמידות הן ספרדיות.

    "המציאות הזאת, שאני הצבעתי בעד החוק לפני הרבה שנים, שהיה פה בכנסת, שאסור להפלות על רקע עדתי. הזכיר את זה סגן השר פרוש. הם באים עכשיו לעשות הון פוליטי והם רבים מי מביניהם יותר דואג לילדים הספרדים. המציאות היא שהבנות, הנכדות שלי שלומדות בבית-ספר "כהנמן", ש-65% מהבנות הן ספרדיות – ואני גאה בכך – לא נתתם להם קייטנה, בגלל שאתם גזענים. אתם נגד חרדים.

    המליאה פרצה מהומה, וח"כ מאיר כהן קרא לעבר גפני: "אתה גזען, ואתה יודע את זה".

    גפני: "זה לא משנה בכלל אם החרדים הם אשכנזים או ספרדים. אצלנו אין הבדל.  אצלכם זה משנה, אתם מקוששים קולות אבודים. אתם רוצים לעשות את עצמכם מגיני היושר. ניסיתם לפגוע במסורת שלנו, של אלה מארצות המזרח. ניסיתם לפגוע בכל מה שקדוש ויקר לתלמיד ותלמידה ספרדית ולתלמיד ולתלמידה ספרדים. התורה שלנו היא אחת, אנחנו מתחנכים יחד. לכם יש תורה אחרת. גזענית, מושחתת, שרוצה לפגוע ביהדות. הם הוכיחו לכם היום, אנשי ש"ס, תקבלו אצלנו איזשהו מוסר, איזשהו נושא. אתם שקרנים, גזענים, חוצפנים ומושחתים.

    הערב הוציאו חבר הכנסת משה גפני והשר יעקב ליצמן הודעת תמיכה בהחלטת דרעי להצביע נגד החוק.

    שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני מברך על החלטת ש"ס להתנגד להצעת החוק מטעם יש עתיד בנושא האפליה בחינוך. מפלגה גזענית כמו יש עתיד לא תטיף לנו מוסר על כלום, לבטח לא בנושא אפלייה גזענית. שיתוף הפעולה בין ש"ס ויהדות התורה הינו מבורך וחשוב וכך יהיה גם בעתיד.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני שוחח עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ואמר לו כי "אם הח"כים לא היו מצביעים, החוק הרע שהובילה ׳יש עתיד׳ עלול היה לעבור. גפני שיבח את השר דרעי שהנחה את הח"כים של ש"ס להיכנס להצביע נגד החוק הרע, והחוק אכן נפל". הרב גפני הוסיף כי "איחוד הכוחות בעניין הזה כמו בכל שאר הדברים הוא קריטי".



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      כל הכבוד לגפני

      1. אל תגזים, לא כל הכבוד, תן לו את זה באחוזים

    2. 14

      אין ספק, גפני יודע לדבר, וגם לצעוק. אבל שכחת, אדון גפני לציין את סמינר הר וולף בב"ב, ואת סמינר הר' מאיר, ואת כהנא, והישן בירושלים, והחדש והחדיש וכו וכו וכו, ששם- למרבה הפלא! האחוזים בין אשכנזים לספרדים התבלבלו לגמרי… אמרת שתגיד את האמת??? שכחת להגיד את כולה.

      1. אני חושב שכמו שהספרדיים מנסים להתקבל דוקא במוסדות אשכנזיים, צריכים האשכנזים לנסות להכנס דוקא במוסדות ספרדיים ולהפוך אותם לרוב אשכנזי, ואז יראו שעדיף שכל אחד ילמד במוסדותיו אשכנזי באשכנזי וספרדי בספרדי

        1. הבעיה שבריכוזים החרדים הגדולים האשכנזים לא נותנים לספרדים להקים סמינרים איכותיים שלא קשורים לפוליטיקה, קצת פה ושם יש סמינרים ספרדיים עממיים של ש"ס שנפתחים במסגרת דילים פוליטיים של אילוצי קואליציה,אבל לא על זה אנחנו מדברים. כל מי שנמצא בעניינים יודע!

    3. 12

      חוץ מלדבר יפה לא יודע שום דבר

    4. 11

      גפני- כבר הרבה זמן שלא דיברת כאלו שטויות…..
      מה אתה חושב? שהציבור טיפש? הוא לא מבין? יש אפליה. נקודה! אף אחד כבר לא יכול לסתור את ההוכחות, והציבור לא מטומטם (בתקווה…)
      אז כולכם שם בכנסת, ש"0 שדואגים לכיסא, וג' שדואגים לכיסא, עובדים, ודואגים לברנז'ה….- זיכרו: "יש דין ויש דיין" למעלה שם יודע הקב"ה בדיוק אילו איומים עברו ולמי וממי, כמה איך למה ומתי. יודעים בדיוק מה הכוונה של כל מילה שלכם, ולמה היא נאמרה…..
      בקיצור- על הציבור אתם אולי עוד יכולים לעבוד, עליו- ח"ו ל א!! לתשומת ליבכם…..

    5. 10

      דמגוגיה במיטבה!
      לא בדקתי אם באמת בבית ספר כהנמן יש 65% תלמידות ספרדיות
      מה שבטוח (ואין צורך לבדוק) שבבית ספר כהנמן יש 0% מורות ספרדיות או קרוב למספר הזה!
      ומה זה אם לא גזענות?? אין לזה שום תקדים בשום מקום בעולם!
      האם באמת אין ספרדיות איכותיות שיכולות וראויות לשמש כמורות בבית יעקב? כך זה במשך כשבעים שנה!
      בושה וכלימה תכסה את פניכם!

    6. 9

      זה שבסמינרים זה חינוך לדרמה וכל מי שיודע לדפוק פוזות אז הוא יותר צדיק
      אבל למה הספרדים לא פותחים מוסדות משלהם אם שלנו כ"כ גרועים ויש דין ויש דיין וכו'
      משהו פה לאמסתדר לי שמעתי מהגאון הרב זילברשטיין שיש ר' חיים פאלאג'י שכותב שכל אחד יתפלל בביה"כ שמתאים לו והפוך ברגע שכל אחד במקומו בזה יתרבה השלום

    7. 8

      למה בש"ס אין שום ח"כ אשכנזי

    8. 7

      שמה? שאתם בכיינים?!

    9. 6

      לי נראה שהספרדים לא רגילים ליזום ולפתוח אף אחד לא מפריע כמו שהקמתם ישיבות תקימו סמינרים

    10. 5

      מה
      כולכם תוקפים אותו פה גפני הוא תותח וכול הכבוד לו…