בן צור ליש עתיד: "ש"ס חוללה מהפך, האפליה תימחק לחלוטין"

    החוק לא הוא שימנע את העושק והרִשְעוּת כלפי הבנות הספרדיות והבנים הספרדים אלא ההידברות. ימין מקרבת, אבל עם שוט ביד. אין לנו עניין לפרוס את הכול פה במליאת הכנסת, כי לא זה המקום, אבל ברוך-השם בכל שנה מהשנים האחרונות התקדמנו כברת דרך גדולה במאבקנו למחיקת הקיפוח
    איתי גדסי 4 Comment on בן צור ליש עתיד: "ש"ס חוללה מהפך, האפליה תימחק לחלוטין"

    ח"כ יואב בן-צור משיב לח"כ מאיר כהן: סיעת ש"ס חוללה מהפך בנושא, בשיתוף פעולה, ובהידברות. לא ננוח ולא נשקוט עד שהאפליה הזו תימחק לחלוטין. והיא תימחק" • "אז די לתמימות. בוודאי – די לצביעות"

    השר יואב בן צור צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    החוק לא הוא שימנע את העושק והרִשְעוּת כלפי הבנות הספרדיות והבנים הספרדים אלא ההידברות. ימין מקרבת, אבל עם שוט ביד. אין לנו עניין לפרוס את הכול פה במליאת הכנסת, כי לא זה המקום, אבל ברוך-השם בכל שנה מהשנים האחרונות התקדמנו כברת דרך גדולה במאבקנו למחיקת הקיפוח
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר העימות במליאה בין ח"כ מאיר כהן לחברי הכנסת החרדים, הגיב ח"כ יואב בן צור במליאת הכנסת לטענות שהושמעו מח"כ מאיר כהן.

    בן צור פתח את דבריו ואמר "הכנסת סערה היום בעקבות החוק שהעלה חבר כנסת מאיר כהן. דברו סרה בסיעת ש"ס. אני מבקש להתייחס לנושא.

    ראשית ברשותכם אקרא תגובה שפרסמה סיעת ש"ס: "הצעת החוק שעלתה היום למליאת הכנסת הובאה על ידי אותה מפלגה שהמציאה את האפליה הגזענית; שקיצצה בבשר החי של מוסדות הלימוד החרדי, ללא רחמים וללא הבדל בין ספרדים לאשכנזים. זו הצעת חוק שכל מטרתה היא לקנטר את הממשלה. זה לא יעזור להם. הממשלה הזו תמשיך להתקיים, וש"ס תמשיך להיאבק באפליה במוסדות החינוך, כפי שעושה עד כה בהצלחה".

    עד כאן נוסח התגובה שלנו. אני מעוניין כשם שדברי הבלע הדמגוגיים שהושמעו כאן הונצחו בפרוטוקול הכנסת – כך תונצח התגובה שלנו.

    ועוד מילה: כואבת לי הצביעות. הרי "יש עתיד" היו בממשלה הקודמת. והם יודעים מהי "משמעת קואליציונית". אנו הרי כבולים על ידי אותה "משמעת", שבלעדיה אין קיום לקואליציה.

    חברי הכנסת של "יש עתיד", כולל ידידי מאיר כהן, הצביעו בכנסת הקודמת על הצעות חוק שהם עצמם היו חתומים עליה. כי הם היו בקואליציה. אז די לתמימות. בוודאי – די לצביעות.

    מרגע שוועדת השרים החליטה שהממשלה נגד הצעת החוק, תהא הסיבה אשר תהיה, כל הסיעות מחויבות להחלטה הזו. ירצו או לא ירצו. ואנחנו – אולי לא יהיה לכם נעים לשמוע את זה – חלק מהקואליציה. ולא, אין לנו שום כוונה לכרסם בה.

    אדוני היושב ראש, אמר כאן סגן שר החינוך שאין צורך בחוק, כי ישנם כבר סנקציות במשרד החינוך. לא רק ישנם – אלא הן מופעלות. מאיר כהן בכל זאת עמד על שלו.

    אז תרשו לי לומר כאן, בכל העדינות והחברות כמה מילים: בקדנציה הקודמת העלה חבר כנסת הרב אריה דרעי הצעת חוק ששמה היה: "חוק שירותי הסעד, תיקון – תכניות למניעה, חילוץ ושיקום מעוני". שר הרווחה דאז ביקש מהכנסת להצביע נגד החוק. ממש כך.

    אתם יודעים מי היה אז שר הרווחה? מאיר כהן. תרשו לי לצטט אותו: "אני חושב שלא ראוי שאנחנו נתמוך בהצעת החוק הזאת. אתם תמיד מוזמנים לבוא, להציע, לדבר. אבל בחקיקה זה מיותר".

    זה אתה אמרת אז! היום אתה אומר אחרת. כי אתה באופוזיציה…

    אבל רבותי חברי הכנסת – זה הרבה יותר מזה. הרי מה חשוב יותר – התכלית או הדמגוגיה? אם היינו חושבים שהחוק יפתור את הבעיה אולי היינו שוקלים איך לתמוך בה.

    אבל החוק לא הוא שימנע את העושק והרִשְעוּת כלפי הבנות הספרדיות והבנים הספרדים אלא ההידברות. ימין מקרבת, אבל עם שוט ביד. אין לנו עניין לפרוס את הכול פה במליאת הכנסת, כי לא זה המקום, אבל ברוך-השם בכל שנה מהשנים האחרונות התקדמנו כברת דרך גדולה במאבקנו למחיקת הקיפוח.

    סיעת ש"ס חוללה מהפך בנושא, בשיתוף פעולה, ובהידברות. ממקרים של מאות הגענו למצב של מקרים בודדים. כאן המקום לציין את רבי אריה דרעי שלא נח ולא שקט, את צביקה כהן בירושלים ואלי דדון בבני ברק, את הגורמים המקצועיים במשרד החינוך, ומעל לכל את רבי שלום כהן שליט"א ורבי שמעון בעדני שליט"א שעומדים על גבינו. לא ננוח ולא נשקוט עד שהאפליה הזו תימחק לחלוטין. והיא תימחק.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אין להם מה להציע חוץ מגיבובי מילים של הפליה כאילו ואצל ספרדים אין הפליות עיין ערך שידוכים אצל הציבור הספרדי שאלה ראשונה איזה צבע שניה איזה עדה
      אז להפסיק אם טכניקות של לפיד שצועקות אפס מקצועיות 100% דמגוגולציה

    2. 3

      אולי כדאי לך להתעסק בחוק מעניין יותר אולי חוק הטישויים בכל מקום ציבורי ינתן טישוים אורגנים במחיר 7 אגורות לטישו ככה מישהו אולי יתחיל לההסתכל עליך

    3. 2

      מישהו יכול להסביר פעם את תורת העדות בציבור הספרדי אני כבר מתעסק בשידוכים למעלה מעשרים שנה ותמיד מסתבך כשאני מציע אצל האשכנזים פולני להונגרי וכדומה זה מתקבל אפילו מחסידויות שונות לחלוטין אבל אצל הספרדים זה לא הולך ואני לא מצליח מה הבעיה כולם ספרדים שמתפללים באותו ביהכנ"ס לא הוא מורקאי הוא חלבי הוא תוניסאי הוא לובי הוא פרסי לפי השם הם מזהים מיד את המוצא ופוסלים אולי שמישהו התנדבלעשות לי סדר בנושא היה לי הרבה פאשלות וכעסים

    4. 1

      בן צור כנראה חי באטמוספירה אחרת. כי אין לאמירה המטומטמת שלו שום הסבר אחר….