פגישת נתניהו וטראמפ: "מדינה אחת או שתיים, מה שהצדדים ירצו"

    איתי גדסי 1 Comment on פגישת נתניהו וטראמפ: "מדינה אחת או שתיים, מה שהצדדים ירצו"

    נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ נפגש היום עם ראש ממשלת ישראל נתניהו בפגישה ידידותית במיוחד • טראמפ במסיבת העיתונאים: תעצרו קצת את הבניה בהתנחלויות. נביא "דיל" • נתניהו: "נוביל את הברית הנפלאה בין ישראל לארה"ב לגבהים חדשים" • יו"ר האופוזיציה: "תפיסה אפשרית של מדינה אחת – משמעותה אין מדינה יהודית. זה אסון מסוכן מאוד וניאבק בו בכל דרך אפשרית"

    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיימו הערב מסיבת עיתונאים לפני פגישתם בבית הלבן.

    במהלך מסיבת העיתונאים אמר הנשיא טראמפ כי הוא מצפה להשיג "דיל" בין ישראל לפלסטינים. ואמר כי שני הצדדים הם אלו שיחליטו על הפיתרון של מדינה אחת או שתיים.

    הנשיא טראמפ אמר לנתניהו כי הוא מצפה לעצור קצת את הבניה בהתנחלויות. ובמענה לשאלה השיב הנשיא טראמפ כי הוא בוחן ברצינות את העברת השגרירות לירושלים.

    לאחר מכן נאם ראש הממשלה נתניהו שהודה בפתח דבריו לנשיא טראמפ, על קבלת הפנים החמה. "אני מוקיר את ידידותך אתי ועם מדינת ישראל. היא ניכרת באופן ברור כל כך בדברים שאמרת עכשיו. לישראל אין ידידה טובה יותר מאשר ארצות הברית ואני מבטיח לך שלארה"ב אין ידידה טובה יותר מישראל.

    "הברית בינינו חזקה מאוד, אך תחת הנהגתך, אני בטוח שהיא תתחזק אף יותר. אני מצפה לעבוד אתך כדי לשפר באופן דרמטי את היחסים בינינו בכל התחומים: בביטחון, בטכנולוגיה, בסייבר, במסחר ובתחומים רבים נוספים. ואני מברך על קריאתך הברורה להבטיח שישראל תקבל יחס הוגן במוסדות הבין-לאומיים ושההשמצות והחרמות נגד ישראל יתקלו בהתנגדות שנובעת מהעוצמה והעמדה המוסרית של ארה"ב.

    "כפי שאמרת, הקשר בינינו מבוסס על זיקה עמוקה של ערכים משותפים ואינטרסים משותפים. ערכים ואינטרסים אלה נמצאים תחת התקפות הולכות ונשנות מידי כוח רשע, טרור איסלאמי קיצוני. אדוני הנשיא, הפגנת בהירות ואומץ לב כשניצבת מול האתגר הזה. אתה קורא להתייצב מול המשטר האיראני, למנוע מאיראן לממש את ההסכם הגרוע הזה ולהגיע למצבור נשק אטומי, ואמרת שארה"ב מחוייבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אתה קורא להביס את דאעש.

    "תחת הנהגתך, אני מאמין שנוכל להסיג לאחור את גל האיסלאם הרדיקלי הגואה, ובמשימה חשובה זו כמו גם במשימות אחרות, ישראל עומדת לצדך ואני עומד לצדך.

    נתניהו הוסיף: "אדוני הנשיא, אם נוכל לבלום את האיסלאם המיליטנטי, נוכל לנצל הזדמנות היסטורית מכיוון שלראשונה בימי חיי ולראשונה מאז קום מדינת ישראל, מדינות ערב באיזור אינן רואות בישראל אויבת, אלא יותר ויותר הן רואות בנו בת ברית.

    "אני מאמין שתחת הנהגתך, השינוי הזה שחל באיזור שלנו מביא איתו הזדמנות חסרת תקדים לחזק את הביטחון ולקדם שלום. הבה נממש את ההזדמנות יחד. הבה נחזק את הביטחון, נמצא דרכים חדשות אל השלום ונוביל את הברית הנפלאה בין ישראל לארה"ב לגבהים חדשים.

    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    טראמפ ונתניהו בבית הלבן

    אבי אוחיון, לע"מ

    התגובות המערכת הפוליטית

    השר נפתלי בנט: ״דגל פלסטין הורד היום מהתורן ומוחלף בדגל ישראל. לפלסטינים יש כבר שתי מדינות: בעזה ובירדן. אין צורך בשלישית.  אני מברך את ראש הממשלה שקיבל את ההחלטה הנכונה, גילה מנהיגות ותעוזה וביצר את בטחון ישראל וריבונותה. כעת יש להביט קדימה ולעצב תפיסה אסטרטגית מחודשת לאור המציאות החדשה״.

    סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "מסיבת העיתונאים הערב של טראמפ ונתניהו מבשרת על עידן מדיני חדש ועל פתיחת הרעיון של פתרון אזורי. אני מברכת על כך שלראשונה מזה 25 שנה יש רצון אמריקאי לחשיבה חדשה ולכיבוד האינטרס הישראלי כפי שהוכרע על ידי העם בישראל".

    מפלגת האיחוד הלאומי: מברכת ומחזקת את ידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו על נחישותו בפגישתו עם נשיא  ארה"ב, דולנד טראמפ. ראש הממשלה  הציג בגאון את העמדה הלאומית, בניסיון לתקן עוול היסטורי של 50 שנה, עתה הגיעה השעה להחיל ריבונות ביהודה ובשומרון.

    "אנו מצפים מראש ממשלת ישראל בחזרתו של ארצה, שיישם את דברו בפגישה עם הנשיא טראמפ, בפיתוח מסיבי של תשתיות התחבורה, אזורי התעשייה, הערים והיישובים השונים לרווחת תושבי האזור.

    השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "זהו יום חשוב מאוד. אני מברך את ראש הממשלה שמייצג את עמדת ישראל בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. אמירות הנשיא טראמפ מוכיחות שאנו בעידן חדש. העמדות שהביע הנשיא, מעידות על ההבנה שפתרון שתי המדינות אינו הפתרון היחיד להשגת שלום ושהגיע הרגע להפוך את המשוואה ולהפעיל את הלחץ על הצד הפלסטיני שהוא הצד הסרבן ולהעביר לו מסר ברור שלסרבנות לשלום ולחינוך לשנאה ואלימות יהיה מחיר.

    שר המדע אופיר אקוניס: הערב הושם הקץ על פתרון ״שתי המדינות". סופסוף הגיע סופו של רעיון שגוי ומסוכן: הקמת מדינת טרור פלשתינית בלבה של ארץ ישראל. גם הנשיא טראמפ מבין שנוסחת ״שתי מדינות״ לא תביא לשלום במזרח התיכון, ושצריך למצוא פתרונות אחרים כדי להשיג שלום״.

    ישראל כ"ץ שר התחבורה והמודיעין: "טראמפ חיבק את ישראל , הבטיח גיבוי בזירה הבי׳ל ושלח מסר חד לאירן שלא יאפשר לה לעולם להתחמש בנשק גרעיני"

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "תורנו להחליט וחובתינו לעשות את מה שטוב למדינת ישראל. הגיע הזמן לזנוח את רעיון העיוועים של חלוקת הארץ ולחזור לדבר על איחודה של הארץ. מהפגישה הערב נראה שאין שעה נכונה יותר לממש את החזון הלאומי של הממשלה הנבחרת ואני מברך על כך. הגיע זמן ריבונות".

    השר אורי אריאל: "השלבים הבאים הם תנופה כלכלית של האזור, החלת הריבונות ביו"ש והשבת יהונתן פולארד הביתה״. "דברי הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו בפגישה הערב מהווים נקודת מפנה חשובה במדיניות הבטחונית והמדינית של ישראל. יישר כח לראש הממשלה נתניהו ששמר על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל: ביטחון, התיישבות, ציונות.

    ח"כ שפיר בתגובה להתבטאויות אנשי הבית היהודי מיד אחרי מסיבת העיתונאים:"‏שיתאפקו בימין עם שאגות השמחה. בתוך שק החנופה של ביבי לקיצוניות המשיחית של בנט לא שמענו שום תוכנית לשמירה על בטחון ישראל. כי אין כזו."

    ח"כ עמר בר-לב: "תחת תפאורה נעימה ובמילים עדינות הודיע הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו שהמדיניות האמריקאית כלפי ישראל והפלסטינים לא תשתנה מתקופת אובמה. בכוונתו לפעול לשלום בין העמים שיחייב את שני הצדדים לוויתורים כואבים. אשליית הימין שארה״ב תאפשר בנייה בהתנחלויות וסיפוח התנפצה להם בפנים. כאשר טראמפ ממליץ לנתניהו לעצור לתקופת מה את הבנייה בהתנחלויות, זו עצה ידידותית מחבר שמחזיק מקל גדול ביד השנייה והראה כבר כיצד הוא נוהג במי שלא שומע לעצתו."

    ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, בתגובה למסיבת העיתונאים:  "היה עצוב ומביש לראות את נתניהו מתפתל ומתפתל רק כדי להתחמק מהרעיון של היפרדות מהפלסטינים בדמות שתי מדינות. על כל ישראלי הערב להיות חרד מעצם התפיסה שאפשרית מדינה אחת בין הים לירדן שמשמעותה אין מדינה יהודית. זה אסון מסוכן מאוד וניאבק בו בכל דרך אפשרית."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זהו מפגש טוב אבל מאוד מחייב