חה"כ כהן לגפני: תתבייש לך גזען שכמוך אני מרוקאי

    מפלגת ש"ס הגיעו למליאה והצביעו נגד רק לאחר שני סיבובים של הקראת שמות בהם הם לא נכחו במליאה, דבר שעורר ביקורת מקרב ספסלי האופוזיציה, 38 תמכו 43 התנגדו. ח"כ יגאל גואטה אמר "אני מצביע נגד ומתבייש"
    איתי גדסי 5 Comment on חה"כ כהן לגפני: תתבייש לך גזען שכמוך אני מרוקאי

    כהן: "חוק נגד אפליה של מוסדות חינוך חרדיים אשכנזיים כלפי תלמידים ובעיקר לתמידות ממוצא ספרדי" • מאיר פרוש: "אתם שוללים תקציב ממניע דתי לא ממניע עדתי" • חכי"ם ממפלגת ש"ס נמנעו

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    מפלגת ש"ס הגיעו למליאה והצביעו נגד רק לאחר שני סיבובים של הקראת שמות בהם הם לא נכחו במליאה, דבר שעורר ביקורת מקרב ספסלי האופוזיציה, 38 תמכו 43 התנגדו. ח"כ יגאל גואטה אמר "אני מצביע נגד ומתבייש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר בקריאה טרומית את הצעת חוק שלילת תקצוב ממוסדות חינוך המפלים תלמידים ברישום אליהם שהגיש חבר הכנסת מאיר כהן ממפלגת יש עתיד, על פי הצעת החוק מוצע לקבוע כי מוסד חינוך אשר עובר על איסור ההפליה הקבוע בחוק ובין היתר אינו מקבל תלמידים בשעריו בשל מוצאם העדתי, לא יקבל תקצוב מהמדינה. 

    בדברי ההסבר נכתב: "בשנת הלימודים התשע"ז מעל לשלושים  תלמידות לא פתחו את שנת הלימודים בבית הספר, בעקבות אי הסכמה של בתי ספר וישיבות לרשום את התלמידות במסגרתם, וזאת בשל מניעים עדתיים. בנוסף ישנם תלמידים אשר נשארו בבית וזאת מכיוון שבית הספר לא הסכים לרשום תלמידים אתיופים לבית הספר. לא ניתן להמשיך במצב זה.

    הצעת חוק זו באה למנוע את המצב בו קיימים בתי ספר בישראל אשר אינם מוכנים לרשום תלמידים ותלמידות לבית ספרם בגלל העדה שלהם. הצעת חוק זו קובעת כי מוסד חינוכי אשר לא יקבל תלמידים בשעריו בשל מוצאם (שיקול עדתי), לא יקבל תקציב מהמדינה. על המדינה להוביל סנקציות על מוסד חינוכי אשר מפלה בשל גזע ולא על אדם פרטי, ולכן לא ניתן להסתפק בחוק זכויות התלמיד."

    לדברי חבר הכנסת כהן: "הלוואי והיה נמנע מאיתנו הצורך להתמודד עם תופעות של הדרה האפליה הדדית. ממש מתחת לאפינו מתרחשת אפליה של מוסדות חינוך חרדיים אשכנזיים כלפי תלמידים ובעיקר לתמידות ממוצא ספרדי. מסרבים להכניס אותם לבתי הספר מחשש חלילה שהן תשבנה ליד התלמידות האשכנזיות ולמה? רק בגלל שהם אשכנזיות. התירוצים שנאמרו לאימהות היו מקוממים כשלעתים נאמרה להם האמת ללא כל בושה לא התקבלת בגלל שאת ספרדייה. אותן אימהות פנו אלי כי קצו בקשר ההסכמה שבשתיקה העוטף את העולם החרדי. איזה צידוק יש לזה?

    ח"כ משה גפני קרא קריאות ביניים וח"כ כהן השיב: "יש פעמים שגזענים צריכים להוריד את הראש, תתבייש לך גזען שכמוך. הגיע הזמן שיסבירו לגזען שכמוך שמקומך לא בכנסת ישראל. אני מרוקאי ואתה לא מקבל את בת המשפחה שלי גזען שכמוך".

     סגן שר החינוך מאיר פורוש השיב בשם הממשלה: במשמרת הקצרצרה של יש עתיד בממשלה, אתם לא התעסקתם בשאלה של מניעים עדתיים כי אתם הוצאת מהתקציב של משרד החינוך שבתי ספר של המוכר שאינו רשמי תהיה להם קייטנה כמו לכל ילדי ישראל, בלי לבדוק אם יש שם ספרדים או אשכנזיים, שללתם מכולם, למה? מכיוון שהם חרדים. לא רק קייטנות מנעתם מהמגזר החרדי, גם שעות תמרוץ וטיפוח, גרמתם לכך שהחרדים לא יקבלו את זה. גם עשיתם רעה לילדי החינוך המיוחד בחינוך החרדי רק כי הם חרדים. למה אני מזכיר את זה? כי זו השיטה של יש עתיד, זו האג'נדה שלכם. אולי תציעו הצעת חוק שתקצוב בתי הספר כפוף לרמת האלימות של התלמידים או שתיית משקאות חריפים?

    לאחר הצבעה שמית שהייתה סוערת במיוחד, כאשר מספר חברי כנסת מהקואליציה בעיקר ממפלגת ש"ס הגיעו למליאה והצביעו נגד רק לאחר שני סיבובים של הקראת שמות בהם הם לא נכחו במליאה, דבר שעורר ביקורת מקרב ספסלי האופוזיציה, 38 תמכו 43 התנגדו. ח"כ יגאל גואטה אמר "אני מצביע נגד ומתבייש". גם בהצעה של ח"כ מיכאלי התקיימה הצבעה שמית כאשר תמכו 35 ו 42 התנגדו.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      חה"כ כהן! אתה צבוע! אתה גזען!
      אם היה איכפת לך באמת מאפליה לא היית שותק על כך שמשרד החינוך מפלה את המוכש"ר החרדי שמקבל פחות מ-10% תקצוב מהסל הכללי (לא סל בסיס מקוצץ) ומתקצב בתקצוב עודף של עשרות מליוני ש"ח את המוכש"ר הנוצרי שנמצא באותו מעמד מבחינה משפטית כמו המוכש"ר החרדי!
      זה מה שלמדו אותנו במרוקו אבותינו? להפלות לרעה יהודים מול נוצרים???
      איך אתה ישן עם זה בלילה??

    2. 4

      גם גפני וגם כהן צבועים וגזענים .
      החוק לא עבר כי הוא לא עם העונש הנכון היה צריך לקבוע בחוק שאת המנהלים שמפלים האלה לזרוק לכל הרוחות….

    3. 3

      גם ביש עתיד משתמשים בשד העדתי לידיעת ח"כ כהן מפלגת ש"ס רשמה על זה פטנט ואתה מפר זכויות

    4. 2

      סיפור
      יאיר לפיד ומאיר כהן החליטו לשלוח את בנותיהם ללמוד בסמינר חרדי היות ויש להם טלווזיה ועוד יותר גרוע אייפון לכן בנותיהם לא התקבלו
      מאיר כהן החל לצעוק ולהתלונן שלא מקבלים את ביתו בגלל שהיא מורוקאית ויש כאן הפליה על רקע עדתי עשה הרבה רעש ופנה ליואב ללום והתלונן במחוז החרדי והתראיין בכל ערוץ ותחת כל עץ רענן וליאיר לפיד שגם את ביתו לא קיבלו לא היה שום קייס ושום תירוץ על מה להתבכיין שהרי הוא אשכנזי ולא יכול לטעון שהרקע לסירוב הוא עדתי

    5. 1

      ואצל המרוקאים אין גזענות {תימנים וכל עדה אחרת}טול קורה מבין עיניך