שר האוצר: לא מבין למה ראש הממשלה הזמין רק חומוס

    "עבדתי קשה כדי להשיג את התואר הזה שר האוצר, ואני מאוד שמח לשמוע שקוראים לי שר האוצר. גם אימא שלי שמחה לשמוע את זה".
    מנדי אושר 2 Comment on שר האוצר: לא מבין למה ראש הממשלה הזמין רק חומוס

    שר האוצר משה כחלון בשיחה עם עמית סגל בכנס ירושלים • לדבריו: "במקרה הזה של יוקר המחייה, אנחנו כבר עושים שינוי" • הוא מדבר על הבנייה ביהודה ושומרון • על חוק ההסדרה • הנושא הביטחוני • האם לדעתו קיימת אפליה? דעתו על הנושא הביטחוני ועתידו הפוליטי

    שר האוצר, משה כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "עבדתי קשה כדי להשיג את התואר הזה שר האוצר, ואני מאוד שמח לשמוע שקוראים לי שר האוצר. גם אימא שלי שמחה לשמוע את זה".

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון בשיחה עם עמית סגל בכנס ירושלים, מתייחס לטענה שהוא ייזכר כמי שקיבל את מחירי הדיור ברמה איקס והחזיר אותם ברמה גבוהה יותר ב-20%. "עובדה היא שלמרות שכולם אמרו במקרה של הסלולר שזו גזרת גורל, מכה משמיים, והצלחנו לשנות את זה, גם כאן, במקרה הזה של יוקר המחייה, אנחנו כבר עושים שינוי. אין לי ספק שבסוף התהליך אוכל לעמוד מול הרבה מאוד זוגות צעירים, ולראות שיש להם דירות. באוגוסט הקרוב, לא דיבורים, לא סיפורים, מפתחות. המון זוגות ייכנסו לבתים החדשים שלהם".

    לדבריו, הוא לא משלה את הציבור שהמחירים בתל אביב ירדו. "יש מקומות בהם אי אפשר להוריד את המחיר בקלות. אבל במעגל השני אנחנו כבר נראה ירידה בקרוב. אסור לשכוח שמדובר במשבר של למעלה מעשר שנים. אני לא חושש להתמודד עם המצב הזה ואני גם לוקח אחריות, למרות שנתוני הלמ"ס מצביעים עדיין על עלייה קטנה, אבל אני מאמין שכבר בקרוב נראה את תחילת השינוי במחירים. הבטחתי שלא אתמודד שוב אם המחירים לא ירדו ואני מתכוון לעמוד בזה. אבל אל חשש, המחירים ירדו ואני אתמודד".

    עוד כחלון טוען כי אין בכוונתו להתמזג בליכוד ומתייחס לטענה כי לו היו בונים ביהודה ושומרון מחירי הדיור לא היו כה גבוהים. "נכון. אם היו בונים בכל הארץ המחירים לא היו ברמה הזאת. אבל אנחנו עובדים בתוך מסגרת האילוצים שלנו". הוא אף המליץ לחבריו בממשלה להעניק לראש הממשלה את היכולת לתמרן מול הממשל החדש. "אני סומך על ראש הממשלה כמו כמעט כל שרי הקבינט". יחד עם זאת, הוא מבהיר כי הסיכוי שתוקם מדינה ערבית לצד מדינה ישראלית, קלוש מאוד. "כולנו", לדבריו, "היא מפלגת ימין. זה שאנחנו מגינים על בית המשפט העליון, לא משנה את זה".

    כחלון גם מביע תמיכה בחוק ההסדרה אך מבהיר עם זאת שאם בג"ץ יפסול את החוק, כולנו תתנגד לפסקת ההתגברות בחוק. בעניין תאגיד השידור הישראלי – כאן, אומר שר האוצר, "דחיית פתיחת השידורים עלתה לנו עד עכשיו 150 מיליון שקל. זה כסף שיכול לשמש לדברים טובים. זהו. אני לא מוכן יותר לזה. התאגיד יחל את שידוריו בזמן".

    ומה בנושא הביטחוני? השר גלנט רמז לאחרונה כי הקיץ הקרוב יהיה "קיץ חם" ברצועת עזה. יושב ראש מפלגתו סבור כי למרות שאין זה מתפקידו לומר לציבור אם להכין מקלטים או לא. "לפי כל הנתונים שאני חשוף אליהם, לא אמור להיות שום דבר".

    הוא מזלזל בטיעון שישנה אפליה בישראל ואומר מעולם לא ראיתי כזו. "הנה, תראו מהיכן הגעתי ומה תפקידי היום". הוא גם מגחך על הפרשנויות הרבות סביב אכילת החומוס המשותפת עם ראש הממשלה ואומר: "הייתה שנה כלכלית טובה וראש הממשלה הזמין אותי לחומוס. הסתכלתי בנתונים ולא הבנתי למה רק חומוס". אגב, הוא גם מאוד מרוצה ושמח בתפקידו לדבריו: "עבדתי קשה כדי להשיג את התואר הזה שר האוצר, ואני מאוד שמח לשמוע שקוראים לי שר האוצר. גם אימא שלי שמחה לשמוע את זה".

    ואגב, אם שאלתם, כחלון לא רואה כל חשש ליציבות הממשלה. "לא רואה סיבה שהממשלה הזו לא תמלא את ימיה". הוא מתייחס לאמירותיו של חה"כ יאיר לפיד כי הוא צופה בחירות בקיץ 2017 ושואל: "תגידו. בעוד כמה חודשים זה, כבר קיבלתם הודעה לבוחר?".

    מה אם נתוני הסקרים שמנבאים ליש עתיד מספר מנדטים גבוה? הוא נשאל, והוא לא מתרשם, לדבריו: "זה נותר אותו מספר מנדטים פחות או יותר של מפלגת העבודה ושל יש עתיד. החלוקה משתנה אבל המספר דומה". למרות שהוא מסרב לבקר את השר הקודם במשרד האוצר, הוא אומר כי קיימים שינויים בתפיסת העולם שלו ושל השר שלפניו. אני יודע מה מחיר העגבנייה למרות שאני שר אוצר. אני יודע מה זה עובדי קבלן. תפיסת העולם שלי שונה.
    אז האם הוא לא מתכוון להתמודד שוב באם לא יצליח להוריד את מחירי הדיור,כפי שאמר בעבר? יתכן, אבל… זאת בתנאי שהממשלה תמלא את ידיה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה מה שמעניין אותו את כחלון? למה רק חומוס? הוא לא מתבייש לומר שאין אפליה?
      חוצפה שאין כדוגמתא!
      המשרד שהוא עומד בראשו מפלה את המוכש"ר החרדי, נותן להם פירורי תקצוב – פחות מ-10% מהסל, בעוד שלנוצרים ערבים שנמצאים באותו מעמד משפטית, הוא מעביר בקומבינציות עשרות מליוני שקלים יותר מידי שנה!
      כל זה לא מפריע לו לשלוח את החשכ"ל לחקור את החינוך החרדי מה נעשה עם כל שקל מהפירורים שהוא נותן, בהתעללות והתעמרות מלווה בקיזוזים שהדעת לא סובלתן
      זו התנהגות שמתאימה לראש מאפיה! לא התנהגות שמתאימה לשר אוצר!
      גם בדיור! יש כאן הדרת חרדים שכמעט לא נהנים ולא משתתפים בתוכניות של דיור למשתכן!
      מר כחלון! תתביש לך!!!

    2. 1

      זה ידוע לכל מעשן שאחרי שמעשנים סיגרים יש פחות תאבון