גם גדולי הרבנים ה"קנאים" בארה"ב הסכימו לחרם הרבנות הראשית

    במקום לציית לפסק הדין, נטל מר פריד דרכון מזויף, נמלט מהארץ עד שעקבותיו נודעו. בעקבות כך, הוציאו הרבנים חרם חמור על הבעל המעגן, בו נכתב כי לאור סרובו לתת גט על פי ההלכה, "יש לנהוג עם הבעל על פי הרחקות דרבינו תם
    דוד קורצוייל 1 Comment on גם גדולי הרבנים ה"קנאים" בארה"ב הסכימו לחרם הרבנות הראשית

    סיפורו של הבעל המעגן הרשי פריד מתל אביב הפך מזמן למסע הצלה חובק עולם • דיין בבית הדין בוינה לאתר קול חי: "בתחילה היו רבנים שלא רצו להתייחס לחרם שהוציאה הרבנות, ביקשנו מהם שרק יקראו את הטיעונים, הם קראו ויישרו קו"

    במקום לציית לפסק הדין, נטל מר פריד דרכון מזויף, נמלט מהארץ עד שעקבותיו נודעו. בעקבות כך, הוציאו הרבנים חרם חמור על הבעל המעגן, בו נכתב כי לאור סרובו לתת גט על פי ההלכה, "יש לנהוג עם הבעל על פי הרחקות דרבינו תם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר כמה שנים שבוינה יושבת בביתה גב' ס. פריד כשהיא ממתינה בעיניים כלות לגט פיטורין שישחרר אותה לחייה.

    גב' פריד היא גרושתו של טייקון מפורסם בוינה שנישאה לפני כחצי יובל למר הרשי פריד. הזוג שנמצאים בעשור השישי לחייהם פרודים מזה שלוש שנים כאשר הבעל נמלט ושוהה כעת במיאמי שבארה"ב. גב' פריד עקרה וחזרה לעיר מוצאה – וינה.

    כל הערכאות בישראל, החל מבית הדין הרבני וכלה בבית הדין העליון פסקו וקבעו באופן חד משמעי כי על פריד לגרש את רעיתו. הפרוטוקולים המלאים שהגיעו לידי אתר קול חי מגלים כי כל הנסיונות האחרים עלו בתוהו וכל הדיינים בכל הערכאות היו תמימי דעים כי יש לסיים את הקשר בין בני הזוג.

    במקום לציית לפסק הדין, נטל מר פריד דרכון מזויף, נמלט מהארץ עד שעקבותיו נודעו. בעקבות כך, הוציאו הרבנים חרם חמור על הבעל המעגן, בו נכתב כי לאור סרובו לתת גט על פי ההלכה, "יש לנהוג עם הבעל על פי הרחקות דרבינו תם שכתוב בשו"ת ציץ אליעזר חלק י"ז סימן נ"א".

    ומה הן ההרחקות? "על כל איש ואשה מישראל וכל הנלווים אליהם, להימנע בהחלט מלדבר עמו כלל, ושלא לישא וליתן עמו במסחר ובכל משא ומתן של ממון, ושלא לארחו ולהאכילו ולהשקותו, ושלא לבקרו בחלותו, ושלא להושיבו בבית הכנסת, ושלא להעלותו לתורה, ושלא לשאול בשלומו, ולא לחלוק לו שום כבוד, ולהתרחק מעליו ככל האפשר עד אשר ייכנע וישמע לקול מורים ולתת גט לאשתו ולשחררה מעגינותה".

    בית הדין הוסיף כי הרחקות דרבינו תם האמורות חלות על הבעל במקום מושבו, עד אשר יתן גט לאשתו, והתיר לפרסם את שמו של הבעל, תמונתו ופרטיו בכל מקום שהוא.

    פריד חרם

    פריד חרם

    הרבנות הראשית לישראל  ובית הדין בוינה שמסייעים לאשה להשתחרר מכבלי עגינותה שלחו את החרם למספר רבנים בארצות הברית שבצל קורתם הסתובב הבעל המעגן. מדובר ברבנים מחצר סאטמר, ויזניץ-מונסי ועוד קהילות שתהום אידיאולוגית פעורה בינם לבין הרבנות הראשית ה'ציונית' בישראל.

    למרות כל זאת, כשכתב החרם על סיבותיו ומאורעותיו הגיעו לידיהם, הם מיהרו ועצרו כל קשר עם הבעל המעגן שבינתיים מצא כמה רבנים במיאמי ובדרום אמריקה שעושים שבת לעצמו ומתעלמים מפסק מפורש של בית דין. הרבנות הראשית ובית הדין בוינה רואים זאת בחומרה ומתייעצים איך להגיב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ואוו! איך שמסלפים סיפור!
      הכתבה כאן מגמתית ומסולפת.
      מי שילם כדי להכניס את זה לכאן בצורה מעוותת כזאת???