לוויין בגודל של קרטון חלב ישוגר לחלל • לא תאמינו, מה הוא יעשה

    החוקרים יכולים לצפות בהם בזמן אמת ולשלוט בהם באמצעות טלפון חכם. המערכת האוטומטית המשולבת במעבדה מאפשרת לשנות את מהלך הניסוי, לקבל נתונים כמו קרינה, טמפרטורה ועוד ולצלם תמונות מיקרוסקופיות.
    מנדי אושר 1 Comment on לוויין בגודל של קרטון חלב ישוגר לחלל • לא תאמינו, מה הוא יעשה

    שני לוויינים ישראליים אזרחיים קטנים ישוגרו לחלל • הBGUSAT ששוקל חמישה קילוגרמים וגודלו מעט יותר מקרטון חלב ובו מצלמות אקלים מיוחדות • והלוויין של חברת SpacePharma הישראלית שפיתחה לראשונה בעולם ננו לוויין ובו מעבדה • סטרט-אפ חדשני

    תחנת חלל • אילוסטרציה
    החוקרים יכולים לצפות בהם בזמן אמת ולשלוט בהם באמצעות טלפון חכם. המערכת האוטומטית המשולבת במעבדה מאפשרת לשנות את מהלך הניסוי, לקבל נתונים כמו קרינה, טמפרטורה ועוד ולצלם תמונות מיקרוסקופיות.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני לוויינים ישראליים אזרחיים קטנים שפותחו בתמיכת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ישוגרו בעוד יומיים (רביעי) לחלל. הלוויינים ישוגרו על גבי משגר של סוכנות החלל ההודית אשר יישא עליו מספר שיא של 102 לוויינים נוספים מרחבי העולם. הלוויינים הישראליים הזעירים נועדו לסייע במחקר של תופעות אקלים ולבצע ניסויים רפואיים. בשניהם שולבו טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לחוקרים ישראלים לנתב את הניסוי שלהם ולקבל מידע ישירות מהלוויין.

    אחד הלוויינים שישוגר הוא BGUSAT, פרויקט משותף לתעשייה האווירית ולמשרד המדע שישוגר במסגרת משימה מדעית של אוניברסיטת בן גוריון. הוא שוקל חמישה קילוגרמים וגודלו מעט יותר מקרטון חלב. הלוויין מצויד במצלמות מיוחדות המסוגלות לזהות תופעות אקלימיות שונות ובמערכת בקרה שתאפשר בחירה של אזורי הצילום והמחקר. הלוויין יאפשר לחוקרים לקבל תמונות באיכות גבוהה, תמונות שבעבר נאלצו החוקרים לרכוש מלוויינים זרים בעלות גבוהה. סוכנות החלל הישראלית הקצתה סכום של כמיליון שקלים למימון מחקרים על בסיס התמונות שיגיעו מהלוויין.

    הלוויין השני הוא של חברת SpacePharma הישראלית שפיתחה לראשונה בעולם ננו לוויין ובו מעבדה עם ארבעה ניסויים שנשלטים על ידי יישומון ישירות על ידי החוקרים. הנתונים מהניסויים משוגרים חזרה לכדור הארץ, והחוקרים יכולים לצפות בהם בזמן אמת ולשלוט בהם באמצעות טלפון חכם. המערכת האוטומטית המשולבת במעבדה מאפשרת לשנות את מהלך הניסוי, לקבל נתונים כמו קרינה, טמפרטורה ועוד ולצלם תמונות מיקרוסקופיות.

    הלוויין, שמשקלו כ-4.5 ק"ג, מכיל ארבעה ניסויים לבדיקת ההשפעה של תנאי חוסר כבידה על חומרים ובהם גם ניסוי של חוקר ישראלי. שיגור נוסף של החברה מתוכנן לשנה הקרובה. בעתיד מתכננת החברה להפעיל בחלל מעבדות המריצות לא פחות מ-160 ניסויים בעת ובעונה אחת.

    לדברי שר המדע אופיר אקוניס, "השיגור של לוויין מחקר מדעי ולוויין של סטרט-אפ חדשני, בשיתוף משרד המדע, מציג את ההשקעה של המשרד בעתידה של מדינת ישראל. עתיד שממנו ייהנו גם מדענים וגם יזמים ובעיקר הצעירים של היום שמקבלים השראה לתעשיית החלל הישראלית הצומחת".

    בשורה זו באה אחרי סידרה של כשלונות בתחום החלל בהם איבוד הקשר עם הלוויין "עמוס 5", והפיצוץ  בבסיס קייפ קנברל בפלורידה שבארה"ב בעת הכנות אחרונות לקראת שיגורו לחלל של הלוויין "עמוס 6" – שנהרס כליל.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות