חשבו שחנו בחנייה רגילה וקיבלו דו"ח על חניית נכים

    לדברי עו"ד דוד, התמרור המורה על חניית נכה במקום לא הוצב כפי שנדרש בחוק – אלא מימין לחניה. כמו כן הסימון על פני הכביש היה כה מטושטש שלא ניתן היה להבחין בו
    אבי יעקב No Comments on חשבו שחנו בחנייה רגילה וקיבלו דו"ח על חניית נכים

    האם עיריית ירושלים מזניחה בכוונה את סימוני חניות הנכים בעיר על מנת לגבות כספים מהציבור? • דוחות חניה לאנשים שחנו בתום לב מבלי שהיה סימון ברור על חניית נכים • עו"ד חנה דוד: "שורה של מקרים שהגיעו לטיפולי מצביעים על התנהלות בעייתית של העירייה"

    לדברי עו"ד דוד, התמרור המורה על חניית נכה במקום לא הוצב כפי שנדרש בחוק – אלא מימין לחניה. כמו כן הסימון על פני הכביש היה כה מטושטש שלא ניתן היה להבחין בו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחרונה נחשפה עו"ד חנה דוד,  למספר רב של מקרים שבהם נהגים תמימים ואזרחים שומרי חוק בירושלים חטפו קנסות כבדים על חניה בחניית נכים, זאת ללא ידיעתם ומבלי כל כוונה לעשות זאת. לדברי עו"ד חנה דוד שורת המקרים שהגיעה לשולחנה מעידה באופן  חד-משמעי על חנייה בתום לב עקב היעדר סימון ראוי  – תוך שהעירייה מודעת למפגע – אך ממאנת לתקנו.

    במקרה הראשון הגיעה אל עו"ד דוד נהגת שחנתה בסופרמרקט 'שופרסל' ברחוב כנפי נשרים, בחניה שלא סומנה כלל ואשר נחזתה לחניה כשרה ומוסדרת. הנהגת התמימה אף הגדילה לעשות והפעילה את אפליקציית החניה "פנגו" על מנת לשלם על החניה. לתדהמתה, כששבה מהקניות לרכבה, גילתה הנהגת כי קיבלה קנס כבד על חנייה בחניית נכים.

    לדברי עו"ד דוד, התמרור המורה על חניית נכה במקום לא הוצב כפי שנדרש בחוק – אלא מימין לחניה. כמו כן הסימון על  פני הכביש היה כה מטושטש שלא ניתן היה להבחין בו. לאחר שפנתה עו"ד דוד לאגף לשירותי חניה של עיריית ירושלים, החליטה העירייה לבטל את הקנס ולהמירו באזהרה.

    במקרה השני, מיהרה משפחה לרופא ילדים ברחוב ריש לקיש בירושלים, בני המשפחה מצאו חניה עם מדרכה אפורה ללא תשלום ממש מול פתח המרפאה, וחנו בה. אלא שלמרבה התדהמה, גם הם  קיבלו דו"ח בסך 1000 שקלים, על חניית נכים, כשהסבירו בני המשפחה הנרגשים לפקח שרשם את הדו"ח כי אין במקום כל סימון, הפנה אותם הפקח לשלט עם סימון  "חניית נכים", כמטר מאחורי המקום שבו חנו, שהוסתר מאחורי רכב מסחרי גדול. הסימון שאמור להיות על הכביש במקום  נמחק לגמרי. הפקח הציע לבני המשפחה לערער על הדו"ח כי הוא כבר נרשם  אך  ערעורם נדחה.

    באמצעות עו"ד דוד פנתה המשפחה בשנית לאגף החניה של עיריית ירושלים, ערעורם נתקבל – והקנס בוטל. לדברי עו"ד דוד "לא ייתכן כי העירייה תמשיך לגבות כספים מן הציבור מצד אחד – ולא תפעל לסימון ברור של חניות הנכים שבשטח שיפוטה – קל וחומר – לאחר שתלונות רבות בנושא מגיעות לפתחה מדי חודש".

    תגובת עיריית ירושלים עדיין לא התקבלה.



    0 תגובות