מחאת בני תורה: פיקוח נפש או יפי נפש?

    המשיכו להתעסק עם מלחמות הסירנות והביפרים שאתם מנהלים כבר חודשים מעל כל במה אפשרית - בלי להתייחס בכלל לסכנת פיקוח הנפש הכרוכה בבלבול המשתרר, הראו את פרצופכם האמתי והניחו לנו להיקהל ולעמוד על נפשנו
    ז. יוספי 69 Comment on מחאת בני תורה: פיקוח נפש או יפי נפש?

    אנחנו מסכימים שצריך לחסום כביש על פיקוח נפש, על הצלת הגוף של אדם אחד. אבל לא על הצלת הנפש • אם היו אומרים לכל הנהגים – אם אתה ממשיך בנסיעה אתה גורם למניעת הגשת סיוע לנפגע תאונה שזקוק להנשמה – אף אחד לא היה מעז להמשיך

    המשיכו להתעסק עם מלחמות הסירנות והביפרים שאתם מנהלים כבר חודשים מעל כל במה אפשרית - בלי להתייחס בכלל לסכנת פיקוח הנפש הכרוכה בבלבול המשתרר, הראו את פרצופכם האמתי והניחו לנו להיקהל ולעמוד על נפשנו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתושב טלז סטון לשעבר, יש לי את הפריבילגיה לספר קצת על פקקי תנועה, בלי להיחשב טרחן במיוחד. כולם וודאי זוכרים את אותו יום שישי בו נטמן שמעון פרס בהר הרצל בירושלים. אובמה בא ומי לא בא להשתתף. הכביש נסגר הרמטית מירושלים ועד שדה התעופה, ביום שישי בבוקר ובסיום האירוע בצהריים. מה שהציבור פחות מכיר, זה את הפרטים. ובכן, הודיעו שהכביש יהיה סגור מהשעה 12:30 למשך שעתיים. מכיון שהיינו אז תושבי הקריה הירוקה, הזדרזנו לצאת מירושלים לא יאוחר מהשעה 12, כדי להספיק להגיע למנהרת הארזים לפני שהכביש נסגר. אבל ברגע מסוים, החליטה המשטרה לסגור את הכביש כבר דקות לפני השעה 12. כך עמדנו, יחד עם מאות מתושבי היישובים לאורך הציר שחשבו להספיק לפני הסגירה, מאוכזבים ומרומים.

    הייתה שם אמא אחת שלא הפסיקה להתחנן לאפשר לה להגיע לשתי פעוטות במבשרת, אבל שוטרי משטרת חדרה שגויסו למבצע הלוגיסטי, לא התרשמו מהתחנונים וההפצרות. כנראה בחדרה הם נחשפו למראות קשים יותר, מי יודע.

    אף אחד לא חשב להתלונן על עצם סגירת הכביש, גם אם שתי תינוקות משוועים לאמם, גם אם זה מקשה על מאות אלפים את הדרכים לירושלים וממנה ביום שישי בצהריים. למה? כי כולם הבינו את חשיבות שמירת הציר פתוח ומאובטח.

    ***

    כאן בארצנו העצבנית והרעועה, סוגרים כבישים ומשבשים דרכים בגלל מכסי ניקוז שלא טופלו ע"י העירייה, בגלל נהגים צעירים פוחזים שנוהגים בפראות לתוך עמודים או עצים, בגלל הפגנות על יוקר המחיה, על הוזלת שכר המורים ואוזלת יד הממשלה בדיור.

    יותר מזה, הרי יש מקרים שכולם מסכימים עליהם חד משמעית ובלי שום פקפוק שיש צידוק לכך שנסגרים הכבישים. מישהו בא בטרוניה על סגירת כל הצירים בהפגנה על אסירי עמנואל? אולי שמעתם תלונה על סגירת הצירים במעמד מחאה על חילול בית הכנסת בערד? יודעים מה? אולי מעכשיו גם תהלוכות ספרי תורה יתנהלו רק בצידי דרכים על המדרכות בלי להפריע לתנועת העוברים ושבים העייפים המסכנים?

    ***

    לפני שנים עשר חודשים בדיוק התרחשה תאונה מחרידה בכביש 1, אוטובוס אגד קו 402 התנגש חזיתית במשאית חונה בשוליים וגרם להרג שישה נפשות יקרות ופציעת רבים נוספים. התאונה הקשה החרידה כל לב, כוחות הצלה רבים זרמו אל מקום התאונה הקשה, סגרו את הכביש וסייעו לפצועים ולכבוד הנספים. פקק-אינסופי נוצר במשך שעות ארוכות והשתרך עד למבואות ירושלים. האם מישהו מהיושבים בפקק הזה חשב כמה זה לא בסדר שעוצרים את התנועה בשביל תאונה אחת? האם מאות ואלפי הנוסעים בדרכים לשמחות, לאירועים חד פעמיים, לילדים עייפים המחכים בבית וסתם להמשיך בשגרת יומם – שכל סדר יומם השתבש לחלוטין במשך שעות ארוכות – בא בטרוניה למישהו על הכביש שנסגר לצורך ההצלה?

    כדאי הוא הכביש להיסגר ימים ולילות כדי להציל נפש אחת. הלא כן?

    כלומר – מה שאותם יפי נפש מנסים לומר בדמעות התנין, פשוט מאוד: יש לנו מחלוקת אתכם על עצם העניין. אנחנו מסכימים שצריך לחסום כביש על פיקוח נפש, על הצלת הגוף של אדם אחד. אבל לא על הצלת הנפש. אם היו אומרים לכל הנהגים – אם אתה ממשיך בנסיעה אתה גורם למניעת הגשת סיוע לנפגע תאונה שזקוק להנשמה – אף אחד לא היה מעז להמשיך. אבל על הגשת סיוע לנפגע בנשמה – זה לא?

    אמרו מעתה – בואו שימו את כל האמת על השולחן. לא אכפת לנו מעוד אחד שיתחייל, לא אכפת לנו מעוד בחור ישיבה שידרדר לשמד, אין לנו שום רצון לסייע כדי למנוע מחוק הגיוס הזה להפיל עוד ועוד נשמות בישראל. כן, אי אפשר להסתכל על זה בצורה אחרת – רק להתכחש למציאות. יש כאן חוק שמד, ההפגנות האלו הן הניסיון האחרון לעצור אותו, ולכם זה מפריע.

    אז אולי, במקום להטיף לנו על חסימת כבישים הכי מוצדקת שיכולה להיות, המשיכו להתעסק עם מלחמות הסירנות והביפרים שאתם מנהלים כבר חודשים מעל כל במה אפשרית – בלי להתייחס בכלל לסכנת פיקוח הנפש הכרוכה בבלבול המשתרר, הראו את פרצופכם האמתי והניחו לנו להיקהל ולעמוד על נפשנו. אל דאגה, אם תגיעו גם עם שמונה אופנועים מהבהבים ומצלמות מוכנות, מבטיחים לכם לפנות דרך בלי להתחשב באיזה סמל מדובר. אחרי הכל, לנו יש רק סמל אחד, עליו נילחם בחירוף נפש.

    פורסם במוסף האקטואליה של 'הפלס' – כל השבוע



    69 תגובות

    מיין תגובות
    1. 69

      ראשית, הרי אם הייתם מקבלים נציגות בכנסת [שעל זה אתם מתקוטטים], כל מה שכתבתם לא היה קיים. כך שהכל בולשיט וצביעות. הרי עד לפני מספר שנים הייתם בשר מבשרה של דגל התורה.
      שנית, אתם הרי לא מועילים כלום עם ההפגנות. כל ההשוואות שכתבתם, שטויות כל כך, מתאים לרמה של קוראי הפלס. כשקורה תאונה הכביש נחסם על מנת להציל את הפצוע, אתם לא מצילים כלום, רק גורמים לעוד שונאי דת. חבורת משועממים.

    2. 68

      עדכונים:
      ח"כ שטרן (יש עתיד): הפגנות החרדים היא מלחמת מאסף בנסיון למנוע את גיוס החרדים, אך אנחנו ננצח, יש לנו תמיכה מכלי תקשורת הפונים למגזר * יצויין כי בשבועות האחרונים דיווחו בכירים במשרד הבטחון על תקציב שמן על חשבון משלם המיסים האמור להיחתם עם אתר תקשורת הפונה למגזר לצורך עידוד גיוס חרדים.
      החייל המתעלל שהתיז גז מדמיע על חרדים, עד שנוטרל כתב לפני האירוע: "אני עם מדים להציק להם", כך דווח ב-ynet. * כזכור, בעקבות ניטרולו, החלה גל הסתה נגד המגזר החרדי, בפרט בכלי תקשורת המנסים לפנות למגזר.

    3. 65

      נילחם בחרוף נפש על בחור שיצא לשמד. ועל בחור שגויס בכפיה.
      אבל לא על בחור שהתעקש בלי גיבוי של אף אחד, לא להתיצב למרות שהוריו ורבותיו הורו לו אחרת.
      בחור יקר, אם לא היצבת, למה הלכת למקום שאולי יוכלו לעצור אותך? הרי אם היית נשאר ללמוד בישיבה אף אחד לא היה בא להפריע לך.
      אז בבקשה, במקום לעשות הרבה רעש, אפשר לסדר את העניין בקלות ע"י התיצבות של הבחור בלשכת הגיוס וקבלת פטור שתורתו אומנותו. אין צורך להקים את כל המדינה, זה סתם פוגע בנו. ובכם.
      אבל זו המטרה…

      1. אתה תמים גדול או מתמם, העובדות והמספרים, ההחלטות והנהלים, כל אלו מדברים בעד עצמם!
        מדובר בשואה רוחנית!
        גם כאשר יורקים עליך אתה אומר שזה גשם??

      2. מבדיקה יצא שמתוך המתייצבים נעצרו יותר מהאלה שלא מתייצבים[לא כולל ההפגנות] אז למה לא הפגנת?

      3. ישנה החלטה של מאות רבנים שהתכנסו בירושלים בראשות מרן הגר"ש אויערבאך והורו בשו"א לא להתייצב ומבית דגל התורה מעולםלא יצאה הוראה רשמית להתייצב. ההיפך: בכינוס המועצות של דגל שס ואגודה הוחלט שבאם יעבור חוק הגיוס ישקלו להורות לא להתייצב אבל נניח לזה יש מאות רבנים שאמרו לא להתייצב ואתה לא מתבייש לכתוב שאף אחד לא הורה לו כך…

    4. 64

      שלום לכותב החד
      אכן אנו נחשפים מידי כמה ימים לפקק כזה או אחר, לחסימה של דרך כזו וגם אחרת חלק מהסיבות מוצדקות יותר וחלק פחות אבל כאן הנושא הוא אחר לחלוטין.
      טענת הכלל היא שיש לחלק בין אונס ולפעמים מקורו באוזלת יד או חוסר התארגנות מצד הגופים האחראיים, אבל בהרבה מן המקרים אכן העומד מאחורי חסימת 'דרך הרבים' הוא: חוסר האכפתיןת והזלזול במשתמשי הדרך, בזמנם, בצרכיהם, במשפחתם ובתוכניותיהם-יהיו חשובים ככל שיהיו.
      אז נכון, כשיש אילוצים אז יש, אבל מבחירה כדאי לבלוט ולהבליט את דעתי את גודל הציות לרב שלי במחיר זה לעצור מלכת את כל תוכניותיהם של רבבות אנשים, זו חרפה! בשביל להוכיח לכל- כי מגיע לי יחס וייצוג הולם של עמדתי- זו בושה!
      יש את אלו שקיבלו על עצמם קבלה להגיע לתפילה בזמן, יוצאים מהבית ברגע האחרון ודוחפים בדרכם את כל הנקרה בדרכם, נשמע מוכר?? זה וזה טרפה!!
      ה' יצילנו מכל נגע ופגע, מחלוקת ושאר מרעין בישין.

    5. 63

      משהו באמת חושב שהם מתכוונים להצלת נפשות? וכי דוחים נפש מפני נפש? מה עם כל הנזקים הרוחניים הנגרמים לבחורים הצעירים שרק אותם ראינו בצמתים?

    6. 60

      מעניין מאד לפי דבריך מדוע גדולי ישראל התנגדו בכל תוקף לכאלה הפגנות חברות טעם [למעט העדה החרדית]
      גם כשהיה מדובר ביותר מאיזה בחור שלא התייצב כנגד דעתם של רב גדו"י………
      חילולי שבת וכד'……

    7. 59

      אין שום היתר בעולם לצער יהודי……..
      וזה שסוגרים כביש כי יש תאונה אפי' שזה מצער, זה כבר נכנס לגדר של "אונס" כי אין מה לעשות
      אבל ליזום בזדון צער למאות יהודים אין שום היתר, ואפשר להביע מחאות בצורה מכובדת [או לפחות לעשות הכל בתיאום עם המשטרה וכך יהיה הודעה מוקדמת והנהגים ידעו ליסוע בדרכים חילופיות]
      אגב בהתנתקות לדוגמא דעת הקהל היתה נגד המתנחלים בגלל ההתנהגות הפרועה ולכן חטפו את ההתנתקות והעם לא הזדהה איתם.

      1. שכשאר יחטפו את הבת שלך או אחותך לצבא, נראה אותך חוזר על המילים שכתבת!

        1. תירגע אף אחד לא חוטף בסה"כ יש חוקים במדינה מתוקנת [שאילולי כן איש את רעהו חיים בלעו] ומי שמתנהג נורמלי לא קורה לו כלום.
          ולכן את אחותי וכו' לא יחטפו כי אנחנו אנשים נורמלים ולא מחפשים צרות בכח.
          [ואולי גם תפגינו על בחור ישיבה שיושב במעצר כי סחר בסמים 'בטעות' מסכן.]

          1. אתה מדומיין ולא יודע את הכיוון של הישות הציונית

    8. 58

      גם אם כל מה שכתבת נכון רק שאלה קטנה אם תוכל אתה וכל חבר מרעיך לענות לי:
      איפה הגר"ש אויערבך שליט"א בכל הסיפור ? למה אין מכתב לצאת ?
      נניח שאמר שצריך למחות, הוא גם אמר איך??????????
      מדובר בסה"כ בפורקן יצרים של בחורי ישיבות שאין תורתם אומנותם……

      1. פורקן יצרים לא נמצא במחוזותינו! פורקן יצרים נמצא ב"תורה בתפארתה" שפצעו אברך במצב קשה רק בגלל שהניף שלט מחאה בכניסה לאלעד נגד הגיוס
        זו ישיבה שקמה בחטא על רקע עסקאות פוליטיות מפוקפקות + שחיתויות שכרגע לא המקום לפרטם, ומעשי בני העוולה שיצאו מקרב ישיבה זו הם רק תוצר של החטא בה ישיבה זו הוקמה.

        1. קנאי……
          לך תראה איזה שטייגען יש בתורה בתפארתה והלוואי וכל הישיבות יהיו כמותה………
          בישיבות של העצניקים הבטלה חוגגת ולכן מחפשים תעסוקות……
          ואגב זה ישיבה שקמה כדי להציל בחורים מידי ההסתה ע"י אנשים שפרשו מדרך התורה בגלל אינטרסים שאין כאן המקום לפרטם.

          1. ומה לגופו של עניין? מה אתה עונה על האלימות המפלצתית? ראו גידולים אשר גידלתם!!!

          2. מימי פילגש בגבעה לא היה כזה פשע המוני הנתמך על ידי קהל שלם, כמו שנעשה על ידכם אנשי תורא בבעיטה ("תורה בתפארתה")
            לא שמענו הוקעה מצד איש ממכם על הלינץ הנפשע שבוצע באברך אב לילדים תושב העיר על ידי בני עוולה שבאו מחוץ לעיר השתלטו על מבני עיריה בעסקה מושחתת ומפוקפקת בבחירות האחרונות ("שוחד פוליטי" בלעז) בו ספסרו "ת"ח" ו"משגיחים" על חשבון התושבים!
            הסתלקו מכאן חזרו למקום ממנו באתם!

      2. וזה שיצאו בחורים מישיבות 'שלנו' לתת מכות למפגינים, (בשביל שלא יהיה חילול ה')
        זה גם אומר שאין תורתם אמונתם?

      3. הגר"ש אויערבך כתב כבר מזמן כל מי שלב יהודי בקרבו שירעיש עולמות!!!!!!!!!

    9. 57

      יפה!!!!!!!!!!!!!!!!1
      כל הכבוד!!!
      בלי קשר לפלג כזה או אחר
      המאמר יפה!!!

    10. 56

      לכבוד אתר קול חי:
      אם תוכלו להתחשב ברוב הקוראים ולהפסיק להביא כל טור דבילי בהפלס, זה לא מענין.
      תתחילו להתעסק בדברים יותר חשובים………..
      [בבדיקה שנערכה אתר קול חי מסקר הכי פחות את חוליו של מרן ראש הישיבה שליט"א אפי' ביחס לאתרים חילוניים וגם כשמסקר מביא שמועות כוזבות את הציבור החרדי זה מענין יותר מהפגנות של ילדים מישיבות קטנות]

      1. אם יש 40 תגובות [כנראה שיצמח במשך הזמן] אז זה מראה שבזה הכי מתענינים [ולא משנה מה באמת חושבים עליהם]

      2. כל הפלוסים זה על זה שקול חי לא כתבו על הרב שטינמן

    11. 55

      כבר מזמן היה הרגשה שאתר זה נהיה שופרם של עציצי נתח גרוסמן עכשיו זה ברור לכולם!!!!!!!!!!!!!

    12. 54

      בושה וחרפה מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך יושב ובוכה על המצב .במקום שתורידו דמעות יושבים ומעירים הערות. מה מענין אתכם קוראים ומאזינים של קול חי. הנאום של מרגי החולה נפש עדיף

    13. 53

      מה מעניין העצניקים הם לא שווים לייחס הם רק גורמים חילול השם כל התקשרתי מדבית על זה וגורמים בזה לצרות לחרדים

      1. חילול ה', פסק הרמב"ם הוא כל עבירה שאדם עושה, בכך הוא מחלל את ה'. המאמין היהודי אינו צריך להתחשב בטענות הנשמעות כלפיו אם הם ריקות מתוכן דתי. חילונים רבים רואים בעצם המושג "חרדי" חילול ה'. לטענתם החינוך החרדי מחנך לערכים אגואיסטיים ולשמרנות קיצונית, האם נמיר דתנו לשם כך?
        העמדה המתנצלת, המתרפסת, זו המפחדת מ"מה יאמרו", הגישה הנוחה המסתדרת עם כולם, היא אינה נחלת היהדות.
        ביהדות יש דברים רבים אשר אינם נעימים לאוזניים חילוניות. הפרימיטיביות (לכאורה), המסורת וההסתגרות, אינם מצטיירים יפה במוחו של האדם מבחוץ. הוא אינו רואה בזה צדק ויושר. בשבילו יהדות זו אינה מוסרית. אינה מתחשבת.
        היהדות אינה מתיימרת להיות זרם סוציאליסטי המאחד בין הפערים החברתיים. היהדות אינה מתפשרת. היא מעמידה מערכת כללים ברורה אשר אינה ניתנת לשינוי. (ערכי היהדות אינם משתנים בכדי למלאות צרכים חברתיים).
        הניסיון להחליף חוקי תורה בחוקי אתיקה מקומיים הוא הניסיון להמיר את דת היהדות בדת האהבה.
        החישובים הפוליטיים (מעלייתו של לפיד) אינם נקלטים במוחו של האדם הדתי. ערכי האדם אינם משתנים מחמת שיקולים חיצוניים. א"כ תפסיקו לבלבל את המח על חילול השם!

    14. 52

      פיחסה על אתר כל חי!! חשבנו אתם בוגרים יותר.

    15. 51

      כרגיל המאמר בהפלס יפה מאד מבחינה עיתונאית ומציג מצג של חשיבה מעמיקה.
      אך שוב כמובן שכל זה הוא מהבחינהה העיתונאית בה אין כ"כ ביטוי בדר"כ לחשיבה מעמיקה, אך אנו שהתחנכנו על ברכי התורה איננו נוטים להתפתות ל"מחשבה מעמיקה" כביכול מהסוג השטחי והיצרי הזה. הכותב פונה לקורא ומנסה להבהיר נקוודה שלא חשב עליה, אך מסקנתו איננה עומדת לרגע במבחן האוביקטיביות, המסקנה האוביקטיבית מהנקודה שהעלה הכותב היא אחת, ברור לחלוטין שאותם אלו שכועסים על חסימת הדרכים אינם רואים עין בעין עם המפגינים את הנושא שעומד בבסיס ההפגנה, שכן אם היו מסכימים שיש כאן הצלת נפשות לא היו כועסים כמו שלא כועסים על הצלה ואבלונס של מד"א. אבל… מכאן ועד למסקנה הייצרית שכל מי שלא מסכים אתי פירושו לא אכפת לו, כלומר שלמרבית בני הציבור החרדי לא אכפת מבחור שהתגייס לצבא הדרך רחוקה.. ובמקרה זה זו בדיוק האמרה "הדרך לגיהנם רצופה בכוונות טובות". הסבה האמיתית שבני התורה אינם מסכימים עם הנקודה שהעלה הכותב שההפגנות כביכול הם הדרך היחידה להציל את אותו בחור… היא אחת. קודם כל בראש ובראשונה כי הרבנים לא הורו לנו לעשות כזה דבר… ומשכך הדבר ברור כי הדרך להציל איננה להפגין! ברור לנו הדבר (מפני שאיננו בעלי גאוה כ"כ גדולים) שגדו"י שליט"א הם הם היחידים שלבם רחב כאולם ודאגתם לכל יחיד היא יותר חשובה מהדאגה לצרכי הגוף שלהם, ומשכך ברור שאם הם, ורק הם! היו חושבים שזו הדרך היחידה הם היו מורים לכלל ישראל את דעתם במכתב! (לא בקוי נייעס המזכירים דרך של "נערים דוחפים וגו') ולכן אנחנו הקטנים מקבלים מרות של התורה ונשאי דגלה ברמה ומצייתים להוראותיהם בלבד. אם כן ברור לנו שגם אם נצא מתוך נקודת הנחה שהמפגינים עשו זאת בהוראת רבותיהם… [ואינני מתיימר להכנס לעובדות] הדרך שאותה אנו רואים בצמתים איננה נמצאת בתודעתנו כהצלת נפשות מפני שעני העדה לא רואים את זה כך, בנוסף יש גם את הנקודה שהזכירו חלק מהמגיבים שפורקן היצרים שנחזה בהפגנות איננו מתיישב בד בבד עם הצלת נפשות וזוהי סבבהה נוספת שגרמה לכולנו הרגשת ריחוק מהצעירים האמוציונאליים האלו. ודבר שלישי, גם המראות של אלו שהתפללו במקום ההפגנה לא הצליחו לחבר אותי יותר מדי… וההסבר לזה הוא פשוט… כאשר בן אדם יש לו בן חולה ח"ו והוא מתייעץ עם המומחים הגדולים ביותר בתחום והם ממליצים בכל פה על דרך פעולה מסוימת, אך אותו בן אדם מחליט שהוא מבין יותר מהרופאים ופונה לדרך פעולה אחרת שנראית יותר בעיניו… הוא בעל גאוה מגעיל, תאמינו לי שאם אח"כ הוא יעמוד ויתפלל כשהבן שלו על ערש דווי אמנם נרחם עליו, אבל בעיקר על זה שהוא טיפש ושחצן שהוביל את בנו למצב של פיקוח נפש
      [נ.ב. הכותב לא זכה לשבת באהלה של תורה ולכך הוא משוטט באתרי הבלוף, יתן ה' ויזכני לשבת וללמוד ולא למצוא את עצמי בביבים הללו].

      1. אל תאמר שזו לא הדרך שהרי כל הרבנים לפני 25 שנה הורו כך לעשות!!!
        תיעוד חלקי, מהשתתפות הגראי"ל שטיינמן בהפגנה ברחוב יפת ביפו לפני 25 שנה, הפגנה שהסתיימה עם פצועים רבים ועצורים. וכן חתימתו על ההפגנה בככר השבת שהייתה ללא רישיון וכנהוג היום
        https://drive.google.com/open?id=0By7xFOfmzywOZlBFdzFzREQ2QnM
        https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=656153316272494E583262464B3342347436653838673D3D
        =

        1. זה ההבדל שם אמרו לצאת אז יצאו גם הרבנים והגדולים כאן לא יצא אף רב לא הרב אויערבך לא הרב דויטש לא הרב מרקוביץ, איפה כולם, אפילו גרוסמן ועוזריו לא נצפו, בא נראה את גרוסמן ואפשטיין נעצרים!!!!!!!!!!!!!!!!
          הכל שטויות והבלים שיעמום טוטאלי, אני אישית מכיר חלק מהמפגינים כאנשים הכי תמהונים ומשועממים שיש!!!

        2. אף אחד לא אמר שלא זו הדרך אף פעם… אדרבה כאשר זו הדרך עיני העדה הם היחידים המוסמכים להורות לנו על כך… ואם לפעמים הם מורים ועכשיו לא אז הפירוש שעכשיו לא זו הדרך… פעם היה ברור לכל ילד בן תשע שלא ילד בן תשע עשרה מחליט מהי הדרך.

    16. 50

      בעל מאמר יקר
      אומנם כל מילה במקומה ובגדול זה מאוד נכון
      אך במקרה דנן נא לא לעשות ציניות על חשבון נפגעי תאונות דרכים ועל דברים שחשובים באמת
      ולא לעשות חילול ה' כה גדול כשרואים שרב הציבור החרדי יושב בבתי מדרשות ולא קורא כלום
      אז נא להוציא את האויר מהבלון ותשארו עם הבשר תתפקחו ותוכלו להוביל מהלכים קצת יותר מועילים
      בהצלחה!!!!

    17. 49

      רק לראות את הפנים הצוהלות שלהם לברוח קצת מהכולל ומהישיבה, לעשות קצת אקשיין, ולנסות להשוות את זה לפניהם של ארגוני ההצלה על הגוף ולהבין את ההבדל…

    18. 47

      תשובה לכולם צריך לדעת דבר אחד מה הרב שלהם באמת אמר להם, אם כך בדיוק באמת אמר להם.. אז מה אתם רוצים מהם שלא ישמעו לרב שלהם.. הרי כל אחד אם גדול הדור שהוא מחזיק ממנו יאמר לו לעשות כך וכך ודאי יעשה… ומי שלא – באמת הוא בבעיה גדולה.. רק אולי הרב שמואל לא אמר להם לעשות כך אלא רק להפגין והם לקחו את זה יותר מדאי אז כאן הבעיה..

    19. 46

      לקרוע חייל לגזרים זה גם פיקוח נפש?

      1. איזה חייל התקיפו ?!

        1. החייל שריסס בגז פילפל את המפגינים והשכיב זקן הדור פנים על הכביש על ידי ריסוס גז פילפל ישר בפרצופו! ה' ירחם!

      2. אל תהיו תמימים בעקר אתה יצחק באותו מקום שראית ש"קרעו חייל לגזרים" ראית טוב טוב איך הוא ריסס עליהם גז מדמיע והגיע לעשות פרובקציות ובסוף קצת חטף בחזרה.

      3. נכון שלא ראית את הכל?
        כל החילונים הכי גרועים כבר הודו שהם טעו רק חרדים מתוסכלים עדין טוענים את זה

    20. 44

      אין בעיה להפגין אבל מה שווה כל ההפגנות שמשתמשים בנערים בני 15 16 שמנבלים את פיהם כלפי שוטרים וחיילים במילים קשות כגון נאצים רשעים כופרים ועוד היד נטויה בקיצור אין הצר שווה בנזק הגיוס שאיננו ממילא סתם הפגנות כח פוליטי וחבל!
      דרכיה דרכי נועם!!

    21. 43

      כשהאוטובוס מאחר אז יודעים להפגין אז אין חילול השם

    22. 42

      כל הכבוד שכר שיחה נאה גם לפני 50 שנה טענו המזרחניקים שזה חילול ה' רק עכשיו יש להם כיפות שחורות

    23. 41

      מרתק. כל מילה בסלע.

    24. 40

      תניחו שניה את המחלוקת בצד, שמתם לב לרמה הגבוהה של הכתיבה? אם זהו עתון הפלס, מבטי עליו משתנה, למרות שהוא נתון במחלוקת

    25. 39

      למה מוחקים תגובות שאושרו? לצד אחד…

    26. 38

      רבותיי הגזמנו נגררנו לשנאת חינם כל אחד ילך בדרכו וישמע לקול רבותיו השנאה נוטפת כנראה ששונאינו מרוצים רק מהמחלוקת בין שבטי ישראל מי שרוצה שיקדש את מצוות ההתיצבות ומי שרוצה שיקדש את מצוות המחאה אבל אסור לשנוא "לא תשנא את אחיך"

    27. 37

      דבר ראשון קול חי תפסיקו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      הם זבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      דבר שני מה הקשר בין מילה אחת לשניה? הם עוים את זה סתם……….. אין להם דת!

    28. 36

      רדיו קול חי – תודה על האובייקטיביות!

    29. 35

      ומה לגופו של עניין? מה אתה עונה על מאות בחורים שמתגייסים ובמימון ממשלתי משלמים הון לגייסים על כל ראש חרדי ושחוק הגיוס שלראשונה החרדים הצביעו בעבורו הוא אותו חוק בדיוק של לפיד בשינוי קל של היעדים ופיזור של עוד כמה שנים עם כאלו חכי"ם חרדים לפיד כבר מיותר הם עושים עבורו את העבודה

    30. 34

      מאיר שלומבויץ

      מה לא אמרנו עליהם. פלג שולי. פלג קיצוני. פלג קנאי. פלד סהרורי. פלג מטורף. את כל מלות הכעס שהיה בנו, הוצאנו עליהם בזעם. אבל לא. זה ממש לא מרגש אותם. הם ממשיכים בדרכם, ואף מעלים הילוך מפעם לפעם.

      אפילו לא כשעשינו עליהום נגדם על כך שהם דואגים לבחור שנתפס באילת, וכינינו אותם 'הפלג האילתי', תוך שעשינו בדרך סיבוב על גבו של בחור ישיבה מסכן שמכחיש בתוקף שנתפס במועדון, גם זה לא ממש ריגש אותם. הם המשיכו לצאת לרחובות.

      גם לא כשניסינו להשמיץ את ההפגנות שכולה מקסימום בשביל הכסף, טענה שמי שבודק רואה שאין לה תחילת בסיס, לא רק בגלל שמי שאוסף את הכסף בחו"ל אינו מזוהה עם הפלג בכלל, אלא גם בגלל שאכן יש להם עלויות רבות על עורכי דינים, ומעל כולם, בואו נראה אחד מאיתנו נשכב על הכביש ומקבל זרנוקים ומכות, בשביל אולי כסף למישהו אחר. גם בשביל כסף לעצמנו לא היינו עושים זאת.

      אם חשב מישהו מאיתנו שהפעם כשנאמר שהם מפגינים בשביל לשלוט על ההנהגה – נוכל להם, הוא יודע יותר טוב ממני שהוא טועה. נאמר מה שנרצה, נשמיץ חופשי ככל האפשר, אותם זה לא יעצור. או שהם פשוט חרדים ישנים, חיים במן רוגע כזה כמו פעם, מנותקים מכל הפורומים והווטסאפים למיניהם והם פשוט לא מודעים לכל השטף מלל שנכתב כאן – לתשומת לבך מר גליס, או שפשוט זה לא אכפת להם. אם זה לא אכפת להם זה אומר דבר אחד: הם פועלים כי הם מאמינים בצדקת הדרך. מי שפועל מאידולאגיה עמוקה, לא מוותר גם אל בשל כותרות משמיצה כזו או אחרת.

      אז כנראה שלמרות שאנחנו יודעים שכל ההשתוללות שלנו לא תעזור כלום, לא להם ולא לנו, ובכל זאת אנחנו ממשיכים להשתולל, וזה אומר יותר ממשהו. זה אומר שכל המשפטים היפים הללו, פלג מטורף קיצוני ושולי – ומה זה מרכזי אם אותם שוליים תפסו את כל מהדורות החדשות בשבוע האחרון, ועדיין, – באים להוציא את הקנאה שלנו. כן. אנחנו פשוט מקנאים בהם. אנחנו רואים אותם נחושים שמחים ומחייכים, ואנחנו מתפוצצים.

      בואו נחשוב לרגע אם היינו במקומם. אם היינו מוכנים לעמוד על הכביש, לשתק את המדינה לכמה ימים, לספוג זרנוקי מים כחולים וסרוכים ולרקוד מול המכתזית, לקבל מכות מאלות של השוטרים, ללכת כסח עם הנהגים, להיעצר לכמה ימים, אבל היינו נחושים. אם היינו כאלו, מה היה קורה.

      זוכרים את פינוי עמונה לפני שבוע? אז מה היה לנו. חיבקנו חזק את מפוני עמונה, צעקנו חזק נגד המדינה, בכינו יחד אתם, וויתרנו והבלגנו שלא לומר הסכמנו – עם האלימות המופרזת של אותם הנערים הרבים שזרקו אבנים וחומרים על השוטרים, שבאו – בשונה מההפגנות של הפלג – ללא פרשים ללא מכתזיות, ללא אלות וללא מסכות, בידיים של משי לפנותם, ותחת זאת קיבלו מטר על הפנים, אבל שתקנו ותמכנו בהם, כי הם מסכנים שמפונים מהבתים. אוהה, כמה שהם מסכנים. נותנים להם בתים אחרים, אבל בכל זאת… ומכל זה מה יצא לנו. כלום אחד גדול. הפינוי הבא של עופרה נמצא כבר כאן. חוק ההסדרה שנחקק לקול צהלת החגיגות, כולם הלא יודעים שהוא לא שווה אפילו את הנייר עליו נחקק.

      אבל אם היינו כמו הפלג הירושלמי. אילו היינו נחושים כמותם. לא דווקא אנחנו. אם הפלג הענק של הציונות הדתית שכוחו פי עשרים לפחות מאותו פלג שולי וקיצוני והזוי וכל כינויי גנאי דאית להו, היה מחליט לצאת לדרך ולשתק את המדינה, לעמוד בכל הצמתים ולהתעמת עם השוטרים, יום ועוד יום ועוד יום, למישהו היה ספק שזה היה נראה אחרת?

      לא בג"ץ ולא אף אחד אחר יכול על עקשנות ונחישות כמו זו. הנה תראו. אלפי עריקים מהפלג הירושלמי מסתובבים חופשי, נעצרים בהפגנות, ומשוחררים מיד. תיזכרו בפרשיית עמנואל. הבג"ץ אמר וקבע, החרדים לא נכנעו, הסכימו ללכת לכלא, יצאו לרחובות, והתוצאה זכורה לכולם. הבג"ץ התקפל. אותם הבנות הספרדיות בגינם פרצה המהומה שחולל יואב ללום, עד היום לא התקבלו לבית ספר החסידי בעמנואל. אלו עובדות. אי אפשר על נחישות. אי אפשר על עקשנות. אם המדינה הייתה משותקת שבוע, לא היה פינוי של בית אחד. אבל הבג"ץ יודע שהוא יכול עלינו, אז הוא שועט קדימה.

      רכבת ישראל מחללת שבת חופשי? תחבורה ציבורית בתל אביב? חילולי השבת מתרבים בירושלים? בית המרזח עושה צחוק? נו, מה חשבתם. הלא זה כוחו של חוק. מי לא עושה ממנו כשהוא יכול צחוק. אבל מה היה פעם. מה היה אם היינו כל הציבור החרדי נחוש ויודע שאפשר גם בדרכים אחרות. אז היו הפגנות. נכון, לא תמיד ולא כל פעם, אבל האופציה הייתה מונחת על השולחן. היינו מאיימים בהפגנת ענק, והיו פוחדים להתחיל איתנו. אבל עכשיו, הרב יצחק גולדקנוף יכול להתראיין ברדיו ולאיים בהפגנות, אבל לכל היותר זו בדיחה. כולנו מבינים שאין היום כזה חיה. לא עושים הפגנות.

      נשות הכותל ורפורמים? הם מרגישים בבית. למה לא. הם באות לכותל, ואיש לא מעז לצייץ נגדם. אבל אם היו יודעים שכל התגרות ופרובוקציה כזו נענית בהפגנה סוערת מולם של אלפיים איש, אפילו אלף, אפילו פחות, הם לא היו באים. חד משמעי. אף אחד לא אוהב עימותים, גם לא השוטרים.

      אבל אנחנו לא הפלג הירושלמי. אנחנו לא מוכנים לעמוד בצמתים ולהתעמת עם שוטרים. אנחנו לא מוכנים היום לצאת לרחובות. לא מוכנים להשתתף בהפגנות. אנחנו רק אוהבים לקטר ולקרוא חדשות, או להחליף דעות על המסך, ובזה איבדנו את כוחנו. ככה לא באמת משפיעים. על אף אחד לא. אולי על כמה שמחפשים כותרות. לא על אלו שמאמינים בצדקת הדרך.

      הפגנות תמיד היו הכוח החזק של כל ציבור באשר הוא. הדרוזים יוצאים להשתולל ברחובות כשפוגעים בהם, וגם הסטודנטים כשהם מרגישים שלא מספיק נותנים להם. כולם ככה. וזה עובד, ועוד איך עובד.

      גם הציבור החרדי, גם אם לא כולו, הצליח בדרכים אלו. בר אילן, ככר השבת ורחובות בני ברק, נסגרו רק בזכות ההפגנות. החוק לניתוחי מתים תוקן רק אחרי ההפגנות הסוערות שנמשכו שנים. פטור נשים משרות לאומי, הגיע רק אחרי ההפגנות של הנשים והקריאה ל'יהרג ואל יעבור'.

      הפלג הירושלמי יוצא לרחובות ללא מורא, ומצליח להשיג לעצמו פחות או יותר מה שהוא רוצה. עיסוק ציבורי אדיר בנושא הגיוס, ושקט לאלפי העריקים שמזוהים אתם. אנחנו אבל לא הפלג הירושלמי. אנחנו מעדיפים לשבת בבית או ברכב, ולהתעסק עם המסך. אנחנו נמשיך להיגרר אחרי החוק כשזה נגדנו, ונחלום להינות ממנו כשהוא יהיה בעדנו. נמשיך להתווכח כאן מי צודק ומי לא, אבל לא נשפיע ולא נשנה מאומה. הלוואי והיינו כמו הפלג הירושלמי. כן. זה לא בושה לומר. אנחנו מקנאים בהם.

      1. רק בשביל שלקח לך הרבה זמן לכתוב את זה נפנק אותך בפלוס

    31. 33

      להפגין כשאוטובוס מאחר זה גם עוול , אבל האם מעולם ? מעולם ? הורו הרב שך או ראשי הישיבה לצאת להפגנות ?
      בינתיים כל אלו שיוצאים אפילו לא פגשו את הרב שך
      אז מי המציא מכח מה מתוכחים ? באמת הגזמתם
      בא לכם להתפרע תתפרעו, אבל לא בשם הדת . חוליגנים תמיד היו ותמיד ישארו

      1. אתה משכתב את ההיסטוריה כמו חבריך מעיתון מרכז העניינים
        הרב שך נטה בדעתו להימנע מהפגנות נגד השלטון במקרים שאין בהן תועלת שאז סבר לחשוש מצד איסור "התגרות באומות" שנכון גם ביחס לשלטון החילוני, כאשר עיקר חששו נאמר על ידו פעמים רבות: חשש כי הפגנות עלולות להביא לגיוס בני ישיבות.
        אבל מה שכל הנאחזים כביכול בדברי הרב שך מתעלמים מהמקרים שבהם הורה חד משמעית להפגין, כגון נגד הקמת אצטדיון טדי ונגד חפירות קברים ביפו.
        כיום שגיוס בני הישיבות נעשה עובדה מוגמרת, ומתבצע מידי שנה לאלפים, הרי שבזה אמרינן זיל בתר טעמא – לך אחר הטעם, ודווקא שליטתו של הרב שך זצוק"ל מצווה וחובה קדושה להפגין, ובפרט שכעת החלה מגמה להציק לבנות ישראל בגיוס ומעצרים שעל זה לית מאן דפליג – אין מי שחולק, שהדין הוא יהרג ואל יעבור!!!

      2. בס"ד

        סקירה חלקית בעניין הפגנות בענייני יהדות:

        כבר בזמן התנאים הפגינו על גזירות שמד. עי' ראש השנה סופ"ק: "צאו והפגינו".

        מאז קום המדינה
        ההתנגשות הראשונה בין החרדים לבין הארכאולוגים הייתה סביב קבר הרמב"ם בטבריה. בסוף 1955 החלו באתר עבודות פיתוח מטעם משרד הדתות, ועד מהרה התגלו קברים רבים מסביב לקברו של הרמב"ם.
        ידיעה קצרה שפורסמה ב-2 בינואר בעיתון "הארץ" על "טיהור חצר קבר הרמב"ם מטומאת הקברים הלא-ידועים שנתגלו בו" ועל "טקס שנערך לקבורת העצמות שנאספו מתוך הסרקופגים והקברים והועברו בטקס לוויה לקבורה ליד בית העלמין היהודי בגלל הספק בדבר יהדותם",עוררה סערת רוחות בקרב החרדיים בישראל ובחו"ל. למול הפרסום בעיתון על "ספקות בדבר זהותם של מתים אלו אם הם 'בני ברית' או לא", טען רבה הראשי של תל אביב – הרב יעקב משה טולידנו – כי "סביבת קבר הרמב"ם מלאה לה קברי גדולי ישראל… מתקופת הנשיאים ובעלי המסורת… ואף אחד לא פקפק בזה לחשוב שיש שם קברים של לא-יהודים".[

        המנהיג הבולט ביותר של הציבור החרדי אז, הרב יצחק זאב סולובייצ'יק זצוק"ל, הזדעזע ממה שראה כחילול כבוד המתים. הוא פנה לרבני העדה החרדית ונטורי קרתא – הרב עמרם בלוי והרב אהרון קצנלנבוגן – וביקש מהם לארגן הפגנות ולמנוע ככל יכולתם את המשך העבודות בקברים שבטבריה. הם יצאו עם מספר רב של פעילים לאתר קבר הרמב"ם ומחו על הריסת הקברים. המחאות השפיעו, ומשרד הדתות ומחלקת העתיקות נרתעו והחליטו להקפיא זמנית את העבודות באתר. הקפאת העבודות הביאה לשתי שאילתות בכנסת, שלהן השיב סגן שר הדתות זרח ורהפטיג.
        לאחר תקופת-מה חודשו הפעולות שנתפסו בעיני החרדים כחילולי הקברים, ועִמן המחאות וההפגנות מצד החרדים. אנשי נטורי קרתא הציבו משמרות סביב הקברים לאורך כל היממה על מנת למנוע בגופם מהפועלים ומהארכאולוגים להתקרב אל הקברים. למחאה הצטרפה קבוצת חרדים מבני ברק, בהם הרבנים הגאונים זצוק"ל הרב חיים שאול קרליץ,הרב שמריהו יוסף גריינמן והרב ודוד שמידל. קבוצות המוחים מנו מאות אנשים, והם ערכו גם הפגנות ברחובות טבריה. אנשי נטורי קרתא פרסמו כי הם שוקלים פנייה לאו"ם על מנת שיתערב בפרשה זו.

        באחד הימים פגע אחד הטרקטורים שעבדו במקום בקברו הסמוך של השל"ה.[אף כי הפגיעה הייתה בשוגג, פרצה במקום סערת רוחות, ונהג הטרקטור מיהר להמלט על נפשו. בעקבות תקרית זו התחוללה מהומה קשה, והמחאה הקיצונית שהתרחשה ביום ההוא הביאה להחלטה הסופית להשעות את העבודות באתר קבר הרמב"ם. נציגי משרד הדתות והרבנות הראשית התחייבו ששום עבודת חפירות לא תתבצע עוד במקום.[החרדים החלו מיד בליקוט העצמות המפוזרות וקבורתן – מלאכה שארכה שבועות אחדים. העצמות נקברו בסמוך לקבר הרמב"ם, והוקמה עליהן מצבה שעליה הכיתוב: "ליקוט עצמות".
        מאז ועד היום בזכות המאבק הנחוש של הציבור החרדי בהנהגת גדולי ישראל, כולנו יכולים להגיע בבטחה לפקוד את קברי מצוקי ארץ אלו!!!
        הפגנת החצי מליון
        ב-9 בפברואר 1999 קיימו המארגנים מסיבת עיתונאים בה הודיעו על קיום ההפגנה. לדברי מנחם פרוש, העילה לקיום ההפגנה היא תחושה של רדיפת דת מתמשכת ועקבית על ידי בית המשפט. פרוש, שכבר אירגן הפגנות בציבור החרדי, התבקש בידי האדמו"ר מגור הרב יעקב אריה אלתר לארגן עצרת מחאה ענקית. הוא גייס רבנים נוספים ומנהיגי ציבור חרדיים לקול קורא שנחתם במשותף על ידי מנהיגי אגודת ישראל, דגל התורה, ומועצת חכמי התורה של ש"ס, לקיום ההפגנה. גם הרבנים מרדכי אליהו ואברהם אלקנה כהנא שפירא, הרבנים הבכירים של הציבור הדתי לאומי, הצטרפו לקריאה להשתתף בהפגנה.
        הדוברים החרדים נקטו בלשון חריפה כלפי בית המשפט: במסיבת העיתונאים השתמשו מנחם פרוש ומשה גפני בכינוי "אנטישמיות", להחלטות בית המשפט. הגר"ע יוסף זצוק"ל, קרא לשופטים "רשעים, סוררים ומורים", "ריקים ופוחזים", והכריז ש"בגללם באים כל הייסורים לעולם".
        פרשת הגנות השבת בפתח תקוה:
        במשך שנים רבות היה אולם קולנוע היכל סגור בשבת בהתאם לחוק עזר עירוני בפתח תקווה. בשנת 1983 נבחר לראשות עיריית פתח תקווה דב תבורי, מועמד המערך. עם זכייתו בתפקיד הבטיח תבורי כי "תושבי פתח תקווה שירצו לחזות בסרטים בלילות שבת לא יצטרכו לנסוע עד תל אביב". בניגוד לערים אחרות בהן נפתחו בתי קולנוע בליל שבת בניגוד לחוקי העזר העירוניים, הוביל תבורי לשינוי חוק העזר העירוני. עוד טרם אושר השינוי על ידי שר הפנים, נערכה ב-21 בפברואר 1984, הקרנה ראשונה בשבת. הרבנים הראשיים זצ"ל דאז של פתח תקווה, הרב ברוך שמעון סלומון והרב משה מלכה, הובילו אלפי דתיים בהפגנה נגד חילול השבת. עשרות אלפי מפגינים דתיים הגיעו להפגנה בליל שבת, וגם בשבתות הבאות במשך כשנה שומרי השבת מצידם המשיכו את ההפגנות.
        בבית מדרשו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ידוע שכאשר שאורגנו הפגנות, היה הגבאי שטרסברג ז"ל דופק בסוף התפילה ומורה בשם רבינו כן ללכת ולהשתתף בהפגנות.
        כמו"כ עודד ודחף מאוד את הגרב"ש סלומון בנוגע להפגנות השבת נגד קולנוע היכל בפתח תקוה.
        בשנת 2006 הצטרף הרב אלישיב לעמדת הבד"ץ העדה החרדית שגרסה כי יש להפגין כנגד עריכת מצעד הגאווה בירושלים

        בשנת תשע"א בעניין הגיורים הנערכים בצה"ל פורסמו מודעות רחוב מטעמו של הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומטעם העדה החרדית לעצרת מחאה ומעמד קריעה.

        בעניין דעת הרב שך לגבי הפגנות:
        הרב שך נטה בדעתו להימנע מהפגנות נגד השלטון במקרים שאין בהן תועלת שאז סבר לחשוש מצד איסור "התגרות באומות" שנכון גם ביחס לשלטון החילוני, כאשר עיקר חששו נאמר על ידו פעמים רבות: חשש כי הפגנות עלולות להביא לגיוס בני ישיבות.
        אבל מה שכל הנאחזים כביכול בדברי הרב שך מתעלמים מהמקרים שבהם הורה חד משמעית להפגין, כגון נגד הקמת אצטדיון טדי ונגד חפירות קברים ביפו.
        כיום שגיוס בני הישיבות נעשה עובדה מוגמרת, ומתבצע מידי שנה לאלפים, הרי שבזה אמרינן זיל בתר טעמא – לך אחר הטעם, ודווקא שליטתו של הרב שך זצוק"ל מצווה וחובה קדושה להפגין, ובפרט שכעת החלה מגמה להציק לבנות ישראל בגיוס ומעצרים שעל זה לית מאן דפליג – אין מי שחולק, שהדין הוא יהרג ואל יעבור!!!

    32. 32

      מאכזב לראות את קול חי נותן במה לאנרכיסטים. כל ציבור ונוער הגבעות שלו.
      איפה הרבנים שלהם בהפגנות? אם זה כ"כ חשוב, איפה הם?

      1. מה הקשר
        גם החזו"א לא הגיע להפגנות על גיוס בנות שהוא עצמם הורה עליהם, כל אחד והתפקיד שלו

      2. מעניין שיש משהו שכואב לך
        איפה הכאב שלך נעלם בעניין גיוס בכפיה של בני ישיבות? ואיפה הכאב שלך נוכח הנתונים שהצבא מציג על עמידה ביעדי גיוס של אלפים מידי שנה?
        אתה אולי מהבית הלא יהודי?

    33. 31

      הפרחחות של המוסד הבריונים בתפארתם שמסע הלינץ' באברך בן העליה. בחור ישיבה אחד סולק והוחזר

      לאחר הסערה והבושה סביב הפרחחות והבריונות בישיבת המקולקלים בתפארתם באלעד, כשמאות בחורים מאותה מאורת בריונים ביצעו לינץ' באברך משי והפלו מכות רצח ופצעו קשות את האברך בן עליה שבא לקחת את השלטים נגד הגיוס לצבא השמד שנגנבו מידו על ידי שני בחורים, שלא תמה עד היום הזה, המוסד של אותם בריונים באלעד, במצג שווא, וסילק את הבחור שהתחיל במהומה ושנטל את השלטים מידי האברכים. אלא שלאחר יומיים הבחור שב כבר למוסד המתקרא ישיבה. בנוסף מתברר, כי אחד מרבני הישיבה, הרב אפרים רוטשליד, נכח בשעת מעשה בחצר וראה את כל בני המוסד מפלים את מכותיהם באותו אברך יקר, אך לא עשה כלום מנגד, ומי יודע אם לא שמח על המקרה כמותם.

      כזכור לכל ביום שלישי בשבוע שעבר, נגלה לעין כל פירות הביאושים של הפלג הנורווג ואת גידולי הפרא שהם מגדלים. בחורי המוסד המתקרא תורה בתפארתה פצעו קשה אברך בן תורה. ממש פורקי עול ללא צלם אנוש, שזה מה שמחנכת התורה החדשה של בחורים ואברכים נטולי זיק ליידיש קייט.

      המקרה אירע בהפגנה שנערכה באותו ערב בכביש היציאה מאלעד, בהשתתפות עשרות אברכים בני תורה מסולאים מפז, כשבמרחק מה ישבו מספר אברכים שהחזיקו שלטים בידם נגד הגזירה הנוראה של היעדים והניסיון והרצון לגייס את בני הישיבות לצבא. מספר בחורי המוסד תורה בעלבונה, פירות הביאושים של הציבור החרדי, הגיעו מאחור בעיצומם של הג' ימים רצופות לרפואת רבם, וחטפו את השלטים והחלו נסים לכיוון מבנה המוסד. אחד האברכים, הרב ניתאי, החל רץ אחרי הבחורים בכדי להשיב את השלטים לידיו. הללו נסו לתוך מאורת הבריונים הקרויה 'תורה בתפארתה' והרב ניתאי שרדף אחריהם עד לסמוך למוסד ממש, נהדף על ידי עשרות בחורים לתוככי המוסד, ואז התנפלו עליו מאות בחורים, לא עשרות, מאות בחורים התנפלו עליו, זרקו מעליו את הכובע, והחלו בועטים בו בבעיטות גסות ואגרופים עזים בחל חלקי גופו ובעיקר בראשו. אותם מופרעים אכזריים נטולי צלם אנוש לא חדלו ממעשיהם גם כשעל פניו הייתה סכנת חיים ממש לאברך החשוב. בימים הקרובים נשלח במהדורת המיילים, את תמונת החליפה של אותו אברך שנקרע לעשרות קרעים מרוב האלימות של אותם בריונים ממאורת המופרעים תורה בעלבונה.

      לאחר מספר דקות מספר אברכים ניסו לבוא לעזרת האברך החשוב, ולתדהמתם ואולי לא, החלו להיזרק מטר של אבנים לעברם. לפי עדויות של האברכים, על האברך הרב ניתאי בן דורית סימה לרפואה שלמה, היו כמאתיים בריונים חסרי צלם אנוש מלומדי מוסד הנחל בתפארתה שבעטו בו מכל עבר, כאשר האברך החשוב שליט"א היה נראה כמוטל ללא נפש חיה. כאמור, הוא פונה במצב קשה לבית החולים השרון. אלו גידולי הפלג הנורווגי, אלו פירות הביאושים של החינוך הקלוקל, לשנאה ולסגידה משיחית, שיוצרת מאורת פורעים.

      תלונה הוגשה במשטרה, כשרגיל היא לא תעשה כלום בנושא.

      לאחר פרסום הדברים, ובעקבות המבוכה בישיבה, הוחלט לסלק מהמוסד המופרע את הבחור שהחל בפרובוקציה ונטל את השלטים מידי המוחים. אלא שכצפוי היה זה מצג שווא, והבחור, תושב רמות מירושלים, סולק רק עד יעבור זעם, אך עם תום הסערה שב למוסד.

      אלא שכפי שכל אחד מבין, לא זו התועלת בזריקת בחור שעל פניו גם לא הוא זה שנתן את המכות בעיקר, אלא רק התחיל במהומה, ובוודאי לא כשמודבר במצג שווא. יש כאן זוהמה עמוקה וזיהום חמור פנימי עמוק שלא עובר תוך שבועיים. מדובר בחינוך קלוקל ובבהמיות לשמה, חוסר סיפוק בחיים, ותסכול פנימי עמוק הנובע מרוח המשיחיות של דורנו. כשזה המצב, אין פלא שלראשי הישיבה של לא אפכת, ואין גם פלא שרב בישיבה, הרב אפרים רוטשליד יכול לראות את הלינץ' במו עיניו, ולשתוק ואולי גם לחייך. כי דרכם כסל למו. אין להם תקווה.

    34. 30

      בכל הארץ יש בס"ה כ300 בחורים שלא התייצבו לקבלת דיחוי . תארו לכם שאפילו הרב מרקוביץ מפונביז' (מסורת התורה) חותם על דיחויים. כל הטרור הזה מיותר לגמרי.