אב"י פנה לחכי"ם החרדים בבקשה שיתחשבו גם בבחורים…

    הודות לחוסר המודעות בנושא, גם המזון שלא אמור להכיל גלוטן כמו עוף, אורז, מרק וכו', מכילים אבקות מרק עם גלוטן או תבלינים המכילים גלוטן. כאשר המוסדות לא טורחים לציין איזה מזון מכיל גלוטן ואיזה לא
    איתי גדסי 3 Comment on אב"י פנה לחכי"ם החרדים בבקשה שיתחשבו גם בבחורים…

    באיגוד פנו לחברי הכנסת החרדים בבקשה שיחילו את תקנות הפיקוח על המזון גם בישיבות גדולות. וכן לפיקוח מיוחד על מזון לחולי ציליאק ואלרגנים • ביקשו מהם להתחשב גם בבחורי הישיבות שרוצים אוכל בריא ומזין, ולהעביר את התקנות בועדת החינוך

    צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
    הודות לחוסר המודעות בנושא, גם המזון שלא אמור להכיל גלוטן כמו עוף, אורז, מרק וכו', מכילים אבקות מרק עם גלוטן או תבלינים המכילים גלוטן. כאשר המוסדות לא טורחים לציין איזה מזון מכיל גלוטן ואיזה לא
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איגוד בחורי הישיבות פנה לחכי"ם החרדים בבקשה שיתחשבו גם בבחורים, ולא רק במנהלי מוסדות.

    באיגוד פנו לחברי הכנסת החרדים בבקשה שיחילו את תקנות הפיקוח על המזון גם בישיבות גדולות. וכן לפיקוח מיוחד על מזון לחולי ציליאק ואלרגנים.

    כזכור בשבועות האחרונים הנושא נידון בועדת החינוך של הכנסת, ונדחה בעקבות לחצים שהופעלו על חברי הכנסת החרדים.

    באיגוד בחורי הישיבות פנו בימים האחרונים לחברי הכנסת החרדים וביקשו מהם להתחשב גם בבחורי הישיבות שרוצים אוכל בריא ומזין, ולהעביר את התקנות בועדת החינוך. וכן להחיל תקנות דומות על הישיבות הגדולות.

    במכתבם לחכי"ם החרדים הם ציינו כי בישיבות גדולות הדבר נצרך לא פחות ואף יותר מבישיבות קטנות, מכיוון שהבחורים לא נמצאים בבית וניזונים אך ורק מהאוכל המוגש בישיבה שבמקרים רבים אינו אכיל, וכמעט תמיד לא בריא.

    כמו כן באב"י ביקשו משר הבריאות להכליל בתקנות פיקוח מיוחד לחולי ציליאק ואלרגנים שיקבלו אוכל מיוחד. זאת בעקבות בקשות רבות שהגיעו לאיגוד מהורים לבחורים אלרגנים שתינו את המצב הקיים שבניהם כמעט ואינם יכולים לאכול דבר..

    "בהמשך לטיפולכם לפיקוח על מזון המוגש בישיבות, אבקש להעלות נושא חשוב שאינו מטופל. חולי ציליאק (שמהווים כ2% מהאוכלוסיה בישראל. כמות האזרחים המגלים את המחלה גדלה עם הזמן) הלומדים בישיבות או במוסדות כמעט ואינם יכולים לאכול מהאוכל המוגש להם בארוחות.

    הודות לחוסר המודעות בנושא, גם המזון שלא אמור להכיל גלוטן כמו עוף, אורז, מרק וכו', מכילים אבקות מרק עם גלוטן או תבלינים המכילים גלוטן. כאשר המוסדות לא טורחים לציין איזה מזון מכיל גלוטן ואיזה לא.

    ההשלכות מכך שחולי ציליאק הלומדים במוסדות ניזונים מאוכל לא בריא. וקיים אצלם מחסור חמור באבות המזון וויטמינים. אני מציע שיהיה תקנה שמוסדות יהיו חייבים להכין כמות של מנות מיוחדות לאותם אלרגנים."



    3 תגובות

    מיין תגובות