מבקר המדינה • טור ביקורת שבועי: לעשות סדר בבלגן   

    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה • טור ביקורת שבועי: לעשות סדר בבלגן   

    מבקר המדינה עם קושיות לשבוע של ט"ו בשבט • הוא מתקשה בחוק ההסדרה, לא מבין בנושא טראמפ, תמה על עמונה ושואל על הפלסטינים • ויש לו גם שיר על ה'טבע', לא שבחוץ – אלא התרופה

    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למה לנו הסדרה עכשיו?

    מי צריך את כל הבלגן שהחוק המסדיר הזה עורר בעולם- וגם תדהמה מכך שאפילו מצרים סוריה ולבנון או יותר מדויק- חיזבאללה- הזדעזעו ממנו. האמת שדי קשה להבין מה למען השם העולם רוצה מאיתנו ולמה כל-כך מטריד אותו חוק שעבר בכנסת עד כדי כך שצריך לפרסם הודעות שלמרות שהחוק מאושר- העולם ממש לא- ומתעקש להיות חרדתי ביקורתי ואנטי (ישראלי), וכשסוף סוף ישראל מנסה לעשות סדר במשהו שמבולגן כבר שנים- נראה ששוב כולם בעולם נגדנו חוץ מארצות הברית. אבל גם טראמפ מבין שיש דברים שלא כדאי לו להגיב עליהם. המצייץ הסדרתי שומר בינתיים על מקור סגור בכל מה שקשור לחוק ההסדרה- אבל במקרה שלו יכול להיות שזה בגלל שאיזה שופט זוטר ביטל לו צו והוא לא רוצה לאבד את הבית. נחזור לטראמפ בהמשך.

    למרות שהעולם מתנגד להסדרה- תרשו לי לנסות לעשות סדר(לא ט"ו בשבט וגם לא פסח) ולשאול ארבע קושיות שחבל שאף אחד אחר טרם שאל:

    1. איך הקהילה הבינלאומית מצפה שיהיה הסדר-שלום בין ישראל לפלסטינים לחלוקת ארץ אחת לשתי מדינות (בתרחיש שכיום לפחות נראה בדיוני יותר מחיבור בין מרדכי בן דוד למקביל שלו בעולם השירה הכללי)- אם אין ביכולתה לקבל מציאות של הסדרת שטחים בדיעבד ובלי לגרום סבל לאף אחד מהצדדים- מה גם שבהרבה מקרים אין צד ברור שתובע קרקע שיש עליה בני יהודית אלא מדובר בעמותה כלשהי שפועלת ממניעים פוליטיים מובהקים ולרוב לא טורחת להסתיר את זה כי היא מעדיפה שנציג מטעמה יגיע לבית המשפט ולא הבעלים לכאורה של הקרקע שרבים עליה כבר הרבה יותר מדי שנים?
    2. מדוע האו"ם והאיחוד האירופי ומדינות זרות נוספות מתעקשים להזהיר את ישראל ממהלך דמוקרטי לגיטימי בצורת חוק שעבר בכנסת בשלוש קריאות ולקרוא לבטל אותו כי הוא מסוכן- כשהאמת היא שרוב המגנים (במובן השלילי ולא מגנים במובן ההגנה המשפטית) בכלל לא טרחו לקרוא או להבין את החוק ורק פירשו אותו כטוב בעיניהם- או במקרה שלהם  כרע בעיניהם- ולנצל עוד הזדמנות לגנות את ישראל בכיף ולהתערב בענייניה הפנימיים? (למיטב ידיעתי ישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית עצמאית!)הצבעה כנסת חוק ההסדרה
    3. למה הפלסטינים והרשות שנתונה להם שמקבלים מישראל המון מתנות חינם בכמויות מוגזמות גם בזמנים שלא תמיד מגיע להם- מסרבים מראש לחבילת הטבות שיכול להיות ששווה הרבה יותר מערך הקרקע שאולי בטעות נלקחה מהם בתום-לב בחסות המדינה, רק כדי להמשיך להילחם במשך שנים ובבתי משפט על העיקרון שמלבה את הסכסוך המתמשך בשאלה שאין לה תשובה אחת למי שייכת הארץ הזאת- ולהעדיף מציאות מבולגנת וחסרת פתרון וגם סבל גדול של אנשים שמגורשים מביתם ורואים בחורבנו במקום פתרון מוסדר שיכול להוביל לעוד פתרונות ואולי אפילו חס וכרפס(אמרתי שעושים סדר) לקצת שקט שלווה ואפילו שלום בארץ ושמחת עולם למתיישביה?
    4. שבכל הלילות רוב המשפחות יושבות בבתים ובטוחים שהם שלהם- ובלילה ההוא על ההר בו היה פעם ישוב ושמו עמונה הוצאו אנשים מבתים שהתברר לאחר עשרים שנה שבעצם הם לא אמורים להיות שם אפילו שהם כן- וכל מה ששאלו זה למה. למה מגרשים אותם בכוח מבית שנבנה מכוח המדינה ושנים רבות אחרי בניין הבית הוכח שיש בית לחוקים שחזק מכל היגיון או רגש. ונכון שכולם מחויבים לקיים את החלטותיו, אבל חבל שיש בבתים באזור המרכז אנשים השמחים בהרס וחורבן של בתי יהודים וגאים בבג"צ על כך ששופטיו מעדיפים ככל הנראה את המשך הבלגן במקום הסדרה. כנראה שאפילו השומרים על שלטון החוק יותר מאשר על עצמם ושפיותם שואלים את עצמם מדוע המראות העצובים האלה של יהודים שמתפנים מבתיהם בכוח והמראות הבלתי נתפסים של מתפרעים חסרי מעצורים וכבוד עצמי המעזים להרים יד פוגעת בכוונה בכוחות הביטחון- לא נחסכו מאיתנו על ידי מבוגר אחראי שעוצר את השיטפון המבולגן, מוצא פיתרון יצירתי ולא כואב- ואומר לכולם: אני קורא אתכם לסדר!"מאחורי החוק הזה יש אנשים ומשפחות" | פינוי עמונה

     אלו היו ארבע קושיות- אך בניגוד להגדה של פסח אין להן תשובות ברורות שמובילות לתחושת שובע ושמחה בשולחן עורך החדשות. ובכל פעם ששואלים שאלות קשות או מעלים בעיות מורכבות שאין להן פתרונות קסם- אפשר לסמוך על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

    ומה הקשר בין טראמפ לחוק ההסדרה שנראה תלוש מהמציאות ממש כמו… טראמפ עצמו?

    הפסל של צ'רצ'יל הושב על מקומו | טראמפ על כסאו בבית הלבן לצד פסלו של צ'רצ'יל

     

    אז זהו- שיש קשר הדוק והוא מתחיל מזה שטראמפ שמומחה בלתפוס לולאות מסובכות ולעשות מהן מיליונים לא נותן לסדרי בית המשפט לבלגן לו את התכניות. טראמפ יודע שהוא לא נבחר לתפקיד נשיא ארצות הברית כדי לעשות לאמריקה חיים קלים או משעממים אלא לנער הכי חזק שאפשר את המקובל והידוע ולעשות אתו כל מה שהוא רוצה ובלי לעשות חשבון לאף אחד כי האשראי של טראמפ מכסה הכל.

    הנשיא טראמפ לא צריך לחשוש מבית המשפט כי הוא יודע שבהורדות ידיים- הוא מנצח

    הנשיא טראמפ לא מודאג ממה יגידו עליו בעולם- כי כבר אמרו עליו הכל במסע הבחירות

    הנשיא טראמפ לא מרגיש צורך לנזוף בישראל על כל שמסומנת כצרה- כי יש לו צרות משלו

    והכי חשוב-

    הנשיא טראמפ יודע שלא כדאי לו לעשות בלגן לישראל- כי יש לו חתן יהודי, ואפילו הנשיא לא רוצה בלגנים בבית הבת שלו.. או בבית הלבן שאחרי תקופה קצרה יחסית אפשר בהחלט לומר שטראמפ "מרגיש בבית".

    ואי אפשר שלא לתהות: מה יקבל רה"מ נתניהו בפגישתו הצפויה עם טראמפ בשבוע הבא?

    מה שבטוח- הוא לא יקבל מתנות-חינם מחבר!

    אם כבר עסקנו בבעיות בינלאומיות שקשורות לישראל הנה שיר קטן לסיום שחיבר המבקר-

    על חברה ישראלית ידועה ולגמרי לא קטנה- שנקלעה לצרות גדולות:

    היה היתה חברה שלא הפסיקה להצליח/ ואת מתחריה בעולם זה ממש הרתיח/

    אז הם תקפו ככרישים משפטיים והשליכו חכה/ והצליחו להקדים רפואה למכה/

    מניות החברה צנחו וראשיה לקחו לכאב-ראש כדורים/ כנראה שבעסקים זה "טבע הדברים"!

    טבע



    0 תגובות