8 מתכוני פרות מושלמים לחג אילנות שמייח

    רבקי אוסטרובר No Comments on 8 מתכוני פרות מושלמים לחג אילנות שמייח

    לפרות החיים יש עדנה מיוחדת והם מהווים שחקן מרכזי בחג הזה שנקרא ראש השנה לאילנות • מגוון רעיונות למתכוני פירות טעימים עסיסיים ובריאים • חג אילנות שמח

    17:24
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אלי ברזל משיק סינגל בכורה: "שומר עלינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר דברנו רבות ב"שבחם" של פרות יבשים.

    מה נוטים להוסיף להם בכדי שייראו נוצצים על הפודיום.

    בחג הזה אני רוצה שנתמקד על פרות חיים.

    יש מגוון של דברים בריאים יותר על בסיס פירות שאפשר להכין במקום. ברור שפירות טריים הם הכי טובים, אבל אפשר גם לאפות או לבשל קלות כדי לגוון.

    שלל הכיבודים שאני מכינה לט"ו בשבט כוללים:

    1. פירות חיים חתוכים יפה על מגש ענק.

    2. סלט פירות עם רוטב תות (תותים מרוסקים עם מעט אננס) וגרנולה ביתית מלמעלה

    3. גלידת סורבה ביתית (פשוט מקפיאים לילה קודם את הפירות הרצויים – בננה, תות, פירות יער, קיווי – ולפני ההגשה טוחנים במוט בלנדר עם סילאן טהור ומגישים. כל כך פשוט וכל כך מרענן!)

    4. פאי פירות טרי, ללא צורך באפייה (טוחנים במיקסר כוס שקדים שלמים, 12 תמרים, 2 כפות שמן קוקוס ומעט מיץ לימון טרי עד שמתקבל בצק נעים. מרפדים תבנית עגולה בבצק וממלאים בגבינה או יוגורט מעט מתוק, ולמעלה מקשטים עם חיתוכי פירות טריים)

    פאי פרות ללא אפייה

    פאי פרות ללא אפייה

    5. תמרים ממולאים באגוז מלך וגבינת פטה (שילוב פיקנטי של מתוק ומלוח, רך וקשה!)

    6. בננה ספליט חמה (עוטפים בננה שלימה בנייר כסף ואופים 20 דקות בתנור בחום בינוני. בינתיים מכינים בסיר קטן רוטב משמן קוקוס, קקאו, מייפל טהור, קצת סוכר חום, קינמון ומיץ לימון. מגישים על הבננה כשהיא חמה. מעדן!)

    7. חיתוכי קונפיטורת פרי (מתכון למטה)

    8. קראמבל או ביסקוטי במילוי פירות (שזיף ואגס זה השילוב הכי אהוב עלי, בתוך בצק פריך מגולגל עשוי מקמחים מלאים, שיבולת שועל שקדים ופקאנים, שמן קוקוס ומעט מייפל ווניל טהור)

    לפני כמה זמן גיליתי מתכון מעולה לבצק פריך, קריספי וטעים מרכיבים אורגניים. מאז אני משתמשת בו המון כבסיס לעוגות שונות שאני אופה לשבת. הבצק כל כך נוח להכנה – פשוט שופכים את כל המרכיבים ישירות לתוך התבנית המרופדת שבה אופים את העוגה, ומערבבים עם כפפה. משטיחים את הבצק על כל רוחב התבנית. לבסיס דק – אני משתמשת בתבנית מעט יותר גדולה מ A4, ולבצק יותר עבה – תבנית A4.

    וריאציה אהובה על הילדים (ועלי) לכבוד ט"ו בשבט, היא מריחה של קונפיטורת פרי משובחת על הבצק – ולתנור. אחרי האפייה אני חותכת למלבנים ומגישה. טעים וכיף!

    הנה המתכון של הבצק:

    1.5 כוס קמח מלא או קמח שיפון

    3/4 כוס אגוזי מלך גרוסים

    1/2 כוס שמן קוקוס

    1/8 כוס סוכר קנים

    רבע כפית מלח

    1 ביצה

    1 כפית וניל טהור

    1 כפית מייפל טהור

    לערבב הכל ולשטוח בתבנית. למרוח מעל 2 כפות גדושות קונפיטורת פרי טבעית ללא תוספת סוכר (אני משתמשת בארבע פירות, פירות יער, פטל, משמש או תות – או משלבת). אפשר כמובן להכין ריבה ביתית.

    לאפות ב 170 מעלות 20 דקות. לקרר ולחתוך למלבנים.

    בתיאבון וחג אילנות שמח!



    0 תגובות