עדי רן מנתח את שיר החמאס: "מעיד על אופי חייתי"

    עמית דניאל No Comments on עדי רן מנתח את שיר החמאס: "מעיד על אופי חייתי"

    עדי רן מנתח, בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר, את שיר החמאס • ממה הוא הופתע • מה הקשר למחמוד דרוויש • ומה דעתו על אופי השיר?

    עדי רן צילום: קול חי
    17:24
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אלי ברזל משיק סינגל בכורה: "שומר עלינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברשתות פורסם אתמול שיר חדש מלא שנאה ואנטישמיות מבית ארגון הטרור "חמאס". בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר, ביקש האחרון מהמוסיקאי עדי רן, לנתח את השיר מבחינה מוסיקאלית.

    "שמעתי את השיר" אומר עדי רן וממשיך "זה שיר תעמולה כמובן אבל אני אשפוט עכשיו את השיר באובייקטיביות למרות דעותיי הפוליטיות" הדגיש רן

    "מבחינה טקסטואלית" ניתח רן "יש כמה משפטים שבתחילה חשבתי שמדובר בהברקות אבל זה נפילות מוסיקאליות חמורות. שמעתי אותם אומרים מילים פיוטיות, הופתעתי לטובה, הוא אומר לדוגמא חרוז עם המילה 'לאלתר'. מאיפה הוא הביא את המילה הזו?" תהה רן "אבל במחשבה שניה, זה לא מתאים לשיר, זה מתאים לבית משפט מילה כזו".

    "בכלל, כל הנושא של האוכל" אומר רן "'נאכל אותך בלי מלח, נשקה אותך משקה מר' זה נשמע שיש להם נגיעות קניאבליות. אני מניח שהם הלכו למשוררים הגדולים שלהם. לפחות ככה השמאל ניסה להכתיר את מחמוד דריווש ואכן הוא כותב באחד משיריו 'אם ארעב אוכל את הכובש' זאת אומרת יש בהם קניבאליזם הם נתלים 'באילנות גבוהים' שלהם. במהות שלהם ככה זה נראה, כל האנרגיות שלהם מעידים על עצמם שהם כמו חיות" אמר רן והביע מורת רוח מהשיר לא רק מבחינה מהותית אלא אף מבחינה מוסיקאלית.

    האזינו:



    0 תגובות