- רדיו קול חי - -

הפרות סדר ואלימות בהפגנות הפלג הירושלמי והעדה החרדית

דוברות משטרת ירושלים מוסרת כי במספר מוקדים מתקיימות הפגנות חרדים על רקע הגיוס לצה"ל:
בצומת בר אילן -כמה עשרות מפגינים חוסמים את הציר לסירוגין, בעקבות זאת ישנם שיבושי תנועה לאורך הצירים הסמוכים.

כמו כן בוצע נסיון לחסום את כביש 38 כמו כן לדברי המשטרה: "בצומת הרחובות רבי עקיבא זבוטינסקי מתקיימת הפגנה לא חוקית על רקע מעצר עריק בי-ם מהצבא".כאשר במהלך ההפגנה נעצרו 5 אנשים. כמו כן עדי ראיה מדווחים על כמה מפגינים היורדים לצומת שילת באזור הכניסה למודיעין ומנסים לחסום את הכביש ונהדפים חזרה למדרכה על ידי השוטרים.

WhatsApp Image 2017-02-07 at 7.45.45 PM (1) [1]

הפגנת אנשי הפלג בבני ברק

יצוין כי בהפגנה שהתקיימה ביום ראשון השבוע הפגינו עשרות על החלטת בית המשפט לפני כשבוע להאריך את מעצרו של בנימין פרידמן מבית שמש עד תום ההליכים. הפגנות נערכו במקומות הידועים -כיכר השבת בי-ם‏ ובכביש 10 בבית שמש. במהלך ההפגנה התחפשו מספר בלשים לחרדים, וכשהם לבושים בכובע וחליפה כחרדים רגילים עצרו 2 מפגינים החשודים בדרדור פח אשפה לעבר הכביש.בהפגנות נעצרו שמונה מפגינים: שישה בבית שמש ושניים בירושלים. כולם הובאו למעצר במגרש הרוסים.

אמש יום ב בבוקר שוחררו 2 מתוך ה-6 מבית שמש ואילו לשאר נערך משפט בבית משפט השלום לעצורים והוחלט לשחררם בתנאים מגבילים תמורת חתימה על ערבות. ארבעת העצורים מבית שמש סירבו לחתום על הערבות ונשארו במעצר עד הבוקר ב-9 אז נערך להם דיון והוחלט לשחררם ללא ערבות.

20170207_185241 [2] 20170207_185225 [3] 20170207_185235 [4]

על שני העצורים מבית שמש הוגש כתב אישום וגם הושג הסכם שיחרור תמורת ערבות והם חתמו על כך.

לקראת השחרור במגרש הרוסים הגיעה משטרה צבאית ועצרה אחד מהעצורים שנרשם אצלם כעריק כבר מספר שנים ואילו השני שוחרר למעצר בית מלא עד היום יום ג בשעה 1 אז התקיים דיון בעניינו שלא בנוכחותו ובגלל כך בית המשפט נתן צו מעצר מיידי.

לגבי המשפט לעריק. הוא הובא לפי בקשת השופטת פיינשטין לבית משפט השלום ושם ניתן לו צו מעצר בית בכפוף לבית המשפט הצבאי שנערך לפני שעות ספורות וניתן לו 10 ימי מעצר בכלא הצבאי.