יעקב אשר: "חוק ההסדרה לא מתגרה באומות"

    החוק הזה מבחינתנו לא נוגד את הקווים האדומים שאנחנו לא מוכנים לחצות.
    עמית דניאל 1 Comment on יעקב אשר: "חוק ההסדרה לא מתגרה באומות"

    ח"כ יעקב אשר בריאיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" על חוק ההסדרה: "חוק שמאחוריו יש אנשים ומשפחות" • על החוק שהעביר בועדת הכלכלה "תפקידו של חוק הוא לתקן עוול" • וגם, מה הוא חושב על תקיפת החיילים החרדים?

    ח"כ יעקב אשר צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
    החוק הזה מבחינתנו לא נוגד את הקווים האדומים שאנחנו לא מוכנים לחצות.
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשבתם שחוק ההסדרה בעל משמעות רחבה? לדברי ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), לא מדובר ביותר מחוק שולי שנע בין פתרונות חלופיים לבעיות שהוא בא לפתור לבין סיכויים לא רבים לעבור את מבחן בג"ץ, לדבריו "חוק ההסדרה הוא חוק דלרקטיבי מאד".

    בריאיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר", שוחח ח"כ יעקב אשר על חוק ההסדרה, התקנה לחוק שעת האכלה לנשים שחזרו לעבודתם מחופשת לידה, החיילים החרדים אך תחילה פתח, לבקשת המראיין, בעדכון על מצבו של מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

    "ב"ה מרן ראש הישיבה בהכרה, הלילה עבר בצורה שקטה אם כי עדיין יש זיהום שצריך להתגבר עליו. צריך להמשיך הלאה להתפלל ויש תפילות רבות ברחבי הארץ. אנחנו כמובן משתתפים בתפילות ומייחלים להחלמתו המהירה" אמר.

    כשנשאל לדעתו על חוק ההסדרה וההצבעה עליו, אמר ח"כ אשר "אנחנו מדברים על חוק שיכול להיות בסופו של דבר אות מתה, אם היועמ"ש לא יגן עליו ובג"ץ יפסול אותו. אם בינתיים, וכנראה, מוצאים פתרונות אחרים לבעיות שישנם בקרקעות באזורים המדוברים, כנראה שמדובר על חוק דקלרטיבי מאד שחשוב לקבוצה מסוימת בעם ולקבוצה מסוימת בקואליציה. אנחנו לא אוהבים את החוק אבל זורמים עם הקואליציה, במיוחד אם בסופו ובתחילתו של דבר מתברר שלא החוק הזה יביא את הפתרון לבעיות הקרקע ביהודה ושומרון"

    כשנשאל האם לא מדובר בחוק שגורם להתגרות באומות, דבר שיהדות התורה במצע השקפתה לא דוגלת בו, ענה "החוק הזה מבחינתנו לא נוגד את הקווים האדומים שאנחנו לא מוכנים לחצות. החוק הזה לא מתגרה באומות עוד כשהוא עלה, שאלנו וקיבלנו הנחיות לגביו. אין פה את אותה בעיה והחריפות שבה" ח"כ אשר אמר כי כעקרון יהדות התורה אינה מובילה קו מדיני "אנו לא מובילים בדרך כלל את נושא המדיניות. במקרה הזה, כאמור, שאלנו והתשובה שקיבלנו להצביע בעד חוק ההסדרה וכך עשינו. שאלות בענייני השקפה אתה מוזמן להפנות לגדולי תורה ולא אלי" אמר.

    "מאחורי החוק הזה יש אנשים ומשפחות" | פינוי עמונה
    הגירוש מעמונה, תשע"ז

    יונתן סינדלר, פלאש 90

    אשר הדגיש כי הוא כן רואה בחוק, היבט אנושי "חוק ההסדרה בסופו של דבר זה אנשים. מדובר באנשים שחיים במקומות מסוימים, כן השקפתנו או לא, זה עניין אחר, אנחנו בדברים האלה תומכים גם אם בדקלרציה. זה נותן תחושה שזה שומר עליהם וזה דבר טוב, ככל שמדובר באנשים ובמשפחות, ליבנו איתם בכל מקרה".

    ח"כ יעקב אשר שוחח אודות התיקון לחוק השוא מוביל יחד עם עוד מספר ח"כים. במסגרת התיקון, גם נשים שלא עובדות 100% משרה, יזכו לשעה האכלה, אם כי לא כולן באופן גורף "החוק שעבר אתמול בועדת הרווחה, מדבר על שעת האכלה ארבעה חודשים לאחר שהעובדת חוזרת מחופשת לידה. המצב היום שיכולה אשה לצאת מהעבודה לשעה או שעה קודם בסוף היום להאכיל את הילד, רק אם היא עובדת במשרה מלאה. למשרה מלאה יש הרבה פשנויות והצעת החוק שלי אומרת שמי שעובדת שמונה שעות ביום, לא משנה כמה זה מוגדר מבחינת אחוזי משרה, היא תקבל את שעת האכלה כמו שאר חברותיה".

    ח"כ אשר מספר כי הוא רצה שהחוק החדש יקל עוד יותר אך נתקל בהתנגדות "אני בהצעת החוק, ניסיתי ללכת על כיוון של חצי משרה. רציתי ששם יתנו לפחות חצי שעה אבל על זה היתה התנגדות של משרד הכלכלה וגורמים נוספים. אני באמת מסכים וחושב שעל זה אפשר להתווכח ולכן קיבלתי את זה. כשמחוקקים חוק, מנסים למנוע עוול. אם מנענו עוול של שמונים אחוז, זה הרבה" ח"כ אשר מביע את רצונו שהחוק ייכנס לתוקפו כבר בחורף הקרוב "אני מאמין שהחוק יעבור מהר וייכנס לתוקף עוד בחורף הקרוב. זה חלק מתפקידנו לעשות את החקיקה הפרטנית הזו שעוזרת לאנשים. חלק גדול זה לא דברים של כותרות או מהלכים פוליטיים" הוא אומר וכשהנוא מציין את החקיקה הפרטנית ניתן לשמוע ברמז ביקורת על החוק שבימים אלו נדון הנוגע להגבלת חקיקה.

    "לא נכנס להגדרה של התגרות באומות" | אולם העצרת הכללית של האו"ם
    אולם העצרת הכללית של האו"ם

    פטריק גרובן

    ח"כ יעקב אשר סיפק התייחסות בנוגע לתקיפת החיילים החרדיים "אנחנו כמובן מגנים כל צורה של אלימות, זאת לא הדרך שלנו. אנחנו מדברים על זה בינינו חברי הכנסת ואני מקווה שבסופו של דבר ניתן את דעתנו ויותר מכך כשנקבל את ההנחיות וההדרכות" ח"כ אשר אמר "תפילתו של כל אבא שילדו יגדל בתורה ויהיה תלמיד חכם וירא שמים. אבל הדרכים של העלבות, אני לא זוכר בהיסטוריה שלנו שדבר כזה היה אג'נדה של גדולי ישראל. אנחנו נחליט על כיוון בעניין ונפעל".

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ציטוט "חוק ההסדרה הוא חוק דלרקטיבי מאד"
      אומרים דקלרטיבי – כלומר הצהרתי (בשביל השואו..)