"אי אפשר להשלים עם אפליה, גם לא בחינוך המיוחד"

    בעוד בחינוך הממלכתי וממלכתי דתי מקבלים הילדים השתתפות של מאה אחוז הרי שלנו נותנים כיום שמונים אחוז בלבד
    מנדי אושר No Comments on "אי אפשר להשלים עם אפליה, גם לא בחינוך המיוחד"

    ח"כ מרגי ערך ביקור בבית הספר לחינוך המיוחד 'בית חנוך' של 'אהל שרה' • השתתף ב'מבחן פומבי במשניות ברכות ובנטיעת עצים • לדבריו: 'הדעת אינה סובלת אפליה למגזר החרדי בכלל ובוודאי שלא בחינוך המיוחד • אמחק את האפליה הזו • צפו בגלריה מהביקור

    הילדים המתוקים באוהל שרה צילום: יעקב נחומי
    בעוד בחינוך הממלכתי וממלכתי דתי מקבלים הילדים השתתפות של מאה אחוז הרי שלנו נותנים כיום שמונים אחוז בלבד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסכת האפליה של ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי לעומת החינוך הממלכתי הינה בתחומים שונים, כך קבלו הבוקר ראשי מוסד 'אהל שרה' בפני חבר הכנסת מרגי שביקר במקום, אנחנו מתמודדים אם אפליה בתחומים רבים בהם הסיוע הפרה רפואי ושעות הדרכה המוענקות ע"י מרכז התמיכה היישובי. בעוד בחינוך הממלכתי וממלכתי דתי מקבלים הילדים השתתפות של מאה אחוז הרי שלנו נותנים כיום שמונים אחוז בלבד!

    לדבריהם, שעות אלה קריטיות לאיכות ההוראה כדי שנוכל למקסם את השרות. מה גם שמצד אחד מקפידים על קוצו של יוד בכמות התלמידים בכיתה ומאידך לא מאפשרים לנו שעות שהיו יכולות לסייע לילדים מאוד. כך גם בנושא הדרישה לחידוש רשיונות מידי שנה  הדורשת זמן ומאמץ בלתי סביר ובשעות תגבור לתלמידים במצבים מורכבים המוגדרים כ'התנהגות מאתגרת'

    מרגי הוסיף כי לא ישלים עם האפליה הקיימת בתקצוב החינוך המיוחד באגף המוכש"ר במשרד החינוך; 'הדעת אינה סובלת השלמה עם אפליה בתקצוב מערכות החינוך החרדי בכלל ובוודאי שלא בחינוך המיוחד. אעשה הכל כדי למחוק את האפליה הזו במסגרת ועדת החינוך של הכנסת'. ח"כ מרגי השתתף ב'מבחן פומבי על פרק ו' במשניות ברכות' ונחשף לפרויקט ראשוני ייחודי של 'חונכות' לילד המיוחד שפותח ע"י סגל בית הספר.

    עוד אמר מרגי כי רבי ראובן יוסף גרשונוביץ זצ"ל אמר לו לא אחת כי הילדים המיוחדים אינם חלילה 'חריגים'. הם נשמות גבוהות ואין אנו בני אנוש יודעים איזו נשמה גבוהה כלואה בגוף הקטן הזה וכזו הייתה התייחסותם של כל גדולי הדורות. התרגשתי מאוד לראות את עבודת הקודש שאתם עושים כאן, לו יהי חלקי עמכם.

     



    0 תגובות