הסוף לצפון הפרוע? שישה כתבי אישום הוגשו בפרשת הסחיטה

    מנדי אושר No Comments on הסוף לצפון הפרוע? שישה כתבי אישום הוגשו בפרשת הסחיטה

    שישה נאשמים בפרשיה שהסעירה את התושבים וגרמה לרעידת אדמה במחוז צפון נעצרו חברי הכנופיה שבמשך שנים הטילו את אימתם על אזור הצפון וסחטו מבעלי עסקים, חקלאים, בעלי ציוד מכני כבד וקבלנים • גבו מאות אלפי שקלים בגין "שמירה" • המשטרה מודיעה צפויים מעצרים נוספים • אל תפחדו להתלונן

    צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתבי אישום הוגשו נגד שישה נאשמים בפרשיה שהסעירה את תושבי הצפון וגרמה לרעידת אדמה במחוז צפון. לדברי המשטרה, כתבי אישום אלה מהווים סנונית ראשונה במסגרת הפרשיה שבה נעצרו חברי הכנופיה שבמשך שנים הטילו את אימתם על אזור הצפון וסחטו מבעלי עסקים, חקלאים, בעלי ציוד מכני כבד וקבלנים , סכומי כסף גדולים תמורת "שמירה". לדברי המשטרה בימים אלה יוגשו כתבי אישום נוספים וכן בעקבות התפתחויות בחקירה צפויים מעצרים נוספים של עוד חברים בכנופיה.

    הקורבנות שסירבו לשלם דמי חסות "זכו" לטעום את נחת זרועם של חברי הכנופיה וספגו נזקים כלכלים כבדים שהובילו לתשלום דמי הסחיטה או סגירת בית העסק, על פי כתבי האישום, הם פנו לאותם קבלנים, למרות שידעו כי הם מחזיקים שומרים באתר הבניה מטעמם ובאמצעות איומים גרמו להם לשלם דמי חסות תמורת "מדבקה".

    במקרה אחד הקורבן שילם דמי חסות בגובה של 7,500 ₪ במזומן, במקרה נוסף הקורבן שילם סכום של בין 1,200 ₪ ל1,900 ₪ במזומן תמורת שמירה של 9-10 ימים, במקרה אחר לחב' עבודות עפר נגנב ציוד בשווי של 100,000 ₪ הנאשמים פנו לבעלים והציעו להחזיר את הציוד הגנוב תמורת 25,000 ₪ ואף סיפרו לקורבן כי במקרה אחר הקבלן שילם להם גם 25,000 ₪ לבסוף לאחר דין ודברים ואיומים הציוד הוחזר תמורת 5,000 ₪ במזומן ובנוסף שולם להם עוד 2,500 ₪ דמי חסות תמורת "מדבקה".

    על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון, ביום שישי, הנאשמים – אב ושני בניו בעלי חוות בקר ושטח מרעה היו חיילים של תושב כפר טובא זנגריה בשלב זה עדיין עצור במסגרת הפרשיה ששמו נודע באזור הצפון כולו כמי שדורש ומקבל "דמי חסות" מבעלי אתרי בניה באזור הצפון תמורת הגנה על רכושם והציוד שבאותם אתרים.

    הנאשמים הבחינו בשומרים מאזור הדרום באתר בנייה סמוך לשטחי המרעה שלהם בעיר צפת. לאחר אישורו של תושב כפר טובא זנגריא המוכר פנו הנאשמים לקבלן באתר ודרשו ממנו להחליף את חב' השמירה שלו בחברת השמירה שלהם.

    בהמשך הנאשמים פנו גם לבעלים של חב' השמירה אותה שכר הקבלן והבהירו לו כי: "זה האיזור שלנו, רק אנחנו שומרים באזור הזה. אף אחד לא יכול לבוא אלינו מאזור אחר" בנוסף הבהירו הנאשמים לבעל חב' השמירה כי הם עובדים עם החברה של תושב כפר טובא זנגריא ושותפו המוכרים כמי שדורשים דמי חסות וגורמים נזקים כבדים לקבלנים.

    הנאשמים ביחד עם תושב כפר טובא זנגריא ניסו להשפיע על הקבלן להעביר את השמירה לידיהם בטענה כי השמירות באיזור שיכות להם ואין זה מקובל להביא חב' שמירה מהדרום.הנאשמים ניסו לאיים על הקבלן והבעלים של חב' השמירה ואף הבהירו לו בשיחת טלפון כי: "הצפון הוא של תושב כפר טובא זנגריא ואנשיו וכי השומרים אינם מבינים את החוקים בצפון וכדאי להם לברר מיהם "חבורת טובא" וכי הם אנשי המערב הפרוע"

    לאחר שלא צלחו האיומים בתאריך 21.11.16 בשעה 04:00 לפנות בוקר הגיעו לאתר 4 רעולי פנים חמושים בנשק, תקפו את השומרים, הכו אחד מהם באמצעות נשק ודחפו אותם בכוח למכולה. במקביל אימו עליהם ואמרו להם כי יש להם רשות והוראה לירות בהם וכי השומרים מהדרום וצריכים לעבוד בדרום והם בדואים מהצפון וזו עבודה שלהם.

    השודדים כלאו את השומרים במכולה לקחו מהם את הטלפונים ומפתחות הג'יפ שלהם, כדי שלא יוכלו להזעיק עזרה. ופרצו לכלים הכבדים שחנו באתר ולקחו מהם חלקים חשובים לתפעול המכונות בשווי מאות אלפי שקלים ונעלמו מהמקום, לבסוף לאחר דין ודברים עם הנאשמים תושב כפר טובא זנגריא המוכר ושותפו הציוד שנגנב הוחזר לבעליו.

    נגד האשמים הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים וכתב אישום שייחס להם עבירות של:
    א. קשירת קשר עם גולן לבצע סחיטה באיומים.
    ב.סחיטה באיומים במטרה לשלם להם דמי "חסות" במסווה" של שמירה".

    הגשת כתבי אישום אלה, תוך זמן קצר התאפשרה לאחר פעילות סמויה של מספר חודשים שבמהלכה אותרו מתלוננים שהסכימו לחשוף את מעלילי הכנופיה והאופן שבו הם נסחטו על ידם.

    משטרת ישראל שבה ומבקשת את הציבור לדווח על כל עבירת סחיטה, הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה ואיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר! לא אחת התשלום מעודד את אותם עבריינים לדרוש דמי סחיטה גבוהים יותר וכן לבצע את זממם גם כלפי קורבנות נוספים, עוד מסרה המשטרה כי היא תמשיך ותאבק בתופעה בנחישות לחשיפה, חקירה ומיצוי הדין עם העבריינים



    0 תגובות