"אם ירצו לפנות אותנו למקום אחר, נקום ונתפנה"

    יש טעות היסטורית על דעת מרן הרב שך לגבי ביתר. הוא ידע שמדובר בדבר שבא ממקום של פתרון ולא של התרסה.
    עמית דניאל 3 Comment on "אם ירצו לפנות אותנו למקום אחר, נקום ונתפנה"

    סגר"ע ביתר עילית, יצחק רביץ, בריאיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" על ההתיישבות החרדית: "אנחנו לא נמצאים מעבר לקו הירוק מאידיאולוגיה" • על השלטון בישראל: "יש ממשלה בירושלים אבל היא מנוהלת דרך וושינגטון" • וגם, על אביו, ח"כ לשעבר הרב אברהם רביץ זצ"ל: "כל כך חסר"

    ביתר עילית
    יש טעות היסטורית על דעת מרן הרב שך לגבי ביתר. הוא ידע שמדובר בדבר שבא ממקום של פתרון ולא של התרסה.
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אומרים שיש אצלנו ביתר עילית וביתר תחתית, אני לא יודע אם זה נכון, אלו שמועות בלבד אבל יש הערכות שקיימות עוד כמה אלפי יח"ד בנוסף ל-7,000 הדירות בביתר" אמר סגן רא"ע ביתר עילית, יצחק רביץ, הבוקר והוסיף "כל זאת נזקף לזכותו של ברק חוסיין אובמה, כמובן" ואם לרגע הוא היה נשמע לכם כימני, אל תבלבלו, בהמשך, כשנשאל האם הוא היה מפנה את ביתו תמורת בית במקום אחר, הוא השיב "אקום ואתפנה, אנחנו לא פה מסיבות אידיאולוגיות".

    בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא, שוחח רביץ על הדירות החדשות שאושרו לבניה בביתר, המדיניות שהיתה עד כה ברוח הממשל האמריקאי, ההתיישבות החרדית מעבר לקו הירוק והזכרונות לאביו, ח"כ אברהם רביץ ז"ל.

    "בהרבה מאד נושאים מדינת ישראל מתנהלת בצילה ולאור החלטות ארה"ב. יש ממשלה בירושלים אבל היא מתנהלת דרך וושינגטון"' אומר רביץ. "עם חשיבה ורצון טוב, חלק מביתר עילית יכול להיכנס לתוך תחומי הקו הירוק. יש הבנה של כל הגורמים שבביתר הסיפור שונה גם בעצם מי שגר כאן וגם המיקום הגיאוגרפי" הוא מסביר את דבריו "ברור שמה שקורה בדרום הר חברון או אי שם בגבעה בשומרון, זה לא מה שקורה בביתר" הוא אומר כשהוא מתכוון לאישור מיוחל לבניית יח"ד נוספות "יכול להיות פיתרון מתוך הבנה והסכמה" אמר והוסיף "נכנסים לכאן קרוב ל-1,000 עובדים פלסטינאים מהאיזור. פתרון צריך להיות כזה שמבוסס על הבנה והסתכלות אחרת על מה שאנחנו עושים כאן".

    רביץ מסביר כי דבריו נובעים מתוך היבט אידיאולוגי שונה מזה של המתיישבים הדתיים לאומיים ביהודה ושומרון. "אני לא בא להחליש את מאבקם של האחים שלנו, במיוחד לא בימים קשים אלה אבל אני כאן לא מסיבות אידיאלוגיות. אם הממשלה, שאגב היתה זו ממשלתם של פרס וביילין, היתה שולחת אותנו לגור במרכז הארץ, שם היינו גרים".

    "אנחנו לא נמצאים פה מאידיאולוגיה" | יצחק רביץ בסיור ביישוב מיצד
    ראש מועצת קרית יערים, יצחק רביץ

    שוקי לרר

    במענה לשאלה האם הוא יתפנה מביתו אם וכאשר המדינה תחייב את תושבי עירו להעתיק את מקום מושבם למקום אחר, הוא אומר: "אם מחר בבוקר באה המדינה ואומרת, ביתר עילית, אנחנו צריכים את המקום הזה. נסדר לכם מקום סמוך לירושלים, נפצה אתכם ונבנה לכם דירות, התשובה היא שגם אנחנו וגם תושבי רמת שלמה נקום ונתפנה. אנחנו לא פה מסיבות אידיאולוגיות. אין סיבה לגור דווקא כאן ולא במרכז הארץ. מצוות ישוב ארץ ישראל קיימת גם בבני ברק. אנחנו לא רואים את עצם יישובנו כאן כאתחלתא דגאולתא. אין שום בעיה לקום ולהתפנות, זה לא נוגד את התורה להתיישב במקום אחר. זו שאלה של השקפת עולם", הוא אומר.

    בנוגע לקיום הסכנה בדרך למקום מושבו, הוא אומר כי אינו רואה הבדל בין הסכנה שמצויה בדרכו לבין להסתובב ברחוב יפו בירושלים או לנסוע בכביש 443 בדרך למודיעין "גם ברחוב יפו, גם ב-443 וגם בדרך לכותל, ישנה סכנה. כל שאלת מציאותנו בארץ ישראל, מוקפת בסכנות מבחינה סטטיסטית. כל מקום שאני הולך בארץ ישראל, יש לי את הבעיה. אגב, הציר למודיעין, לדעתי, מסוכן יותר מלביתר עילית. לנו אין מה לעשות מעבר להתחזקות ולקיום מצוות התורה. ככל שנחזק ונתחזק עם לומדי התורה כך תיגבר השמירה סביבנו".

    הוא מספר כי סבו הוא ניצול מאורעות תרפ"ט בחברון "הסבא שלי שכב מתחת לגופות של חברים שלו במאורעות ולאחר מכן ברח יחד עם המשגיח של ישיבת חברון הגר"מ מאיר חדש זצ"ל".

    כשמרדכי לביא מסיט את נושא השיחה ליום היארצייט של אביו שחל לאחרונה, הוא נשמע בטון נמוך יותר, טון של בן של אבא "היארציט של אבא היה בר"ח שבט" הוא אומר ולביא מציין כי חסרה 'האמת שלו' "היה לו משהו שאין היום" אמר לביא ורביץ אמר כי זיכרונו קשור גם לנושא שיחתם, העיר ביתר עילית "יש לו הרבה זכויות על כך שיושבים יהודים חרדים כאן בביתר" מגלה רביץ "הוא היה היחיד מנציגי הציבור שעמד מאחורי ביתר, הוא היחיד שגם שלח את ילדיו ונכדיו לגור כאן, אין אף אחד מנציגי הציבור שילדיו ונכדיו גרים פה" אומר רביץ.

    "מרן רצה שנשב פה; אבא תמך בהקמת ביתר" | מרן הגרמ"מ שך זצ"ל ואברהם רביץ ז"ל

    "מרן הרב שך רצה שנשב פה; אבא תמך בהקמת ביתר" | מרן הגרמ"מ שך זצ"ל ואברהם רביץ ז"ל

    "צריך גם לציין", חושף רביץ, "בהקשר הזה גם תיקון היסטורי. אני באתי לכאן כמעט בשליחות, בוודאי בברכת מרן הרב שך זצ"ל. הייתי אצל הרב שך וקיבלתי את ברכתו ולא רק אני. י הרב שך בירך אותי בחום וכאמור, לא רק אותי. הוא רצה שנגיע לכאן. הציבור הליטאי שכביכול החרים את ביתר היום נמצא פה עם אלפי אברכים ליטאים ועשרות מוסדות ובתי כנסת של הציבור הליטאי" אמר רביץ.

    האזינו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אידיוט גמור

      לא יאומן שכאלה אדיוטים מנהלים את ביתר…

    2. 1

      שמאלני טיפש. בתורה של הליטאים אין מצוות "יישוב הארץ" ואין "א"י נקנית בייסורין" לפיכך אין שום ענין למסור את הנפש על א"י ואם גרים "מעבר לקו הירוק" חובה להתנתק מרעיון ההתיישבות שלא יחשדו שח"ו הוא אוהב את ארץ ישראל ומסכים שהיא שייכת אך ורק לעם ישראל!