סופ"ש אקטואלי: זה הזמן להתאחד יחד, לא לברוח מבעלי התשובה

    גם תוכניות הראילטי השונות מלאות באנשים שמגדירים עצמם חרדים וכחלק מהמגזר המתפתח והמשמעותי. הנסיונות לבדל ולפלג ליצור מחנות של שלנו ושלהם לא זה מה שיועיל ויגן עלינו
    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: זה הזמן להתאחד יחד, לא לברוח מבעלי התשובה

    הציבור החרדי כציבור ב"ה גדל מידי יום. אמירות על התפרקות המגזר הינה שגויות ומטעות, אך 'הא בהא תליא' ככל שלשמחתנו הציבור גדל כך הגיוון מתרחב, וההשפעה הינה הדדית

    גם תוכניות הראילטי השונות מלאות באנשים שמגדירים עצמם חרדים וכחלק מהמגזר המתפתח והמשמעותי. הנסיונות לבדל ולפלג ליצור מחנות של שלנו ושלהם לא זה מה שיועיל ויגן עלינו
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאורעות הקשים שעברנו השבוע צריכים לאחד אותנו ולא לפלג.

    בתחילת שבוע שמענו על הטרגדיה הנוראית במושב מגדל שבצפון שם משפחה שומרת תורה ומצוות נסתלקה מן העולם באכזריות מדממת ע"י האיש הכי קרוב אליהם. הסיקור התקשורתי של האירוע המצמרר הזה באתרים שמכונים חרדים היה לטעמי אולי אנושי אבל מזעזע. כותרות הידיעות בישרו והדגישו על היות המשפחה בעלת תשובה.

    הניסיון להרחיק ולהדחיק את האירוע מאיתנו הינו טבעי ואנושי. הנסיון ליצור סוג של תחושה של 'לנו זה לא יקרה' הינו דחף ברור, במיוחד בכזה אירוע מחריד וקשה. יחד עם זאת הבריחה למקום של טוב הם בעלי תשובה 'הם לא משלנו' הינו מזעזע עם טעם לפגם חמור.

    כשהתחילה התופעה הכואבת של נוער נושר במגזר שלנו היו רבים בהתחלה שניסו להתעלם מהבעיה להרחיק ולהדחיק אותה. לטעון שזה בעיה ייחודית למשפחות בעלי תשובה. שזה בעיה של מישהו אחר ולכן לא צריך להשקיע זמן ומאמצים כדי לטפל בהם. לצערנו כיום אני משוכנע שכל קורא מכיר בסביבתו הקרובה לפחות נער אחד שלצערנו הרב נשר או נמצא בסיכון. כמי שעוסק שנים בתחום הכואב הזה אני יכול להעיד שכיום גם במשפחות הכי טובות הכי מה'מיינסטרים' של המגזר החרדי התופעה הכואבת קיימת. בנים של רבנים חשובים של עסקנים של בעלי מוסדות ושל סתם משפחות טובות ואיכותיות אצל רבים מהם יש ילד שנשר ילד שיצא מהמסגרת ומהמשפחה.

    בעוד שדווקא אצל אותם משפחות בעלי תשובה או משפחות עם מצוקה, ניתן לראות שכאשר הנער או הנערה מתבגרים רבים מהם חוזרים הביתה וחוזרים לדרך במידה כזו או אחרת. הרי שדווקא הילדים שיצאו מהמשפחות ה'טובות המכובדות והאיכותיות' ילדים אלו הופכים להיות אנטי. הופכים להיות אידאולוגים בדרכם החדשה. נערים ונערות אלו הם אלו שמצטרפים לארגונים השונים של יוצאים בשאלה כהלל וכדומה.

    הציבור החרדי כציבור ב"ה גדל מידי יום. אמירות על התפרקות המגזר הינה שגויות ומטעות. אך 'הא בהא תליא' ככל שלשמחתנו הציבור גדל כך הגיוון מתרחב, וההשפעה הינה הדדית.

    ההשפעה היא לא רק בתוך המגזר החרדי גדלה פנימה אלא גם ביחס לחברה הישראלית כולה. רק השבוע התפרסם דירוג ב'גלובס' שדיווח שהאינטרנט החרדי מתחזק .בדירוג המשפיעים בתקשורת זכו מגיש מהדורת הבוקר של רדיו 'קול-חי' מוטי לביא, יחד עם מאיר גל במקום מכובד. מתוך הנימוק "שהם משפיעים לא רק על החרדים אלא על החברה הישראלית כולה".

    גם תוכניות הראילטי השונות מלאות באנשים שמגדירים עצמם חרדים וכחלק מהמגזר המתפתח והמשמעותי. הנסיונות לבדל ולפלג ליצור מחנות של שלנו ושלהם לא זה מה שיועיל ויגן עלינו.

    הדרך הטובה והיחידה שנותרה לנו ע"מ להמשיך ולהתפתח בצורה איכותית היא לא רק להיות עסוקים בשלילת האחר מתוך תפיסה מוטעת 'שלי זה לא יקרה' ושזה 'לא בעיה שלנו' אלא עלינו להתחזק בחינוך איכותי וערכי אצלנו פנימה. ליצור סולם ערכים פנימי שיעזור לנו להתמודד ולהגן. חינוך איכותי שבנוי על אהבה ולא על שנאה.

    הכותב הינו סטודנט למשפטים ורכז בתוכנית בחזרה לקהילה של עמותת 'עלם'



    0 תגובות