דרעי: "בקרוב נכריז על הליך מינוי רב ראשי ספרדי לרחובות"

    איתי גדסי 5 Comment on דרעי: "בקרוב נכריז על הליך מינוי רב ראשי ספרדי לרחובות"

    שר הפנים אריה דרעי ערך אתמול סיור בעיר רחובות, שם הכריז על הסכמה בינו לבין ראש העירייה רחמים מלול למינוי רב ראשי ספרדי לעיר רחובות • דרעי חתם את סיורו במכון ויצמן למדע שם הבטיח לסייע ככל שניתן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בקרוב נתחיל את הליך בחירת רב ראשי ספרדי לרחובות״, כך הכריז אתמול יו״ר ש״ס ושר הפנים הרב אריה דרעי במסגרת סיורו בעיר רחובות. "עד כה הדבר לא התאפשר בגלל מצבה של המועצה הדתית. כעת הגענו לסיכום עם העיריה שתאשר בשלב הראשון תקן של 75% משרה לרב הספרדי, כאשר בהתייצבות המועה״ד נגיע ל100% משרה".

    השר דרעי הוסיף: "רב ראשי ספרדי לרחובות הוא דבר שיש לו דרישה גבוהה בקרב תושבי העיר, המבקשים דמות רבנית שתנווט את דרכם לפי מנהגיהם. ידוע כמה מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל ייחל וקיווה לכך, אנחנו מקווים כי בקרוב להגשים את שאיפתו".

    לסיור השר ברחובות התלוו סגן השר משולם נהרי, ראש העיר רחמים מלול, חיים ביטון מנכ״ל ש״ס ורשת בני יוסף, משה אילוז מנכ״ל אל המעיין, אבנר אקווע נציג ש"ס בעיר והרב אלדד גדסי יו״ר המועצה הדתית.

    הסיור נפתח בבית הספר לבנות ׳אור לציון׳ של רשת החינוך בני יוסף, המונה מעל ל-300 תלמידות כ"י. השר התרשם מרמת הלימודים הגבוהה ושמע מההנהלה על הצמיחה במספר התלמידות, על בניית האגף החדש ועל הצורך לשיפוץ המבנה הקיים. השר דרעי סיכם עם ראש העיר על גיוס תקציבים לשיפוץ המבנה וכן הקמת מסגרות המשך לתלמידות.

    מן העבר השני של הכביש ביקר השר בת"ת לבנים 'בן איש חיל'. בביקורו בכיתת המכינה לישיבה, אמר עם התלמידים תהילים לרפואת הגראי"ל שטיינמן שליט״א, והסביר לתלמידים כי כבר בזמן פרעה, המוטו של עם ישראל היה "בנערינו ובזקנינו". "רק כשצועדים בדרך החכמים והזקנים יכולים לדעת שהולכים בדרך הנכונה". השר ברך את התלמידים שיצליחו בלימודיהם ויגדלו לתפארת. בישיבת הנהלת הת"ת סיכם השר עם ראש העיר על הרחבת הת"ת ליותר ויותר כיתות.

    בהמשך ביקר השר דרעי בבית כנסת עתיק בעיר ששוחזר, וכן בהיכל התרבות המפואר בעיר. בישיבה מיוחדת בבניין העיריה שמע השר מראש העיר על הצמיחה הגדולה של העיר בכל התחומים, על נהירת צעירים לעיר ועל האיזון התקציבי. "רואים במוחש את השינוי הגדול שהעיר רחובות עברה״, אמר השר, ״אני זוכר את העיר מתקופתי כמנכ״ל ושר הפנים, עם תכנית הבראה. כיום ראש העיר מנהל אותה באופן יפה ומוערך, לא לוקח הלוואות וממשיך לפתח אותה למרות הגרעון הקיים. היום רחובות היא בין הערים המבוקשות ביותר".

    בביקור בבניין המועצה הדתית התקבל השר ע"י המרא דאתרא הגר"ש קוק, שהזכיר לו ימים עברו בעת שהשר היה חניך ישיבת חברון והגיע לישיבת 'מאור התלמוד' השוכנת שבדיוק נפתחה אז, כדי לחזק ולבסס אותה. הרב העניק לשר את ספרו ׳שלמי שמחה׳ ובו הקדשה מיוחדת וברכות על עמידתו של השר בנושא שמירת השבת.

    במפגש עם רבני ומנהיגי הקהילות בעיר, שמע השר על הצרכים הרוחניים והגשמיים של המקום, ועל הפעילויות לנוער במסגרת אל המעיין ועוד. רב הקהילה האתיופית בעיר סיפר על צעירים רבים מבני העדה המתקרבים ליהדות. "העליתי בפני ראש העיר את נושא הקצאת שטחים ובניית מוסדות ואני מקווה שהנושא יטופל", אמר השר דרעי, ועודד את הנציגים להגיש בקשות גם למשרד הפריפריה, לפעילויות תרבות תורני, במיוחד עבור שכונות העולים אושיות וקריית משה.

    את הביקור ברחובות חתם השר בסיור מרתק במכון ויצמן למדע, שם נפגש עם ראש המכון פרופ' דניאל זייפמן וצוות ההנהלה הבכירה, אשר פרסו בפניו את הפעילות המדעית המוערכת הנעשית במכון, בעיקר בפריצות דרך בנושאי רפואה. השר התרשם מאד מהתגליות וסיכם עם ההנהלה על סיוע בדרישות הנחוצות.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה פתאום אסור ספרדים

      1. למה אתה אנונימי אתה לא רוצה לחתום את שמך על משפט מגעיל כזה

      2. ר' אריה יחליט מה שהוא רוצה אם ספרדי או אשכנזי

    2. 3

      אין בעיה שיכניסו רב ספרדי אבל שיהיה גם אנכנזי במקביל