השר אריה דרעי: "נקים מרכז להנצחת מורשת הבאבא סאלי"

    איתי גדסי No Comments on השר אריה דרעי: "נקים מרכז להנצחת מורשת הבאבא סאלי"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים רבים השתתפו הערב בהילולא המרכזית בנתיבות של סידנא באבא סאלי זצוק"ל לציון 33 שנה להסתלקותו. במעמד המרכזי השתתפו בנו וממשיך דרכו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, הראשל"צ הגר"י יוסף, האדמו"ר רבי יעקב איפרגן 'הרנטגן', הגרי"ד גרוסמן, הרה"צ רבי פנחס אבוחצירא, הרה"צ רבי יחיאל אבוחצירא, שרים, ח"כים ועוד.

    האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא האריך לספר בגדולתו של אביו הצדיק זיע"א, ששמעו יצא למרחקים ועד היום נודע בכוחו לפעול ישועות. עוד הוסיף ואמר, כי הקים מוסדות גדולים על שמו, וכעת שוקדים על הקמת ישיבה קטנה. בדבריו, שיבח האדמו"ר את יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי, שהילולא זו נעשית בחסות הרשות לפיתוח הנגב, שבתחום משרדו – משרד הנגב והגליל. "השר הרב דרעי היה שליחו הנאמן של מרן הגר"ע זיע"א וקשור אליו בלב ונפש. הוא עושה דברים גדולים למען התורה ועם ישראל. כל מי שינסה להרע לו לא יצליח", אמר.

    הראשל"צ הגר"י יוסף סיפר על הידידות והקשרים שהיו בין אביו, מרן הגר"ע זצוק"ל לבין הצדיק הבאבא סאלי זצוק"ל, ובירך את בנו שימשיך להגדיל תורה ולהאדירה מתוך בריאות איתנה.

    כפי שחשפנו בעבר, בדברים שנשא יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי הכריז על הקמת מרכז להנצחת מורשתו של הבאבא סאלי, ע"י הרשות לפיתוח הנגב שבמשרד הנגב והגליל עליו הוא מופקד, בניהולו של משה מור יוסף. "זכות גדולה נפלה בחלקי, לזכות את ממשלת ישראל ומדינת ישראל להקים את מרכז הנצחת המורשת של הבאבא סאלי", אמר השר, "המרכז יהיה מקום מיוחד בו רבים יוכלו להגיע, לראות ולשמוע על מפעלות הצדיק שחי בקרבנו, על קדושתו, תורתו וגדלותו".

    עוד הוסיף הרב דרעי: "הציבור הספרדי חייב רבות לצדיק. הוא העלה את קרנה של העדה, כולם שמעו שגם לנו יש גדולים. הצדיק השאיר לנו את בנו וממשיך דרכו, שלקח על עצמו להמשיך את דרכו של הצדיק ע"י הקמת מוסדות מפוארים הכוללים גנים, תלמודי תורה, כוללים ועוד".

    בסיום דבריו קרא השר דרעי לציבור לתמוך במוסדות בעין יפה. "הזכות שלנו היא לתמוך במוסדות הללו הקרויים על שמו של הצדיק".

     



    0 תגובות