- רדיו קול חי - -

השביתה בירושלים: שר הפנים דרעי יזמן פגישה לסיום המשבר

נמשכת השביתה בירושלים: למרות הוראת בית המשפט שלא להשבית את הודיעה עיריית ירושלים שלא ניתן לפתוח את גני הילדים הבוקר בשל אסיפות הסברה

מעיריית ירושלים נמסר כי לאור הודעת ההסתדרות וארגון עובדי עיריית ירושלים על קיומן של אסיפות הסברה לסייעות בגני הילדים העירוניים, לא תתאפשר הפעלתם של גני הילדים העירוניים בירושלים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העירייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים.

בתגובה להמשך השביתה, פרשו חברי סיעת "הירושלמים" מהקואליציה בעיריית ירושלים.

נציין כי אמש, יום ב', ישבו נציגי הנהלת ארגון ההורים בירושלים, במשך למעלה מ-7 שעות רצופות לשיח עם משרד האוצר, עיריית ירושלים, ההסתדרות, המינהלים הקהילתיים, ועדי העובדים והתאחדות המנהלים.

מהנהלת ארגון ההורים נמסר כי "למשבר התקציבי הנוכחי השלכות חריפות על מערכת החינוך העירונית – בטווח המיידי ובטווח הארוך. התקציב החסר לחינוך – עשוי למוטט פרויקטים חינוכיים משמעותיים ולהעלות את נטל ההוצאה המשפחתית על החינוך בצורה משמעותית ובמיוחד בתחום הצהרונים שם יש פגיעה גדולה במיוחד כשההורים מממנים מאות שקלים בחודש לכל ילד שהממשלה היתה צריכה לשלם.

"הנהלת ארגון ההורים בירושלים מביעה תמיכה בדרישות התקציביות של עיריית ירושלים מממשלת ישראל הכוללות תקציבי חירום של ממש – גם למערכת החינוך. המשבר שלפתחנו חריף ביותר וכואב מאד. צר לנו שאת המחיר הכבד של המאבק משלמים תושבי ירושלים ואוהביה.

בניסיון לסיים את השביתה, שר הפנים אריה דרעי, הנחה הבוקר את מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לזמן את אגף התקציבים במשרד האוצר ומנכ״ל עיריית ירושלים אמנון מרחב וצוותו המקצועי, כדי לברר את המחלוקות בין העיריה למשרד האוצר. המטרה, למצוא פתרון שיסיים את המשבר ויביא לסיום השביתה הגורמת סבל למאות אלפי תושבי ירושלים. לא מדובר בהליך שימוע אלא בדיון מקצועי בלבד לשם גיבוש המלצות לשר הפנים דרעי.

חברי סיעת "הירושלמים" פרשו מהקואליציה

סיעת 'ירושלמים' הודיעה על פרישה מקואליציה בעיריית ירושלים, בעקבות כוונתו של ניר ברקת לפגוע במערכת החינוך במסגרת השביתה של העירייה. זאת, לאחר ניסיונות חוזרים לתווך בין העירייה ומשרד האוצר וקריאה חוזרת לברקת ולשאר סיעות הקואליציה להימנע מהשבתת הלימודים בגנים ובתי-הספר.

המשנה לתיק החינוך, הרב אהרון ליבוביץ אמר כי המהלכים האחרונים של ברקת הם נגד העיר ונגד התושבים, והובילו לאבדן אמון בו. מי שדואג למערכת החינוך ולהורים העובדים – לא מחזיק אותם כבני-ערובה במלחמה פוליטית, ולא עושה את הדרך מכיכר ספרא לעבר פריימריז בליכוד על הגב שלהם.

איתי גוטלר, חבר מועצת העיר מטעם הסיעה הוסיף שהשבתת הצהרונים אתמול והשבתת הגנים הבוקר הם ביזוי בית המשפט, וזלזול בתושבי העיר.

פלר חסן-נחום, חברת מועצת העיר מטעם הסיעה אמרה שההחלטה על השבתת מערכת החינוך מראה על ניתוק מוחלט מתושבי העיר ומהצרכים של המשפחות הצעירות וההורים העובדים. מי שמחכה עד הבוקר כדי להודיע על שביתה – פשוט מתעלל בהורים.

מלשכת ראש העירייה ניר ברקת נמסר: "הפרישה של אנשי כחלון מסיעת ירושלמים חסרת כל משמעות, לברקת קואליציה רחבה ויציבה של 27 מתוך 31 חברים והיא תסתדר מצויין גם ללא סיעתו של כחלון-עזריה. חבל שפעילי כחלון בעיר מעדיפים את האינטרס הפוליטי הקטן על פני התמיכה בירושלים.

"סביב המאבק לעתידה של ירושלים מאוחדים חברי העירייה יחד עם ההסתדרות, וועדי ההורים והמינהלים הקהילתיים בחזית אחידה עד שנבטיח תקציב ראוי לבירה והורדת הנטל הכלכלי מההורים.