שבעת פלאי תבל • שבעת אימוני כושר מנצחים

    וגה ממשיכה לככב כפעילות גופנית פופולארית, ומייצגת יותר את הצד המנטלי של הכושר, מאשר את הכושר הגופני. יוגה ידועה כמשפרת גמישות, מחזקת שרירי ליבה ובעיקר – מרגיעה לנפש
    רבקי אוסטרובר 3 Comment on שבעת פלאי תבל • שבעת אימוני כושר מנצחים

    מה בשבילכם? יוגה או אומנות לחימה? אינטרוואלים או כח? העולם הזה הולך ומתפתח ומדי יום יש בשורות חדשות וטרנדים חדשים • מה הכי טוב לכם? איך עושים את זה נכון?והאם ניתן להתמכר לכושר? • התמכרות בריאה

    צילום: הדס פרוש פלאש90
    וגה ממשיכה לככב כפעילות גופנית פופולארית, ומייצגת יותר את הצד המנטלי של הכושר, מאשר את הכושר הגופני. יוגה ידועה כמשפרת גמישות, מחזקת שרירי ליבה ובעיקר – מרגיעה לנפש
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במרוץ אחר הכושר –  הטרנדים של 2017

    כמו בכל תחום, גם בתחום הכושר צצים כל שנה טרנדים חדשים. מפתחי השיטות הם אלופים בלמכור לנו דברים קיימים תחת שם חדש ובקומבינות חדשות. מצד שני, גיוון בכושר הוא סופר חשוב – ראשית כל, כדי שנאתגר את הגוף במשימות חדשות וגירוי מתמיד שלא ייכנס למצב של הסתגלות ונבילה, ושנית – כדי שלא נשתעמם מהרוטינה הקבועה ונפסיק בעקבות זאת לעשות ספורט.

    כמו בכל עניין, כדאי לגשת לשיטות השונות בראש פתוח – אך עם עיניים בוחנות, ולבדוק כל סוג כושר לגופו של עניין: איזה סוג ספורט זה –  אירובי (פעילות גופנית שמתבססת על חמצן – כמו ריצה, ריקוד, אימוני סטודיו ועוד) או אנאירובי (פעילות גופנית שאינה מתבססת על חמצן – כמו הרמת משקולות ואימוני כוח והתנגדות)? מה זה יתרום לי מבחינה בריאותית, תפקודית ורגשית? ואיך זה ישרת אותי ברצון שלי לחיות חיים מיטביים? והכי חשוב – לפני שמחליטים ללכת על ספורט מסוים – להתנסות בו כמה פעמים ולראות איך הגוף מגיב לו, תוך כדי האימון וגם יום אחרי.

    אז בואו נציץ על הסוגי הכושר הכי טרנדיים של שנת 2017 :

    1. אימון פונקציונאלי – האימונים הפונקציונאליים נועדו לחזק את שרירי הגוף בהם אנחנו משתמשים באופן רציף במהלך חיי היומיום. אימון פונקציונאלי מתאפיין במינימום מכשור, זמן ביצוע יחסית קצר (20-60 דקות), הנאה ותוצאות ניכרות. אימון מסוג זה משלב עקרונות מעולם הפיזיותרפיה והשיקום, הפילאטיס, היוגה ואף האימון הגופני הקלאסי.לרוב משתמשים באביזרים לשיפור שיווי המשקל כמו פיתה, פיטבול, ובוסו, וכן בגומיות כוח, TRX , שקי חול, כדורי כוח, משקוליות  ועוד. מכיוון שהמכשור הוא כל כך מינימלי, ומשך האימונים הוא כה קצר, הפכו האימונים הפונקציונליים לפופולריים ביותר, וניתן לראות קבוצות גדולות של מתאמנים בפארקים ובמקומות ציבוריים שנהנים בפעילות מהנה בטבע.
    2. אימון כוח – אימוני כוח והתנגדות חוזרים, ובגדול. לאחר תקופה של ירידה בפופולאריות, תופסים אימוני ההתנגדות מקום חשוב במפת הכושר והבריאות, וארגוני בריאות עולמיים ממליצים כיום על מינימום של 80 דקות אימוני כוח בשבוע, לצד 150 דקות של פעילות אירובית.אימוני כוח מתאפיינים בעבודה עם משקוליות יד (דמבלים), מוטות ברזל עם פלטות במשקלים שונים (ברבלים) ומכשור שמפעיל התנגדות לקבוצות השרירים הגדולות והבינוניות: רגליים, חזה, גב, כתפיים, זרוע אחורית וזרוע קדמית. התוצאה: גוף חטוב, חזק וחסון, לב חזק יותר, אחוזי שומן נמוכים ומסת שריר גבוהה, שיפור בשיווי משקל ויציבות ושריפת קלוריות מוגברת במנוחה, בין השאר.את אימוני הכוח מקובל לבצע בחדרי כושר – שם קיים המכשור היחסית כבד ומסורבל, אך ניתן גם לרכוש מכשור מינימלי יותר ולהתאמן בבית עם תוצאות מרשימות. ולא – בניגוד לדעה שהייתה רווחת בעבר לפיה לא נאה לאישה לעשות אימוני כוח כי היא תראה מדיי שרירית – היום יודעים שזה ממש לא נכון. גם אישה שעובדת הרבה עם משקולות והתנגדות לעולם לא תראה מדי שרירית, מכיוון שהמבנה הפיזיולוגי של הגוף שלה (אחוזי שומן גבוהים יותר מאשר לגבר ורמת הורמוני פרוגסטרון גבוהה) פשוט לא יאפשר זאת!
    3. יוגה – יוגה ממשיכה לככב כפעילות גופנית פופולארית, ומייצגת יותר את הצד המנטלי של הכושר, מאשר את הכושר הגופני. יוגה ידועה כמשפרת גמישות, מחזקת שרירי ליבה ובעיקר – מרגיעה לנפש. בשנה האחרונה הפכה "יוגה רטובה" לפופולרית מאוד – יוגה בחדרי זיעה עם טמפרטורות גבוהות מאוד, הגורמות לגוף להפריש הרבה נוזלים, ובכך מאפשרת סוג של "ניקוי" לגוף.סוג זה של יוגה הוא בעיקר אחיזת עיניים – הרי ברור שכשנצא מחדר הזיעה נשקול פחות, כי נוזלי גוף התאיידו…לא הוצגו הוכחות שיוגה מהסוג הזה מועילה במיוחד לגוף. חשוב לזכור שיוגה לא מהווה תחליף לפעילות אירובית, מכיוון שהיא אינה מעלה את דופק הלב בצורה מספקת. זה יותר מתאים כקינוח, אחרי פעילות אירובית אינטנסיבית או אימון כוח חזק…
    4. אימוני אינטרוולים – אימוני אינטרוולים היו תמיד ידועים כמצוינים בשביל כושר, חיטוב וירידה במשקל. כיום, הם תופסים מקום גבוה בסולם הפעילויות האהודות. אימוני אינטרוולים מתאפיינים בפרקי זמן קצרים של פעילות עצימה ואינטנסיבית מאוד, שמלוות בפרקי מנוחה קצרים לאחריהם. לדוגמא – 45 שניות של קפיצות חבל גבוהות, סקוואטים, מכרעיים בקפיצה ופלנקים דינמיים, כשבין לבין עוצרים את הפעילות ונחים לחלוטין במשך 15 שניות.אימונים מהסוג הזה שורפים יותר קלוריות מאשר אימון אירובי רגיל, וגם מעלים את יעילות חילוף החומרים בגוף – מה שמצוין להרזיה. האימונים הם לא קלים בכלל, אך ניתן בהחלט להתחיל בהדרגתיות. וכמו שהאימון הוא קשה – כך הוא גם קצר, ונמשך בדרך כלל באזור ה- 20 דקות בלבד.
    5. אומנויות לחימה – אומנויות לחימה ממשיכות להוות מקור פופולרי לכושר ופעילות גופנית, לצד מקור של איזון נפשי, בניית אישיות והעלאת הביטחון העצמי – פעילות שמחזקת גוף ונפש כאחד. הסוגים השונים הקיימים – קראטה, טאי צ'י, ג'יוג'יטסו, קונג פו, טאקוונדו, ג'ודו ועוד רבים, נותנים כר נרחב לבחירת המתאמן. כל אומנות – והדרך הייחודית שלה, אך רובן ככולן משפרות את הכושר הגופני באופן משמעותי, ועל הדרך גם מקנות ידע בהגנה עצמית, שהיא כל כך חשובה בעולם המאיים של היום. כדאי לבדוק ולהתנסות לאיזו אומנות הכי מתחברים – קיימים מועדונים רבים בארץ שמציעים אימונים נפרדים לציבור שומרי המצוות.
    6. עזרים טכנולוגיים – זה אמנם לא סוג של ספורט, אך אביזרי עזר טכנולוגים כבשו את העולם המודרני, ובגדול. הכי פופולארי הוא השעון החכם שמודד דופק, סופר צעדים ומודד מרחקי הליכה, ריצה ואופניים, סופר קלוריות שנשרפו, מחשב מה ומתי כדאי לאכול ומצפצף ומזכיר לקום ולנוע אחרי זמן ארוך מדי של ישיבה במקום. אנשים טוענים שאביזרים מהסוג הזה בהחלט עוזרים להם להיות יותר פעילים – לעלות במדרגות במקום המעלית, ללכת ברגל במקום לנסוע ברכב, לאכול יותר בזהירות ולחיות בצורה מחושבנת.
    7. מאמנים אישיים – ואי אפשר בלי לסיים עם הטרנד הכי חזק של שנת 2017 – מאמני כושר אישיים. אמנם לקחת מאמן כושר אישי זה יותר יקר מאשר להצטרף לסטודיו, אך זה גם שווה כל שקל. מאמן אישי ילווה אותך לאורך תקופה ויבנה עבורך תכנית אימונים אישית שמכוונת למטרה הספציפית שלך (הרזיה של X קילו, חיטוב, הורדת לחץ דם, איזון סוכרת, התעמלות בהריון, עלייה ברמת כושר ואנרגטיות ועוד).
      כל אחד בוחר מה שמתאים לו • אימוני כח

      כל אחד בוחר מה שמתאים לו • אימוני כח

      האימונים הם אינטימיים – אין אנשים מסביב, המאמן הוא רק שלך וכל תשומת ליבו מופנית אליך, לנוחות שלך, לאתגר ולגירוי של הגוף שלך, ולקבלת התוצאות הטובות ביותר. האימונים יכולים להיעשות אצלך בבית, מבלי שתצטרך לטרוח ולצאת (המאמן מביא אתו את כל הציוד הדרוש), ולמאמן יש ביטוח מקיף למקרי פציעה חלילה (שהם דרך אגב הרבה יותר נדירים מאשר באימוני כושר קבוצתיים). לאחר כל אימון יתעד המאמן האישי את ההתקדמות שלך והערות חשובות שעלו במהלך האימון, ועל בסיס כך יבנה את התכנית של האימון הבא.

      לרוב, ייתן לך המאמן האישי "שעורי בית" עד לאימון הבא, ואם הוא גם מוסמך כמאמן תזונה – הוא יכוון אותך גם לתכנית תזונה מותאמת. בקיצור – למרות שהמחיר הוא לא זול, זאת הדרך הכי יעילה להגיע לתוצאות, במיוחד לאלה שאינם מצליחים להתמיד בכושר ובתזונה נבונה בכוחות עצמם.

      שימו לב! חובה שתדרשו לראות את תעודת המאמן האישי – תבדקו היטב שהיא מוכרת ע"י משרד המדע התרבות והספורט. קיימים לא מעט "מאמנים" שמעולם לא הוסמכו לאמן, וחסר להם את כל הידע המקיף באנטומיה, פיזיולוגיה, קינזיולוגיה, פציעות ספורט ועזרה ראשונה שכל מאמן מוסמך לומד במהלך הכשרתו.

    אז לסיכום – תתנסו, תבדקו ותרגישו איזה ספורט נכון לכם ספציפית. הטרנדים באים והולכים, אך הכי חשוב לזכור להיות פעילים: 150 דקות של פעילות אירובית כלשהי במהלך השבוע ו- 40 דקות של תרגילי התנגדות: סקוואטים. מכרעיים, כפיפות בטן, שכיבות שמיכה ותרגילים בסיסיים עם משקוליות יד או גומיות פשוטות שניתן לרכוש בכמה גרושים בחנות ספורט.

    תהיו בריאים, חזקים, חטובים ופעילים – ב 2017 ולכל החיים!

    רבקי אוסטרובר, קאוצ'רית להתפתחות אישית,  מאמנת כושר ותזונה ומדריכת אומנויות לחימה. [email protected]

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      "מדריכת אומנויות לחימה"
      חחחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחחחחח
      🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

      1. למה אתה מזלזל????????????????????????
        לא יפה!!!!!!!!! זו אשה חרדיה !!!!!! שצריכה לפרנס!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 2

      כתבה מצוינת ונכונה! אני מתאמנת בזאוס שם בנו לי תוכנית אימון שמשלבת אימונים פונקציונליים עם אימוני כוח ובמקביל אני גם הולכת לחוגים שיש שם כחלק מהמנוי כמו יוגה, פילאטיס ועוד מלא. רק ככה הגעתי לתוצאות