- רדיו קול חי - -

ביקורת מסעדות • פינקלר נהנה בבית הקפה רוטשילד ברעננה

יותר ויותר מסעדות ובתי קפה דואגים להציג לראווה את השלט שמורה שגם הם בכשרות "מהדרין", הרווח הכלכלי שמביאים לקוחות שמקפידים על הכשרות המהודרת גורמת שגם בתי קפה ומסעדות שנמצאים באזורים חילוניים מובהקים כדוגמת נמל תל אביב דואגים למשגיח צמוד ולהשגחה מהודרת,על אחד מחנויות רשת בתי קפה חדה שאת סניפה ברעננה שידרגו למהדרין אספר לכם בשורות הבאות:

בעודי עובר ברחוב אחוזה ברעננה, צץ לנגד עיני השם "קפה רוטשילד".  שפשפתי את עיני לבדוק שמא החליפו בין לילה את שם הרחוב לכזה ומכאן בא שם המסעדה, אך מהר מאד התברר לי שמדובר ברשת  (יחסית חדשה) שחרטה על דיגלה את המילה "בנדיבות" ומה יותר מתאים האיש, הדמות, האגדה ששמה רוטשילד, למילה נדיבות.

מיד כשנכנסים לרשת קפה רוטשילד, מרגישים בכך. קבלת פנים – הסנגרייה החמה בחורף או הפונץ’ הקפוא גרוס בקיץ יקבלו את פניכם בכניסה והמארחת מקבלת אתכם בחיוך ומלווה את האורחים לעבר השולחן. הפופקורן החם יגיע מיד כשתשבו והמלצר ישמח לספר לכם על המיוחדים של הערב. מוסיקה נעימה ברקע ואפשר להתחיל.

אבל רגע לפני האוכל אדבר על האוירה. הריצוף הוא של פעם. אבנים שחורות ולבנות מתחלפות, ובכלל כל עיצוב הפנים, העיצוב הנקי בשחור ולבן וזרי הפרחים העצומים, כסימן היכר של המותג, משרים אווירה חמימה, אינטימית ונינוחה. העיצוב, מודרני, קלאסי ואסתטי, מסודר מתוך הבנה כשהמקום מזמין ונקי, כך תחושת השייכות של האורח שלך ברושם הראשוני גדלה.

הרשת הוקמה מתוך הבנה כי שוק בתי הקפה בארץ חייב שינוי, יש צורך אמיתי להכניס שירות ברמה גבוהה, אישי וקשוב, לתחום בתי הקפה, דבר שהיה שמור אז רק למסעדות. לאורך הזמן, ROTHSCHILD CoffeeBAR הפך בהדרגה לביסטרו מודרני, שילוב של קפה מסעדה חלבית – דגים, שמתבסס יותר על חומרי גלם טריים . לצד מנות דגל אהובות שנשארו בתפריט, שם  מקפידים להכניס מנות חדשות, לגוון ולהתאים את האוכל לרוח התקופה ולטעמים המשתנים. בלא מעט מקרים, הלקוחות היו אלה שאמרו את המילה האחרונה.

ואם דיברנו על הסנגריה החמה בחורף  והפונץ הקפוא בקיץ, גם החומרי גלם עונתיים  ומגישים אותם בהתאם לעונות השנה. המנות מלאות, גדולות ונותנות תמורה מלאה ואפילו ממלאים לך את הצלחת או הקפה עוד פעם.

מה עוד למדתי ? שאין שם מושג של ״לקוח״,  ברוטשילד הוא נקרא ״אורח״, משהו במשמעות משתנה, ככה הם מאמינים. מרגע שנפתחות הדלתות לראשונה בבוקר, הן לא נסגרות עד אחרון האורחים. מלצרים בחולצות שחורות יוצאים במהירות מדלתות המטבח, ידיהם עמוסות צלחות. קפה וקרואסון של בוקר נוגעים במרק כתומים שורשי, בפטה כפרית ובפילה סלמון ברוטב עשבי גינה טריים בשעת צהריים, ומשם לקוקטייל של אחרי העבודה, לסלט רוטשילד, שיפודי חלומי, פטריות ממולאות, רביולי בקרם ערמונים, לזנית גבינות וסלט קינואה אדומה עם עדשים שחורות. אנשי הערב מפנים עצמם לטובת אנשי הלילה, להמבורגר סלמון עם איולי טרטר ולכרובית פריכה עם מטבל צ׳ילי הבית.

מרטיני פירות יער וקוסמופוליטן מפנים מקום לכוסיות וודקה, ויסקי וטקילה. אלה שמאחרים ללכת לישון מאחלים בוקר טוב למשכימי הקום. יום אחר יום, דקה אחר דקה. ומה שחשוב באמת: הכשרות מהדרין, חניה יש ברחובות מסביב בכחול לבן, פינת נטילת הידיים איכותית ואסתטית והיחס בנדיבות. רעננה | אחוזה 77| 09-8807474

שעות הפעילות:א׳ – ה׳ 08:00-24:00ו' – 08:00 – שעתיים לפני כניסת שבת ש' – שעה אחרי צאת שבת -24.00