דווקא השרפה עשתה לו טוב • אתרים מדהימים במודיעין והסביבה

    לאורך כל השביל הסברים על הצומח במקום. עיריות, רקפת מצויה, אזוב מצוי , מרווה ריחנית ועוד כ-80 מיני צומח וצמחים: שזיפים, תאנה שעכשיו עומדת בשלכת, עצי זיתים ושקדים
    קובי פינקלר No Comments on דווקא השרפה עשתה לו טוב • אתרים מדהימים במודיעין והסביבה

    אתרים ההיסטוריים לאורכו של כביש 443 ובאזור מודיעין • חורשת האומות, קיר השרקרקים וגבעת ברפיליה ועוד נקודות שנמצאות מרחק נגיעה מהבית כשעכשיו עם בשיא הפריחה • את טיולו השבועי של קובי פינקלר לא תרצו לפספס

    לאורך כל השביל הסברים על הצומח במקום. עיריות, רקפת מצויה, אזוב מצוי , מרווה ריחנית ועוד כ-80 מיני צומח וצמחים: שזיפים, תאנה שעכשיו עומדת בשלכת, עצי זיתים ושקדים
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על הגבעות המקיפות  את העיר מודיעין שלל פרחי בר. לקראת ט"ו בשבט גם השקדיות החלו לפרוח. לפניכם מסלולי טבע סביב מתחמים עירוניים, תופתעו לשמוע כי השריפות שהשתוללו כאן עשו רק טוב לפריחה שפורחת כאן במלא עוזה.

    מבט מהיר לצד הדרך העולה לירושלים, מותיר כמה כתמי צבע אדומים. כשעוצרים לרגע ברמזור בצומת מכבים ומפנים את המבט דרומה, מבחינים גם בכמה עצי שקדיה פורחים. התנועה סואנת. כביש 443 המחבר בין בן שמן לירושלים, הפך בשנים האחרונות לציר המרכזי לעולים לבירת ישראל. גם יופיו, גם האתרים ההיסטוריים לאורכו וגם ( ואולי במיוחד) שפע הדיווחים על פקקי התנועה בכביש מספר אחת. אבל רגע. לא לשם דיווח תנועה התכנסו הפעם.

    אנו באמצע הדרך לירושלים, סמוך לעיר מודיעין. מיד כשחולפים על פני צומת שילת (צומת הכניסה המרכזי לעיר מודיעין) בדרך מזרחה לירושלים וגבעת זאב, אנו מבחינים בצידו הימני של הכביש בגבעה נישאת. כשלוש מאות מטרים גובהה מעל לפני הים ועושרה אדיר. ניסע עד לצומת הבא, צומת מכבים ונפנה ימינה (דרומה). אחרי כחצי ק"מ שוב פונים ימינה. אנו ברחוב עמק דותן. אחרי מאתיים מטרים שלט בצד בדרך, על האתר הארכיאולוגי שמולנו. המילון האינטרנטי "ויקיפדיה" מספר על המקום שהיום הוא אתר ארכאולוגי ששטחו כ-600 דונם. בגבעה כ-180 בורות מים וממצאים ארכאולוגים המעידים על היותה כפר גדול ומרכזי כבר בימי קדם, וסביב לה כפרים קטנים וחוות חקלאיות. בעת העלייה לרגל לבית המקדש שימשה הגבעה תחנה חשובה ומוגנת. זהו המקום הגבוה ביותר באזור.

    מסלול הטיול

    אחרי הארכיאולוגיה וההיסטוריה להווה. נוסעים עוד כחצי ק"מ, עד לפינת הרחובות כליל החורש ועמק דותן, פונים ימינה לכליל החורש וחונים. בקרן הרחובות שילוט נהיר המורה על תחילת המסלול. עולים בשביל העפר. מיד בכניסה שלל רקפות, כלניות ושקדיות. לאורך כל השביל הסברים על הצומח במקום. עיריות, רקפת מצויה, אזוב מצוי , מרווה ריחנית ועוד כ-80 מיני צומח וצמחים: שזיפים, תאנה שעכשיו עומדת בשלכת, עצי זיתים ושקדים.

    בהמשך החורף והאביב יעלו כאן, פרגים, אירוס ארץ ישראלי ,נוריות ועוד מפרחי ארצנו. תחת כל סלע, ממש כמו נאמנה לשיר, פורחות להן רקפות לבנות וורדרדות והמראה נפלא. עוצרים לרגע תחת הסככה, מוציאים משהו לאכול ולשתות (על אף יופיו של המקום והפריחה הנפלאה בו, צל אין בנמצא..) ופשוט מתבשמים מהנוף. במזרח- הרי בינימין, למרגלותינו רעות- מכבים והעיר מודיעין ובתווך הרבה ירוק. ממשיכים ללכת. אם רוצים לקצר יורדים מהסככה המרכזית לעבר רחוב עמק דותן ליד השילוט הארכיאולוגי. אפשר לחזור בדרך בה הגענו ואפשר לילך עד לברכת המים, הנישאת בראש הגבעה.

     חורשת האומות

    למרגלות גבעת התיתורה (רחוב עמק איילון מול המודיעין סנטר) ממוקמת חורשת האומות, שהיא אחת החורשות הראשונות שניטעו בעיר. מסלול טיול יפה עולה מהכניסה ליד השלט חורשת האומות עד לברכת המים, מקיף את הגבעה, עובר דרך בית בד עתיק ויורד חזרה לרחוב.

    גבעת ברפיליה

     נסיעה מעראבה, ברחוב עמק זבולון תוביל אותנו לגבעת ברפיליה המתנשאת לגובה כ-230 מ' מעל פני-הים. באתר העירוני מספרים שעל גבעה זו שכן כפר ערבי בעל שם מעט יוצא-דופן – ברפיליה. מקור שם זה נגזר מהמילה הלטינית-רומית 'פורפיר', ארגמן. ייתכן ומקור שם זה קדום יותר: סביבתה של לוד כונתה בתקופת המשנה והתלמוד בכינוי 'הדרום'. ידוע ממקורות עתיקים כי לוד וסביבתה היוו מרכז של צביעת אריגים – "…שיש בדרום עיירות צובעות ארגמן", ובמקור אחר "צרפתה וקיסרין ושכם ולוד שולחות ארגמן מעולה".

    סביב הגבעה נמצאים מספר אתרים נקודתיים בעלי עניין: במדרון המזרחי נמצא 'קיר השרקרקים'; ממול, בתחום שכונת אבני-חן, נמצאת גת גדולה במיוחד אשר הוסבה למערת קבורה; בוואדי מדרום לגבעה ישנם שני עצי-ענק, חרוב ושיזף; על מדרון הגבעה שמדרום קיים בוסתן יפהפה שעציו (חרובים וזיתים) יוצרים שטח מוצל רצוף גדול ויפה במיוחד, מסלול טיול נחמד ומשפחתי עולה ומקיף את הגבעה כשלצד הסלעים פורחות רקפות בשלל צבעים, כלניות אדומות צובעות את החלקות הירוקות ובמדרון הצפוני החלה פריחת השקדיות. באתר ישנם בורות פתוחים וקיימת סכנת נפילה לתוכם. ההליכה / הרכיבה על השבילים המסומנים בלבד.

    מהרו. עוד חודש, זה עלול להיות כבר מאחורינו.



    0 תגובות