מעלה לבונה:שני הרוגים בהידרדרות אוטובוס לתהום

בנצי לייזרוביץ No Comments on מעלה לבונה:שני הרוגים בהידרדרות אוטובוס לתהום

בשל משקלו הרב של אוטובוס "אגד תעבורה" בקו 462 שיצא מירושלים לאריאל מתקשים הכוחות להפוך אותו. כוחות ההצלה הרבים וצבא נאלצו להתמודד עם תוואי שטח קשים ומזג אוויר גשום וסוער

14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתאונת אוטובוס קשה הלילה בבנימין נהרגו שני בני אדם, לאחר שאוטובוס של חברת "אגד תעבורה" הידרדר לתהום בעומק של מאה מטרים סמוך למעלה לבונה.

ההרוגים שני גברים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם ועוד שבעה בני אדם נפצעו בינהם שלושה במצב קשה. הם פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, תל השומר, השרון ושערי צדק בירושלים.

בשל משקלו הרב של האוטובוס התקשו הכוחות להפוך אותו. וגם בשעה זו מתבצעים פעולות לשלול הימצאות לכודים נוספים מתחת לאוטובוס.

כוחות ההצלה הרבים וצבא נאלצו להתמודד עם תוואי שטח קשים ומזג אוויר גשום וסוער.

פאראמדיק מד"א חיים חיימסון שהגיע באמבולנס הראשון למקום סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת , כשהגענו ראינו בכביש את גדר ההפרדה פרוצה ובואדי במרחק מאות מטרים אוטובוס מפורק הפוך על הגג, הזירה הייתה מורכבת וקשה היה חושך מוחלט גשם ובוץ , לקחנו במהירות ציוד רפואי וירדנו לואדי שמענו צעקות וקריאות מכיוון האוטובוס , בדרך נתקלנו בשני פצועים שעפו, הם היו בהכרה, חלק מהכוח שלנו נשאר להעניק להם טיפול ואני המשכתי לאוטובוס, המראה היה קשה , האוטובוס היה מפורק , מחוץ לאוטובוס שכב פצוע, נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ וראינו 6 נפגעים שוכבים, שניים מהם , צעיר כבן 23 וגבר כבן 37 היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה , בסיוע כוחות גדולים של מד"א כוח רפואה של צה"ל וכוחות הכיבוי חילצנו את הפצועים מהאוטובוס הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעברנו אותם לאמבולנסים ולמסוקי צה"ל שנחתו בסמוך".

מיכאל חי כהן מתנדב רפואת חירום איחוד הצלה סיפר: "מוקד 1221 של איחוד הצלה הזעיק  אותנו עקב דיווח על אוטובוס שנפל לתהום. יצאתי למקום מהישוב אדם וכשהגעתי לזירה ירדתי רגלית יחד עם ראש הסניף ומתנדבים נוספים כעשר דקות הליכה תוך כדי גשם שוטף ובוץ עד שהגענו לאוטובוס ההפוך שם למרבה הצער נתקלנו במספר נפגעים ללא הכרה וללא דופק ונשימה ונפגעים נוספים במצבים שונים. ביקשנו ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום מסוקים לסיוע בפינוי הנפגעים עקב זירה קשה ומסובכת לפינוי הנפגעים רגלית".

מנחם לף ראש סניף בנימין של איחוד הצלה מסכם: "מדובר בערב קשה עם זירה קשה של אוטובוס שנפל לתהום והתהפך. יצאתי לשטח יחד עם מספר רב של מתנדבי רפואת חירום של הסניף תוך סיוע של מתנדבים נוספים שהגיעו מירושלים ומישובי השומרון. לאחר צעידה רגלית בחושך ובגשם הגענו לאוטובוס ההפוך והענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שחלקם פונו במסוקים של צה"ל לבתי החולים".

מדובר בקו 462, שיצא ב-23:50 מירושלים לאריאל ובמהלך נסיעתו התדרדר לתהום בקטע הכביש שיורד ממעלה לבונה לצומת עלי. בתאונה נהרג גם נהג האוטובוס, אבישי קרואני, בן 37 מאריאל.