אשמים אנחנו? היהודים מאכזבים את הטורקים

    הקהילה היהודית ממשיכה לפעול ולתרום לחברה בטורקיה והעלייה של יהודים לישראל היא אובדן קשה למדינה
    מנדי אושר No Comments on אשמים אנחנו? היהודים מאכזבים את הטורקים

    בכנס שנערך באוניברסיטת בר אילן ועסק ביהודי טורקיה ובמסורתם, הפתיע השגריר הטורקי והודה: העליה של היהודים לארץ ישראל היא אובדן לטורקים • "ההיסטוריה של התרבות המשותפת ליהודים ולטורקים תמיד הייתה מרתקת"

    מפגין מחזיק בדגל טורקי צילום: בד רחים כתיב, פלאש 90
    הקהילה היהודית ממשיכה לפעול ולתרום לחברה בטורקיה והעלייה של יהודים לישראל היא אובדן קשה למדינה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שלישי) השתתפו מאות אנשים בכנס שנערך ע"י מרכז דהאן לתרבות חברה וחינוך במורשת יהדות ספרד והמזרח, המרכז הוקם למטרת טיפוח ושימור מורשת ישראל תוך הגברת המודעות לעושר התרבותי של קהילות ספרד והמזרח, כשאתמול נערך הכנס בדגש על יהדות טורקיה והמסורת של היהודים בטורקיה אותה הם הביאו אתם גם לארץ.

    בין הנוכחים בכנס היו ראש מרכז דהאן ד"ר שמעון אוחיון, פרופ' אייל ג'יניאו  ראש מכון בן צבי והאוניברסיטה העברית בירושלים, ד"ר אפרת אביב, ד"ר צמרת לוי-דפני ממכון ון-ליר והמרכז הבינתחומי בהרצליה דוד אלעד מהסוכנות היהודית והשגריר הטורקי בישראל כאמל אוקם אשר נכנס לתפקידו רק בחודש שעבר.

    השגריר הטורקי פתח והודה לאנשים בישראל על קבלת הפנים החמה שקיבל בישראל עם כניסתו לתפקיד, בהמשך אמר השגריר: "ההיסטוריה של התרבות המשותפת ליהודים ולטורקים תמיד הייתה מרתקת. כבר בשנת 1492, הסולטן הציע ליהודים מפלט מגירוש ספרד ומהאינקוויזיציה. הסולטן אפשר להם לחיות בטורקיה. מאז לאורך השנים היה שיתוף פעולה בין היהודים לטורקים. בד בבד, הטורקים זכו בתרומה משמעותית ממעורבותם של היהודים בתחומי החיים השונים במדינה".

    אך גולת הכותרת בדבריו הייתה כאשר שיתף ואמר כי "הקהילה היהודית ממשיכה לפעול ולתרום לחברה בטורקיה והעלייה של יהודים לישראל היא אובדן קשה למדינה". למרות זאת אמר אוקם כי "העובדות מראות שהיהודים שעלו מטורקיה שומרים על התרבות והשפה הטורקית".

    מנהל המרכז  ד"ר שמעון אוחיון אמר כי "מערכת היחסים בין מדינת ישראל וטורקיה ידעה עליות ומורדות, עליות של שיתוף פעולה והצלחה וירידות קשות ומרות. דו קיום כמו זה שהיה בתקופת גירוש ספרד ובזמן עליית הנאצים לשלטון לא ראינו בשנים האחרונות, כאשר מתחים בסוגיות פוליטיות ומדיניות אינם פסחו עד שהביאו גם לפגיעות ביהודים. דו הקיום שהיה במשך 500 שנה, יוצר מקום לתקווה גם בעתיד לחיזוק הקשרים בין שתי המדינות – מדינת ישראל כמדינת העם היהודי ומדינת טורקיה".



    0 תגובות