מועצת אירופה: אושר דו"ח המאשים את ישראל ב"הרג שיטתי" בעזה

    איתי גדסי 1 Comment on מועצת אירופה: אושר דו"ח המאשים את ישראל ב"הרג שיטתי" בעזה

    האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה אישרה הערב דוח המאשים את ישראל במצב ההומניטרי בעזה • חברי הכנסת לביא ואלאלוף יצגו את ישראל: "מצג שווא מעוות וראוי לגינוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שטרסבורג, צרפת: ברוב של 46 קולות תומכים מול 12 קולות מתנגדים ו-2 קולות נמנעים, אישרה הערב האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה דו"ח המאשים את ישראל במצב ההומניטרי בעזה, כולל "מקרים בהם נהרגו במכוון יחידים שלא היוו סכנה מיידית לחיי אדם, אשר מהווים דפוס פעולה מזעזע של הרג שהוא, לכאורה, שיטתי ובלתי-חוקי", לשון הדו"ח. בדו"ח נכתב עוד: "אנו קוראים למדינות האיחוד לתמוך באפשרות של חקירה רשמית של בית הדין הפלילי הבינלאומי, אם הממצאים יראו שיש תשתית סבירה לפעול כך".

    חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר משלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה, נאמה בפני מליאת האסיפה ודרשה לדחות את הדו"ח: "זהו מצג שווא המעוות באופן סלקטיבי את המציאות", אמרה ח"כ לביא. "הדו"ח מסתמך על שמועות ולא על עובדות. הוצאנו את אזרחינו ואפילו את מתינו בשנת 2005 מעזה, ובתמורה הופצצנו מיד בטילים. ישראל מספקת שליש מהחשמל ברצועה בשווי מיליארד דולר ללא כל תמורה, 130 אלף פלסטינים קיבלו סיוע רפואי חינם בישראל בשנה שעברה, כולל קרובי משפחתו של איסמעיל הניה, ואותנו מאשימים במשבר הומניטרי?". ח"כ לביא תהתה: "היכן המיליונים ששלחה מועצת אירופה לפלסטינים כדי לשקם את הרצועה? לאן הלך הכסף?". בסוף הדיון התעמתה ח"כ לביא עם כותבת הדו"ח, חברת הפרלמנט השבדית אווה ג'נסון.

    ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אשר יחד עם ח"כ לביא ייצג את ישראל בדיונים במועצה אמר בהתרגשות: "ישראל רוצה לחיות בשלום עם שכנותיה. עזה אינה נמצאת תחת מצור אך מפוקחת על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד. אני מקווה שיבוא יום בו נוכל לדון יחדיו ברצינות בנושאים האלה, כדי לבנות עתיד טוב יותר עבור האזור".

    בימים האחרונים פעלו חברי הכנסת לביא ואלאלוף, בשיתוף משרד החוץ, באופן אינטנסיבי על מנת לשכנע את המשלחות השונות להתנגד למסקנות המסמך.

    הדו"ח קובע כי יש להסיר את הסגר על רצועת עזה, לוודא כי סחורות רפואיות וחיוניות מגיעות לתושבי הרצועה, לאפשר לפלסטינים לחפש עבודה בישראל ולהכין תכנית רב שנתית להקמת מדינה פלסטינית. "מאז המבצע הצבאי של ישראל בעזה בשנת 2014 (צוק איתן, א"מ), המצב ההומניטרי הורע באופן משמעותי; 17,650 משפחות, שהן כ-100,00 איש, נעקרו מבתיהן", נכתב בדו"ח. בדו"ח מופיעות גם דרישות מהרשות הפלסטינית, בהן הצורך לפעול למניעת פעולות טרור נגד ישראל ולגנותן.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רק לי זה עושה דז'ה וו? נו – מישהו ציפה למשהו אחר מהאירופאים האנטישמים האלו? הרי בשואה הם עמדו מנגד ולא עשו כלום – מישהו עדיין מופתע מהשקרים שלהם?