גפני: "אם השגרירות תועבר לירושלים – בסדר. זה לא עניין קיומי"

    איתי גדסי No Comments on גפני: "אם השגרירות תועבר לירושלים – בסדר. זה לא עניין קיומי"

    שגריר יפן בישראל ביקר בלשכת יו"ר ועדת הכספים, שמע על ההתנהלות הכספית של ישראל ועל הציבור החרדי והזמין את גפני לבקר ביפן. ומה גפני הגיב?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "החברה הישראלית היא רב-תרבותית ויש בכך יתרונות אך גם חסרונות. כשאנחנו מאוחדים ופועלים יחד, כל אחד תורם מנקודת מבטו וכולם מרוויחים. אך כשהמחלוקות מתרבות, זה עושה הרבה נזק. כך היום וכך היה גם בהיסטוריה שלנו". כך תיאר היום (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני את ההשלכות של הרב-תרבותיות שיש בחברה הישראלית על החיים במדינת ישראל, בפגישה עם שגריר יפן בישראל, מר קוג'י טומיטה.
    הפגישה התקיימה לבקשת השגריר היפני שמבקש ללמוד ולהכיר את החברה הישראלית ובין השאר את גורמי השלטון השונים. בפגישה ביקש השגריר לשמוע על הקווים המנחים של ועדת הכספים בעת שדנה בתקציב ל- 2017-2018, על הבעיות העיקריות עימן מתמודד המשק הישראלי וסיפר על החשיבות שרואה מדינתו בחיזוק הקשרים הכלכליים עם ישראל.
    גפני התייחס בפגישה לנושא הרב-תרבותיות של החברה הישראלית. "אכן אנחנו חברה רב-תרבותית וזהו דבר שאפיין את העם היהודי לאורך הדורות. כבר בהיווסדנו היינו שנים עשר שבטים ויש לזה יתרונות אך גם חסרונות. כשאנחנו מאוחדים וכל אחד תורם מייחודיותו כולם מרוויחים וכשהמחלוקות מתגברות, אנחנו מפסידים וגם זה אפיין את החברה הישראלית".
    בעניין הציבור החרדי, שגפני הינו מבכירי נציגיו בכנסת, אמר יו"ר ועדת הכספים לשגריר יפן, כי "כנציג של הציבור החרדי אני רואה חשיבות עליונה בקידום החינוך היהודי של כלל תלמידי ישראל, שכל תלמיד יכיר את יהדותו ולא רק דברים אוניברסליים. אני רואה חשיבות עליונה בהנחלת ערכיי היהדות ובראשם 'ואהבת לרעך כמוך'. כיהודים אנחנו שואפים לשלום עולמי ולהגשמת דברי הנביאים 'לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה'. אני אישית רואה חשיבות בהשכנת שלום באזורנו ובהידוק הקשרים עם כל מדינות העולם".
    גפני התבטא גם בעניין המדיני ובשאלת היחסים בין ישראל לארה"ב בעידן טראמפ, כולל סוגיית העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ואמר: "אין ספק שירושלים היא הבירה הנצחית של העם היהודי. יחד עם זאת, זה לא עניין קיומי ולא הייתי נאבק על-כך. אנחנו מדינה שמתמודדת עם איומים קיומיים וחלק גדול מהתקציב שלנו הולך על ביטחון. לא הייתי הולך לכיוונים שמרגיזים את השכנים שלנו. אך אם הנשיא טראמפ ייבחר להעביר את השגרירות בסדר. אנחנו לא צריכים להתערב בשיקולים של ארה"ב".
    בתום הפגישה הזמין השגריר טומיטה את גפני כיו"ר ועדת הכספים, לבקר ביפן. גפני הודה לשגריר על ההזמנה, אך ציין כי אינו נוהג לנסוע לחו"ל, "אך אם הייתי נוסע לחו"ל, יפן היתה היעד הראשון אליו הייתי נוסע".



    0 תגובות