"הממשלה מדירה את החרדים מתוכניות הבנייה ביו"ש ובירושלים"

    איתי גדסי 5 Comment on "הממשלה מדירה את החרדים מתוכניות הבנייה ביו"ש ובירושלים"

    הודעת נתניהו וליברמן על הבנייה בגושי ההתיישבות, לצד הודעות על בניה לזוגות צעירים בירושלים, מעוררים סערה: דרעי דורש להוסיף את ביתר עילית ומודיעין עילית. ראש עיריית ביתר עילית: יש בעיר קרוב לאלף דירות המוכנות לשיווק, קיבלתי הודעה על הקצאת 87 דירות. זה לעג לרש • שר הפנים דרעי שוחח עם שר הבטחון אביגדור ליברמן. השניים סיכמו כי בתקופה הקרובה מאוד יופשרו דירות בצורה משמעותית בעיר ביתר עילית.

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות חריפות נגד החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון על הבנייה החדשה ביו"ש. לצד טענות כי חלק מיחידות הדיור כבר שווקו בעבר, מתברר כי הישובים החרדים הודרו כמעט לחלוטין מתוכניות הבניה החדשות.
    מהודעת משרד הביטחון עולה, כי באריאל ייבנו 63 יחידות דיור, במעלה אדומים 90 יחידות דיור, בגבעת זאב 550 יחידות דיור, באפרת 21 יחידות דיור, באלקנה 18 יחידות דיור ובעמנואל 166 יחידות דיור. הערים החרדיות ביתר עילית ומודיעין עילית נותרו מחוץ לרשימה, על אף היותן הערים הגדולות ביותר ביהודה ושומרון וגם הערים המרכזיות בגושי ההתיישבות.

    שר הפנים אריה דרעי מתח ביקורת חריפה על אפליית המגזר החרדי בהחלטת ראה"מ ושר הבטחון בנושא תוספת בניה ביו״ש. "הציבור החרדי שמהווה קרוב ל-40 אחוז מתושבי יו"ש, מופלה שוב בהחלטה על תוספת הבניה ביו"ש, כשמתוך 2500 דירות שאושרו רק כ-10 אחוז מופנים לציבור החרדי – לעמנואל. יתרה מכך, חלק מהדירות שאושרו הינן בשווק שני כך שלמעשה מדובר בפחות מעשרה אחוזים שהופנו למגזר החרדי״, אמר דרעי.

    שר הפנים הוסיף: "אני דורש מראש הממשלה לתקן את המעוות ולהכניס לרשימה את היישובים החרדים המובילים ובראשם ביתר עילית ומודיעין עילית. בימים שהציבור החרדי מתמודד עם מצוקת דיור קשה, מצופה עוד יותר מראה"מ לפעול גם למען הציבור החרדי".

    בהמשך הערב שוחח שר הפנים אריה דרעי עם שר הבטחון אביגדור ליברמן. השניים סיכמו כי בתקופה הקרובה מאוד יופשרו דירות בצורה משמעותית בעיר ביתר עילית

    ראש עיריית ביתר ויו"ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין, אמר בתגובה להפשרת הבניה: "אנו מברכים על עצם הפשרת הבניה אך מוחים בתוקף על העובדה כי הציבור החרדי המהווה כ-40% מתושבי יו"ש הודר ממנה ולא קיבל את החלק היחסי בה. יש בביתר עילית קרוב לאלף יח"ד מוכנות לשיווק ואנו חייבים לקבל את חלקנו. לא ניתן לעבור לסדר היום על אפליה מכוערת שכזו נגד הציבור החרדי, בפרט בממשלה הזו שהנציגות החרדית מהווה עוגן מרכזי בה. אם לא יהיה שינוי במצב, יהיה צורך בהסקת מסקנות". זמן קצר לאחר מכן קיבל רובינשטיין הודעה על הקצאת 87 יח"ד לביתר. "אני מברך על כל יחידה, אך עדיין מדובר בלעג לרש ויריקה בפרצופו של הציבור החרדי. ביתר עילית היא העיר הגדולה ביותר בחבל יהודה ובגוש עציון, שיווק 87 יח"ד מתוך 2,500 בלבד מהווה עלבון צורב", אמר.

    WhatsApp Image 2017-01-24 at 16.56.28
    סגן השר מאיר פרוש הודיע: פניתי לראש הממשלה, לשר הבטחון ובכירים במשרד השיכון ומחיתי בפניהם על הזלזול המשווע באפליית הציבור החרדי ובהתעלמות מהעיר ביתר עלית, ודרשתי לתקן את המעוות באופן מיידי".

    ואילו מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר בתגובה להודעת רוה"מ נתניהו על אישורי הבנייה: "הניסיון של אישור הבנייה של כ-2,500 יחידות ביו"ש הינו צעד שאינו מספק. עם שינוי הממשל בארה"ב הגיעה הזדמנות למהלך ציוני גדול ממשלת ישראל צריכה לבנות בלי חשבונות. ביו"ש צריך ריבונות עכשיו. ראש הממשלה בחר בספין תקשורתי. הציבור מאס בהבטחות שווא".

    ובתוך כך, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס קרא לשר האוצר ולשר השיכון לא להתעלם מהציבור החרדי בירושלים, המונה כ-50% מהתושבים, ולכלול בתכניות הבניה גם בינוי בשכונות המותאמות לציבור החרדי".

    בדברים שנשא במליאת הכנסת אמר ח"כ מוזס: "שמעתי שלשום על התכנית להצערת ירושלים, להפוך את ירושלים מתאימה לזוגות צעירים. הדבר הוא מבורך מאוד, העיר תהיה צעירה יותר, אבל לפי התכנית שראיתי, הרי בדרום מערב העיר ייבנו – 5,000 יחידות דיור, בשכונת ארנונה – 2,500 יחידות, בגבעת המטוס – 2,600. כל התכניות הללו מהוות בנייה מסיבית לציבור הכללי בלבד!"

    "כולם יודעים שכ-50% מתושבי ירושלים הם חרדיים, מדוע אני לא רואה עבורם תכניות? מדוע אין אפילו דירה אחת לציבור החרדי? בכל תכנית ה"הצערה" הזו, "הצערת ירושלים" אין התייחסות לציבור ענק זה. אני חושב שהזוגות הצעירים שלנו גם יודעים איך להצעיר את ירושלים. ואני חושב שמן הראוי והנכון ששר השיכון ושר האוצר ייקחו את העניין לידיים וימנעו את ההפליה הזאת בעיר בירתנו ירושלים".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      יש מערך כולל של מלחמה מצד המדינה נגד החרדים
      החכי"ם החרדים מציגים עסקים כרגיל
      אבל זהו, שלא!!!
      הכל לא כרגיל! ברוחניות וגשמיות מתנהלת מלחמה כוללת!
      לא ניתן להרדים את הציבור1 הציבור לא טיפש!

    2. 4

      מה עם מודיעין עילית?

      מה, אין שם מספיק ספרדים בשביל שדרעי יתערב לטובתם??

    3. 3

      ראש הממשלה האשם העיקרי לכך, נקודה .

    4. 2

      מתי החכי"ם החרדים יבינו שהדבר הכי חשוב כעת זה דיור לחרדים ??????????????????????????????????????????????????????

    5. 1

      שכונת ברכפלד במודיעין עילית היתה צריכה להיות גדולה אפילו יותר משכונת ק"ס, הכל היה כתוב על הדפים שחתמנו חוזה לפני 18 שנה :200 יחידות דיור אחרי רחוב ר"ע , וברחוב שדרות יחזקאל את הבנינים ממספר 31 ועד 15 וכאמור זה היה בתכנון שחור על גבי לבן בחוזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אבל כמובן הממשלה עצרה הכל כי ערבים טוענים בעלות על השטח! בשכונת נאות הפסגה לעומת זאת בונים עוד 2-רחובות חדשים ומרכז גדול לתעסוקת נשים חרדיות (כמו מטריקס) ובשכונת חפציבה גומרים לבנות את הבנינים שלא סיימו לבנות לפני שבועז יונה ברח -5 בנינים בסה"כ , ובשכונת ק"ס מסיימים לבנות את רחוב שערי תשובה. בקיצור יש איפה לבנות רק צריך אישורים!!!!!!!!!!!!!!!!!