אושרה בניית 2,500 דירות ביהודה ושומרון; הישובים החרדים בחוץ

    אבי יעקב 3 Comment on אושרה בניית 2,500 דירות ביהודה ושומרון; הישובים החרדים בחוץ

    ימים ספורים אחרי בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב, ונראה שלרגע הזה ייחלו בירושלים. התגובה הראשונה ניתנה היום בדמות ההודעה על אלפי דירות חדשות שייבנו בגושי ההתיישבות, אולם הישובים החרדים נותרו מחוץ לרשימה. נתניהו: "אנחנו בונים – ונמשיך לבנות". דרעי: החרדים ביו"ש הם 40%, מדוע אישרו רק 10% לחרדים?

    בניה | אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עידן חדש: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, אישרו בנייה של כ-2500 יחידות דיור ביהודה ושומרון וזאת על-מנת לאפשר מענה לצרכי דיור והמשך שגרת חיים.
    התכניות כוללות פרסום להפקדה ולתוקף של יחידות דיור ושיווקים.
    מרבית היחידות מצויות בגושי ההתיישבות וכ- 100 מתוכן מצויות בבית-אל, בהתאם להתחייבות לבג"צ ובשכונת היקב למפוני מגרון, בהתאם להתחייבות ממשלות קודמות.
    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהרים, כי "אנחנו בונים – ונמשיך לבנות".
    השר אביגדור ליברמן אמר כי "אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון". במקביל יביא השר ליברמן לאישור הקבינט הקמת אזור תעשייה לפלסטינים בסמוך לכפר תרקומיא. מדובר באזור תעשייה שיהיה מהגדולים ביותר ביו"ש ובו מתוכננות לקום תשתיות של מחסני ערובה (בונדדים), מסוף דלקים ואלמנטים נוספים.
    בהודעה הממשלתית שפורסמה, לא ניתן פירוט לישובים בהם ייבנו 2,500 יחידות הדיור, מלבד 100 דירות בבית-אל. ל"קול חי" נודע, כי ראשי רשויות בגושי ההתיישבות, ובהם גם ראש עיריית ביתר-עילית, לוחצים על הגורמים הממשלתיים להכליל את ישוביהם בתוך אלפי הדירות שייבנו.

    הישובים החרדים ביו"ש מחוץ ל'חבילת הבניה'

    שר הפנים אריה דרעי מתח ביקורת חריפה על אפליית המגזר החרדי בהחלטת ראה"מ ושר הבטחון בנושא תוספת בניה ביו״ש.
    "הציבור החרדי שמהווה קרוב ל-40 אחוז מתושבי יו"ש, מופלה שוב בהחלטה על תוספת הבניה ביו"ש, כשמתוך 2500 דירות שאושרו רק כ-10 אחוז מופנים לציבור החרדי – לעמנואל. יתרה מכך, חלק מהדירות שאושרו הינן בשווק שני כך שלמעשה מדובר בפחות מעשרה אחוזים שהופנו למגזר החרדי״, אמר דרעי ודרש מראש הממשלה לתקן את המעוות ולהכניס לרשימה את היישובים החרדים המובילים ובראשם ביתר עילית ומודיעין עילית".
    השר דרעי הוסיף: "בימים שהציבור החרדי מתמודד עם מצוקת דיור קשה, מצופה עוד יותר מראה"מ לפעול גם למען הציבור החרדי".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      נהנתניהו רשע! וכפי שאמרו חז"ל רשעים אפילו על פתחה של גהינם אינם חוזרים בתשובה!
      נהנתניהו אפילו בשעת דחקו שטבעת החנק מתהדקת סביב צווארו מוסיף רשעות על רשעותו
      ואם לא די בקיצוץ הקצבאות ילדים שהוביל כשר אוצר, הבאת המוני גויים בכרם בית ישראל על ידי ההסתדרות הציונית בתקופתו כשר החוץ(למרות התראות ממוקדות שהגיעו אליו בשעתו) ובהמשך חלוקת פירורי תקצוב בשעור פחות מ-% 10 מהסל המלא לילדים בחינוך החרדי, וכן הדרת החרדים כמעט לגמרי בתכנית דיור למשתכן,גזירת הגיוס ועוד ועוד, הנה גם עתה מוסיף עם גזרותיו גזירות פרעה שאמר פן ירבה ואינו מאפשר בניה לחרדים אפילו ביו"ש!

    2. 2

      בבקשה לא לזלזל בראש הממשלה…עדיף אותו מאשר מישהו אחר הוא עושה את הטוב בעיניו הוא יודע מה הולך לצפות מכל דבר הוא ילד גדול!

    3. 1

      עם כל הכבוד לחכמים שמבינים….אין תחליף לביבי !!!!!!!!!!!!!! הוא ראש ממשלה שישרוד עוד חכו ותראו.