תקציב עיריית ירושלים לא אושר, ראש העיר מאיים בשביתה

    אבי יעקב No Comments on תקציב עיריית ירושלים לא אושר, ראש העיר מאיים בשביתה

    ניר ברקת במכתב לשר האוצר משה כחלון: "דווקא בזמן שארה"ב מחזקת את ירושלים, משרד האוצר לא מתייצב לימינה ומונע ממנה תקציבים"

    צילום: Meital Cohen/Flash 90.
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש העיר ירושלים, ניר ברקת והנהלת העיר הודיעו היום (ג') כי אין מנוס מהשבתה של ירושלים החל מיום א' הקרוב, זאת בשל העובדה שמשרד האוצר טרם אישר את התקציב לירושלים לשנת 2017.
    ברקת פנה במכתב חריף לשר האוצר משה כחלון וציין כי "בירת ישראל עומדת בפני משבר חמור העלול להביא לקריסה כללית של השירותים הניתנים לתושבי העיר ולבאים בשעריה. ללא הסיוע הממשלתי הנדרש כל ההישגים הרבים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון"
    ברקת הוסיף כי "בשנת ה-50 לאיחודה של העיר, ובזמן שאויבי ישראל מנסים להחליש את מעמדה של ירושלים, למנוע את בניינה, פיתוחה והצלחתה ולסכל את מעבר שגרירות ארה"ב אליה, אנו מצפים ממשרד האוצר להתייצב לצדנו ולהעניק לנו את הגיבוי והתמיכה הנדרשים, ולא תירוצים. דווקא בזמן שארה"ב מחזקת את ירושלים, משרד האוצר מחליש אותה. ירושלים צריכה לקבל את התקציבים הראויים לה בדרך המלך ומבלי שתיאלץ לחזר אחר הפתחים כמקבצי נדבות".
    עוד ציין ברקת כי "בחודשים האחרונים לאחר מו"מ בין עיריית ירושלים לבין משרד האוצר הוסכם כי מענק הבירה הראוי לירושלים יעמוד בשנה זו על 800 מיליון ₪. לצערנו הבטחה זו שניתנה על ידכם נותרה ללא כיסוי ואינכם מצליחים להעביר את הסכום עליו התחייבתם. כמו כן, טרם אושר המתווה העירוני לבניית 1,000 כיתות לימוד הכרחיות לתלמידי העיר.
    "אי העברת התקציב לירושלים פוגעת באופן קשה בשירותים הבסיסיים של קרוב ל-900 אלף תושבי העיר ומיליוני מבקריה ואוהביה, תיאלץ להביא לפיטורי עובדים רבים ומשדרת דווקא בעת זו מסר נורא לפיו משרד האוצר מפקיר את בירת ישראל", כתב ברקת והכריז: "ללא התקציב הדרוש, לא יהיה מנוס מהשבתה של העיר ירושלים החל מיום א' בשבוע הבא, 29/1/17, וזאת עד לפתרון המשבר החמור".



    0 תגובות