כתבי אישום הוגשו נגד עצורי ההפגנות בירושלים ובבית שמש

    עמית דניאל 5 Comment on כתבי אישום הוגשו נגד עצורי ההפגנות בירושלים ובבית שמש

    ארבעה עשר כתבי אישום הוגשו עד כה נגד מפירי סדר שנעצרו במהלך הפרות הסדר וההתפרעויות שהתקיימו במהלך השבועיים האחרונים בירושלים ובבית שמש • המשטרה "נפעל בנחישות; כתבי האישום – חקירה מאומצת ושת"פ עם הפרקליטות"

    מעצר בהפגנה | אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך הפרות הסדר האלימות מתחילת החודש עצרה המשטרה 20 חשודים (7 מהם בבית שמש). בכלל מוקדי הפרות הסדר המשטרה נערכה ופעלה אל מול מפירי הסדר שהתפרעו וסיכנו באופן מכוון אזרחים, שוטרים וגרמו נזק רב. במהלך הפרות הסדר מתחילת החודש נעצרו 20 חשודים שהובאו בפני בית המשפט.

    חקירה מקצועית ומאומצת של המשטרה, איסוף הממצאים וגיבוש תשתית ראייתית, לצד שיתוף הפעולה עם הפרקליטות, הובילו עד כה להגשת 14 כתבי אישום בגין עבירות סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השתתפות בהתפרעות, הצתה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור. כנגד כלל החשודים הוגשו בקשות למעצר עד תום ההליכים.

    "נפעל ביד קשה" | כוחות משטרה בהפגנות בירושלים

    "נפעל בנחישות" | כוחות משטרה בהפגנות בירושלים

    בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות ערר אותו הגישה המשטרה על החלטת בית משפט השלום ששחרר בתנאים מגבילים חשוד שתועד מצית ספה אותה דרדר לכביש, קיבלה כב' השופטת רבקה פרידמן-פלדמן את ערר המשטרה, האריכה מעצרו של החשוד וקבעה בהחלטתה כי "מחומר החקירה עולה לכאורה כי המשיב השתתף בהתפרעות שבמהלכה נזרקו אבנים אל עבר שוטרים, הוצתו עגלות אשפה, וכאמור אף המשיב הצית ספה אותה דרדר אל הכביש. מעשיו של המשיב היה בהם כדי לסכן את העוברים בדרך. זאת ועוד מדובר באירועים החוזרים על עצמם בימים האחרונים, ובתקופה בה אירועים כאלה כבר אינם מקרה בודד, נדרשת תגובה מתאימה".

    במשטרת ישראל ציינו כי המשטרה תפעל בנחישות וביד קשה כנגד התפרעויות אלימות העלולות לסכן את שלום הציבור וביטחונו. שיתוף הפעולה עם הפרקליטות הוביל להגשת כתבי האישום החמורים ולמעצר חשודים עד תום ההליכים. שוטרי מחוז ירושלים פועלים לילות כימים למענם של כלל תושבי העיר ומבקריה, לשמירה על שלומם וביטחונם והסדר הציבורי וימנעו מכל מפר סדר באשר הוא לעבור על החוק ולשבש את חייהם של האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק ולפיכך הפעילות הנחושה והבלתי מתפשרת תימשך.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      בושה לירושלים ובית שמש

    2. 4

      אם ספה על הכביש זוכה לכזו הכרזה בומבסטית "איסוף הממצאים וגיבוש תשתית ראייתית"
      אפשר להבין איך בכזו קלות מנפיקה המשטרה לראש ממשלה פרשיות שחיתות 1000, 2000, 3000, 4000 (וסביר להניח: 5000 6000 מליון וכו')
      הציבור כבר מזמן אבד את האמון במשטרה
      משטרה בה הנציבים הולכים אחד אחרי השני לכלא או לחקירות על מעשי סדום כתוצאה מתרבות אנשים חטאים בחיים בהוואי הפקרות וזימה(חייבים לצנזר אי אפשר לכתוב)
      משטרה כזו לא יכולה לתפקד באופן הוגן, לא פלא שכל ילד יודע ומכיר את התופעה, שאם מתקשרים למשטרה על גניבה,אלימות
      או כל דבר אחר פעמים רבות לא תגיע ניידת רק אם יש משהו סנציוני או סיפור שיכול לסבך את השוטר בעמדת המוקד שלא מעביר את הקריאה!
      אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים עצור את הבריונות! עצור את כלבי הציד שלך! אל תעיזו לשים את ידיכם על בנותינו!!!
      אתם לא מותירים לחרדים ברירה אלא לפנות לאו"ם לקבל הגנה בין לאומית ובהמשך לתבוע אתכם בהאג על גיוס בני אדם בניגוד למצפונם אמונתם ודתם תוך שימוש נלוז בדרכים שאינם עולים בקנה אחד עם החוק והדברים ידועים!
      כל מי שנתקל בהתפרעות שוטר,אלימות שוטר, או מופרעות של שוטר, כמו אותו שוטר ששלף אקדח ואיים על מפגינים חשופים בלתי מאיימים
      מוזמן לתת עדותו לארגון בני עליה או למוקד של "במערכה" ויבקש שעדותו תצטרף לגיבוש חומר שיהווה עילה לחקירה בן לאומית על פגיעה בזכויות אדם מצד צבא הכיבוש ומשטרת הלטון הכיבוש בישראל.
      יובהר בזאת:
      אין ליהדות החרדית חלק בצבא שפועל בניגוד לחוקי התורה, לידיעתכם, גיוס בכפיה של חרדים לצורך שירות בכפיה ביו"ש מהווה עילה לתביעה באו"ם בגין הפרת החלטת מועצת הביטחון בעניין

      1. תפסיקו לאיים ולבלבל ת'מח. אנחנו בבית שמש סובלים יותר מאשר כל 'הבנות' שנלקחו לגיוס. כל יום סוגרים לנו ת'כבישים. קשה לכם עם גיוס בנות? תפגינו ליד לשכת הגיוס. מה אתם רוצים מאזרחים חפים מפשע, ועוד עם סיסמאות של 'חוקי התורה'? קחו את הילדים שלכם ותגידו תהילים לביטול הגזירה הקשה, אל תשלחו אותם לדחוף פחים לכביש. צבועים ורשעים שכמותכם. מקווה מאד שהמשטרה תמצה איתכם את הדין.

    3. 3

      המדינה עדיין לא מבינה, שעם כתבי אישום וכלא הם לא ישברו את הרוח שלהם, חבל על המאמצים והכסף