פיצוץ של פלאפון • מדוע הסוללות התפוצצו?

    מלבד הסכנה הרוחנית, עליה מזהירים גדולי הדור כבר שנים רבות, מסתבר כי סכנה גשמית ארבה, דווקא באחד מדגמי הפלאפון המתקדמים. משתמשים רבים הופתעו לגלות כי המכשיר שבידם, התפוצץ. ממש כך.
    מנדי אושר 2 Comment on פיצוץ של פלאפון • מדוע הסוללות התפוצצו?

    מה גרם לתקלה הגדולה באחד מהדגמים המתקדמים של חברת סמסונג? • כיצד הרצון לשפר את המכשיר גרם לנזק בלתי הפיך והאם הלקח נלמד?

    שיחה בפלאפון | אילוסטרציה צילום: משה ביטון
    מלבד הסכנה הרוחנית, עליה מזהירים גדולי הדור כבר שנים רבות, מסתבר כי סכנה גשמית ארבה, דווקא באחד מדגמי הפלאפון המתקדמים. משתמשים רבים הופתעו לגלות כי המכשיר שבידם, התפוצץ. ממש כך.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלבד הסכנה הרוחנית, עליה מזהירים גדולי הדור כבר שנים רבות, מסתבר כי גם סכנה גשמית ארבה למשתמשי הסמארטפונים. המדובר הוא באחד מדגמי הפלאפון המתקדמים, כאשר משתמשים רבים הופתעו לגלות כי המכשיר שבידם, התפוצץ. ממש כך.

    אז מה גרם לפלאפונים להתפוצץ? בשנה האחרונה סבלה ענקית ייצור המכשירים הניידים סמסונג מאחת התקלות המביכות והמסוכנות ביותר למשתמשי הפלאפון נוט 7 אצל משתמשים רבים הפלאפון נדלק באש, או התפוצץ ללא התראה כשהיה מונח ללא שימוש, או במהלך שיחה, מה שגרם לנזקים רבים ולפגיעות קשות אצל מספר משתמשים, הכמות הגדולה של המקרים בהם המכשיר התלקח גרמה לחברה לעשות ריקול ולהחליף במכשירים מדגמים אחרים, המבוכה גדלה כאשר גם לאחר שהחברה הודיעה שתיקנה את התקלה וסיפקה מכשירים חדשים, גם אלו המשיכו להתפוצץ. בגלל החשש מהתלקחות המכשירים חברות תעופה רבות הודיעו על איסור לעלות למטוס עם מכשירים מדגם זה, כך שנגרם לחברה נזק תדמיתי וכלכלי ענק ממנה היא עדיין לא התאוששה לחלוטין.

    אחרי שהחברה בדקה את התקלה לעומק, היא מפרסמת הבוקר את הגורמים לבעיה כשעל פי דברי החברה הרצון ליצר סוללה דקה ככול האפשר ויחד עם זאת שתיתן אורך חיים ארוך, היא זו שגרמה להתפוצצות סוללות הליתיום המורכבות במכשיר, לדברי החברה, מי שיצר בפועל את הסוללות הוא קבלן חיצוני מסין שלא הותיר מספיק מקום בחלק העליון ליד האלקטרודות השליליות מה שגרם להתלקחותם.

    בעקבות התקלה, ניסתה החברה לייצר  סוללות חדשות למכשיר אולם דווקא הלחץ והבהילות הוביל לתקלה שנייה שגם היא גרמה להתחממות ולקצרים שהובילו לפיצוץ המכשיר,  המהנדסים מצאו כי בסלולות החדשות אחת ההלחמות לא נעשתה כראוי מה שגרם  לכך  שבתהליכי הטעינה של הסוללה הייתה נגיעה בין החלק החיובי לשלילי וכך נוצרו קצרים והתלקחויות.

    לדברי החברה, מציאת הבעיות מראה שלא הייתה בעיה במכשיר עצמו, כך שלברי נשיא החברה המכשירים החדשים תקינים לחלוטין ולמרות זאת אומר נשיא סמסונג במסיבת העיתונאים הבוקר כי "החברה לוקחת אחריות מלאה על התקלות והפיקה את כל הלקחים הנדרשים לקראת ההוצאה לשוק של המכשירים הבאים שלה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדוע כתב עיתונאי בכתב עת מרשה לעצמו להשתמש בשם פרטי של חברת תקשורת במקום טלפון נייד, טלפון סלולרי, סמרטפון או פשוט סלולרי?
      מפגין חוסר מקצועיות וידע.