שרפת את הטוסט? שמור מרחק

    מנדי אושר 1 Comment on שרפת את הטוסט? שמור מרחק

    אזהרה: שרפתם את הטוסט? זה מסוכן. הסוכנות לתקני מזון בבריטניה מזהירה מפני אפיית יתר, מזונות מסוימים שמקבלים צבע כהה בצורות בישול אלה – עלולים לגרום לסרטן ולנזקים נוספים • מנגד – מומחים טוענים: פאניקה מיותרת

    טאבון לחמים | אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אוהבים את הטוסט קריספי עד פחמי? אוהבים את הצ'יפס שרוף טוב? ע"פ דברי הסוכנות לתקני מזון בבריטניה  מזון מטוגן או אפוי מדי – "עד צבע  כהה" – עלול לגרום לסרטן. הסוכנות המליצה לטגן ולאפות מאכלים שיגיעו ל"צבע זהוב בהיר" בלבד, על מנת להפחית את הסיכון הבריאותי. על פי הודעת הסוכנות, מאכלים מסוימים כמו תפוחי אדמה, טוסטים, צ'יפס ועוד, שיהיו מוכנים מדי – עלולים להוות סכנה בריאותית חמורה ואף לגרום לסרטן ופגיעה במערכות חיוניות בגוף.

    לדבריהם, אפיית מוצרים המכילים כמות גדולה של עמילן משחררת חומר כימי בשם אקרילאמיד, כשלגבי החומר הזה הוכח בעבר כי הוא שפוגע באיברי גוף שונים בצורה קשה, כמו גם במערכת העצבים ובמערכות נוספות, ואף עלול לגרום לסרטן.

    הסוכנות פרסמה רשימת מזונות הכוללים רמות גדולות של אקרילאמיד שמשוחרר בטמפרטורות גבוהות: ירקות שורש שונים, תפוחי אדמה ובטטות קרקרים, דגנים, לחם, ביסקוויטים וכן וקפה (מי שורף את הקפה שלו?). לדברי מנהל מהסוכנות בבריטניה, סטיב ווירן, "אין צורך להימנע ממזונות מסוימים, אלא לשנות את צורת הכנתם כך שנקטין את הסיכון לפגיעה בריאותית. יותר מכך אומר סטיב כי אין צורך לדאוג בגלל פיסת מזון אקראית שטוגנה או נאפתה יתר על המידה, אלא להשתדל להמנע להימנע מצריכת מזון שנאפה או טוגן יותר מדי ועלול לפגוע בבריאות".

    מאידך, כהרגעה לדברים אלו, פרופסור דוד שפיגלהלטר מהמכון להבנת ציבורית של סיכונים באוניברסיטת קיימברידג', מרגיע את הציבור ואומר כי הסיכון ללקות בסרטן כתוצאה מצריכת מזונות מטוגנים או אפויים מדי הוא נמוך ואין מקום לבהלה, לדבריו, על מנת שכמות החומר אקרילאמיד תהיה מסוכנת עבורינו, אנו צריכים לצרוך אותו 160 פעמים יותר מאשר אנו צורכים כעת, לדבריו על מנת להגיע לרמה שהביאה לצמיחת תאים סרטניים כפי שנראה בניסויים שנעשו על עכברים, צריך רמה גבוהה יותר מהצריכה הממוצעת של האדם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מממממממממממממממממממממממממווווווווווווווווווווווווווזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזררררררררררררררררררררררררררררר