חשיפה: האם שכונה ערבית תקום בכניסה לרמת שלמה?

    ע"פ התכנית יוקמו 130 יחידות דיור, שטחי מסחר ומסגד כאשר מי שעומד מאחורי תכניות הבניה הללו הם המנהל הקהילתי בית חנינא
    מנדי אושר 1 Comment on חשיפה: האם שכונה ערבית תקום בכניסה לרמת שלמה?

    איך אומרים 'רמת שלמה' בערבית? מסתבר כי תכנית לבניית שכונה ערבית חדשה בכניסה לרמת שלמה בירושלים, מקודמת ע"י מינהל קהילתי של העירייה • חבר מועצת העיר: "שטח אסטרטגי"

    רמת שלמה
    ע"פ התכנית יוקמו 130 יחידות דיור, שטחי מסחר ומסגד כאשר מי שעומד מאחורי תכניות הבניה הללו הם המנהל הקהילתי בית חנינא
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם תוקם שכונה ערבית חדשה בין רמת שלמה לגבעת המבתר? ע"פ פרסומים של אריה קינג, יו"ר סיעת ירושלים מאוחדת, נראה כי מוקמת שכונה חדשה בנוסף לשכונת אל סוואחארה שתכיל כ-7000 יחידות דיור.

    הבוקר פורסם כי עיריית ירושלים אישרה 671 דירות בירושלים, המדובר ביחידות דיור שיבנו ברמת שלמה, רמות פסגת זאב כשעל פי פרסומי העירייה, ייבנו כמה עשרות גם בשכונות הערביות. לדברי ראש העירייה שהכריז על אישורי הבניה, עכשיו הסתיימה תקופת ההקפאה והגיע הזמן לבנות.

    אך ממידע שמפרסם חבר המועצה אריה קינג, שמביא את התכניות האמורות של עיריית ירושלים, מתברר כי מלבד אותם עשרות יחידות דיור שפרסם ראש העיר, ישנה שכונה ערבית חדשה שעומדת לקום במרחק קצר מבתי שכונת רמת שלמה, כאשר ע"פ התכנית יוקמו 130 יחידות דיור, שטחי מסחר ומסגד כאשר מי שעומד מאחורי תכניות הבניה הללו הם המנהל הקהילתי בית חנינא וגורמים ערביים נוספים.

    לדברי אריה קינג: "החלטה זו לבניית שכונה חדשה לערבים בכניסה לשכונת רמת שלמה, מצטרפת לפעולות של בניית שכונה של כ-7,000 יחידות דיור לערבים בערב אל-סוואחרה, ביטול תכנית שער המזרח שתכליתה היתה לחבר את ירושלים לE1, במקום תכנית זו מקודמת בנייית השכונה הערבית בשטח האסטרטגי הזה"

    עוד אומר קינג כי "בניית איזור תעשיה לערביי מזרח העיר בין הגבעה הצרפתית לפסגת זאב ממשיכה את המציאות בה קיימת תת אכיפה של חוקי התכנון והבניה כלפי ערבים לעומת אכיפה מוגברת כלפי יהודים בהם הריסת שמונה בתי כנסת לא חוקיים לעומת אפס מסגדים לא חוקיים בשנים האחרונות".

    האם תכנית זו תצא לפועל? כיצד תשפיע תכנית זו על המרקם העדין הקיים בירושלים ובפרט באזור רמת שלמה שנחשב לשקט יחסי בשנים האחרונות? ימים יגידו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עד מתי תגידו הקו הירוק דו ירשלים