לראשונה מזה 33 שנים: חשש מביטול הילולת הבאבא סאלי זיע"א

    אבי יעקב No Comments on לראשונה מזה 33 שנים: חשש מביטול הילולת הבאבא סאלי זיע"א
    12:29
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on אחר הפיגוע בבנימין: צה"ל עצר עשרות מבוקשים ביו"ש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרישות אבטחה יקרות מאד, מאיימות על קיומה של ההילולא השנתית של סידנא באבא סאלי זיע"א בנתיבות בד' בשבט. כך מפרסם הבוקר יהודה שלזינגר ב"ישראל היום".
    כידוע, מדי שנה מגיעים לקברו של הבבא סאלי זיע"א רבבות בני אדם מכל רחבי הארץ, ובהם רבנים, אישי ציבור ופוליטיקאים. השנה, לראשונה אחרי 33 שנים, יש חשש ממשי לקיומה של ההילולה המפורסמת.
    ההילולה הגדולה אמורה להתקיים ביום שני הבא ונמשכת כ־48 שעות. בימים האחרונים מתנהל שיח בין משטרת מרחב הנגב לבין הקרן להנצחת הבבא סאלי, שעורכת את האירוע מדי שנה, סביב צורכי האבטחה. השנה, כך טוענים מעורבים בעניין, עלו דרישות אבטחה חדשות שמייקרות את האירוע בסכום משמעותי שבקרן לא יוכלו לעמוד בהן. בימים האחרונים אמר האדמו"ר הבבא ברוך, בנו של הבבא סאלי שעומד בראש הקרן, כי אם אלו העלויות – לא יקיימו השנה את האירוע.
    לפי הפרסום הבוקר, מעורבים בעניין טוענים כי הדרישות החדשות מייקרות את האירוע משמעותית. "בשנים קודמות העלות של דרישות האבטחה היתה כ־120 אלף שקלים. השנה, מבדיקה ראשונית של הדרישות, זה קופץ ליותר מחצי מיליון שקלים. אי אפשר לעמוד בזה", סיפר אדם שמעורב בארגון ההילולה.
    ההערכה היא, כי הדרישות החדשות עלו כיוון שמפקד משטרה חדש נכנס לפני שלושה חודשים לאזור. בתפקידו הקודם היה המפקד אחראי לאירוע ההמוני בבני ברק, בהלווייתו של מרן פוסק הדור הגר"ש הלוי וואזנר זצוק"ל, שהסתיימה באסון כאשר אדם נהרג ועשרות נמחצו.
    במשטרה אומרים בתגובה: "תכליתן של דרישות הרישוי והאבטחה, אחת היא: שמירה על ביטחונם ובטיחותם של כלל המשתתפים באירוע. משטרת ישראל מחויבת עפ״י חוק להתנות קיומו של אירוע בסידורי אבטחה מתאימים, באופן שיבטיח את קיומו התקין של האירוע, תוך שמירה על שלומם וביטחונם של המשתתפים. דרישות האבטחה נגזרות ממכלול שיקולים מקצועיים וענייניים".



    0 תגובות