הבית הלבן: החלו הדיונים על העברת השגרירות לירושלים

    איתי גדסי 1 Comment on הבית הלבן: החלו הדיונים על העברת השגרירות לירושלים

    הבית הלבן הודיע הערב כי "החלו הדיונים בנוגע להעברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים • השר אלקין: "הגיע הזמן לממש זאת במעשים ולהעביר לירושלים את השגרירות"

    טראמפ צילום: פייסבוק
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הצהרות טראמפ במהלך מערכת הבחירות לנשיאות כי יעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים, מהבית הלבן נמסר הערב כי החלו הדיונים הראשונים על העברת השגרירות לירושלים.

    ההודעה על כך הגיעה דקות לפני שיחת הטלפון בין הנשיא האמריקאי לראש הממשלה נתניהו.

    ‏הנשיא טראמפ אמר כי השיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה "נחמדה מאוד", אך סירב לענות לשאלת עיתונאית מ'ניו יורק טיימס' על העברת השגרירות לירושלים.

    ההודעה על הדיונים לגבי העברת השגרירות התקבלה בחמימות במערכת הפוליטית. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "אני מברך את הנשיא טראמפ על ההודעה ההיסטורית של הבית הלבן שהחלו הדיונים להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. טראמפ מוכיח שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל שמקיים את הבטחותיו. ההודעה הערב מעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל.

    ברקת הוסיף: "נעמיד לרשות הממשל האמריקאי את כל הסיוע הנדרש כדי לבצע את מעבר השגרירות לירושלים באופן המהיר והחלק ביותר".

    השר לענייני ירושלים והגנת הסביבה זאב אלקין בירך אף הוא על הודעת הבית הלבן. "אני מברך את ממשל טראמפ על תחילת מימוש הבטחת הבחירות שלו לגבי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינת ישראל לפי החוק הישראלי והקונגרס הכיר בכך בחקיקה מיוחדת. הגיע הזמן לממש זאת במעשים ולהעביר לירושלים את השגרירות", אמר אלקין.

    יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי מגיבה להעברת השגרירות האמריקאית ומשיבה לביקורת של הערבים למהלך: "אני מברכת על המהלך להעברת השגרירות האמריקאית לבירת ישראל. טראמפ מוכיח שהוא יודע לעמוד במילתו ועל ישראל לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולקדם מהלכים דוגמת החלת הריבונות הישראלית. הפעם הממשל האמריקאי לא יכול לשמש תירוץ. לכל המבקרים אני מציעה לחכות. ככל שיעבור הזמן מדינות נוספות יעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים. הערבים יכולים להמשיך ולאיים. הם ממילא מסרבים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ולא בירושלים בירתה.

    לאחר ההודעה על תחילת הדיונים בבית הלבן להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים אמר המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ "ממשלת ישראל חייבת לחזק את ממשל טראמפ ולגבות את החיבוק החם אותו אנו מקבלים וכעת להוציא הודעה מיידית על תמיכתה בהעברת השגרירות לירושלים. אנו בעירייה רוצים בכך, מכשירים את השטח לכך ונסייע בכל מה שדרוש. הגיעה העת להימנע מהפחד שתוקף אותנו בכל הזדמנות להוכיח שירושלים היא בירתנו ואף לחזק ולבנות אותה כפי שאנו מצהירים השכם והערב".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טראמפ לא מפחד מאף אחד…
      אפילו לא מהערבים שמאיימים.