סקר: האם לפרק את הממשלה בגלל מתווה הכותל הרפורמי?

    אבי יעקב 1 Comment on סקר: האם לפרק את הממשלה בגלל מתווה הכותל הרפורמי?

    סקר שהזמין מכון ליב"ה מעלה נתונים לא מפתיעים בשאלת היחס של הציבור החרדי והדתי למתווה הכותל. מרבית הנשאלים מקרב מצביעי ש"ס קבעו, כי פשרה על קדושת הכותל – מהווה עילה לפרישת המפלגה מהממשלה. בקרב מצביעי הבית היהודי – 70% מתנגדים לפשרה

    מעמד סליחות בכותל בשנת תשע"ה צילום: יעקב כהן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסקר שנערך לאחרונה לקראת ההכרעה על מתווה הכותל הרפורמי עולה כי רוב מוחלט של הציבור הדתי והחרדי מתנגדים לכל פשרה עם הרפורמים בכותל. מהסקר שהוזמן על ידי מכון ליב"ה עולה, כי 94% ממצביעי ש"ס סוברים שבמקרה של פשרה בכותל – זהו קו אדום וסיבה לפרוק הממשלה. כ-70% ממצביעי הבית היהודי מתנגדים לכל פשרה בכותל.

    מהנתונים שהגיעו ל"קול חי" עולה, כי לשאלה האם את/ה תומך/ת או מתנגד/ת לכך שיוקצה שטח בחלק דרומי של רחבת הכותל לתנועה הרפורמית לתפילות ועוד? – ענו כ94% מהציבור החרדי שהם מתנגדים  להקמת הרחבה. מהנשאלים שהגדירו עצמם כמצביעי הבית היהודי, כ-70% התנגדו  להקמת הרחבה הרפורמית.

    הבית היהודי

    לשאלה נוספת שנשאלו הנסקרים: עקרונית, במידה ותתקבל פשרה כל שהיא שתאפשר לתנועה הרפורמית להתפלל בכותל, האם לדעתך המפלגות החרדיות צריכות או לא צריכות להציב זאת כקו אדום להישארותן בקואליציה? השיבו כ-94% ממצביעי ש"ס כי יש להציב זאת כקו אדום וכעילה לפירוק הממשלה. גם בקרב המגזר החרדי כולו יש רוב גדול לפירוק הממשלה במקרה של פשרה.

    בקרב מצביעי הבית היהודי הדעות חלוקות וכמחצית הנשאלים סברו שזהו קו אדום ליציאה מהממשלה.

    שס

    בנוסף, ביחס לשאלה האם פתיחת בתי עסק ותגבור תחבורה ציבורית בשבת יפגעו בזהותה היהודית של מדינת ישראל ענו 98% מהציבור החרדי שהדבר יפגע ביהדות של מדינת ישראל. גם בין מצביעי הבית היהודי יש הסכמה בעניין וכ80% מהנשאלים סברו שיש בצעדים פגיעה בזהות היהודית של המדינה.

    (הסקר בוצע על ידי מכון רפי סמית בדצמבר 2016 בקרב 500 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 4.5%).



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה אומר שבנט ששם בכלל לא מייצג באמת את מה שרוצים בבית היהודי
      הוא פשוט השתלט על המפלגה ומתנהג כמו דיקטטור ובבריונות מוביל קו חילוני למהדרין