עידן טראמפ: עיריית ירושלים אישרה 671 דירות חדשות מעבר לקו הירוק

    צבי טסלר 2 Comment on עידן טראמפ: עיריית ירושלים אישרה 671 דירות חדשות מעבר לקו הירוק
    רמת שלמה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    671 דירות אושרו בירושלים; ברקת: "עברנו 8 שנים קשות של אובמה, מקווה שתם עידן, נמשיך לבנות את ירושלים לכל תושביה"

    הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בירושלים אישרה היום (א') בניית 671 יחידות דיור בשכונות העיר שהתעכבו מספר שבועות.

    ברשימת השכונות שבהן אושרה בנייתן של הדירות, ניתן למנות את השכונות ומספר היחידות הללו: 324 יח"ד ברמות, 174 יח"ד ברמת שלמה, , 68 יח"ד בפסגת זאב, 49 יח"ד בבית חנינא, 14 יח"ד בוואדי ג'וז, 24 יח"ד באום ליסון ואום טובא, 7 יח"ד בג'בל מוכבר, 4 יח"ד בבית צפפה, 3 יח"ד בצור באהר ו4 יח"ד בא-טור.

    ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "עברנו 8 שנים קשות של אובמה שלחץ להקפיא בניה. על אף שבעיריית ירושלים לא הקפאנו בניה פעמים רבות לא ניתן האישור הממשלתי ולעיתים עוכבו שיווקי דירות בגלל לחצים אמריקאים. אני מקווה שתם עידן ומעתה נמשיך לבנות ולפתח את ירושלים לטובת תושביה, יהודים וערבים כאחד כדי לחזק את הריבונות על ירושלים המאוחדת כבירת ישראל  ולתת פתרונות לזוגות הצעירים, זה הדבר הנכון".

    הרשות הפלסטינית פרסמה הודעת גינוי לאישורי הבניה החדשים בירושלים וקראה לקהילה הבינלאומית לאכוף את המהלכים הישראלים החד-צדדים ובהם בניה יהודית במזרח הבירה שלטענת הרשות מהווה צעד הפוגע בסיכוי לחידוש המשא ומתן לשלום.

    ובתוך כך, אחד מיועצי החוץ של טראמפ גורג פאפאדופולוס, נפגש עם יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, ועם משלחת ההסברה מהשומרון, זאת כחלק מסדרת פגישות מדיניות שקיים דגן לקראת השבעת טראמפ. לאחר הפגישה הזמין פאפאדופולוס את דגן למסיבה פרטית לכבודו של ראש סגל הבית הלבן – ריינוס פריבאס, במהלכה אמר פאפאדופולוס כי "הייתה לנו כאן פגישה מצויינת עם יוסי ואנחנו מקווים שלתושבי יהודה ושומרון תהיה שנת 2017 נהדרת".

    פאפאדופולוס רמז גם ליחס של טראמפ כלפי ההתיישבות ביו"ש ואמר: "אנחנו מצפים בכליון עיניים להתחיל מערכת יחסים חדשה עם כל מדינת ישראל כולל החלק ההיסטורי שהוא יהודה ושומרון".

    ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "התירוצים שאנחנו שומעים מכיוון רוה"מ על החלת ריבונות ועל בניה, היו צפויים אבל לא מקובלים עלינו. הרוח הנושבת מכיוון ממשל טראמפ היא בפירוש רוח אוהדת להתיישבות. שמענו את הדברים במס לא מבוטל של שיחות עם מקורבים. אם יהיה צורך נכנס את מרכז הליכוד וניתן למוסדות הליכוד להכריע. אחרי 8 שנים שבהם משכו אותנו באף בשל ממשל אובמה ומנעו ממתיישבי יו"ש בנייה והחלת ריבונות. לא נקבל תירוצים לגבי הממשל האמריקאי האוהד ביותר שהיה למדינת ישראל ולי"וש. צר לי אך נראה שמישהו עוקף את נתניהו מימין וזה לא בנט"

    מוקדם יותר הבוקר, הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את "חוק ירושלים רבתי", שמחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, גבעת זאב, ביתר עילית וגוש עציון, תוך צירופם לתחומי העיר ירושלים.

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה תותח אפי' שאני גר ברכס למטה וזה יסתיר לי את הנוף זה שווה תבנו בכמויות

    2. 1

      למה רק 174 יח"ד ברמת שלמה, איפה כל ה – 1600 יח"ד שהבטיחו לנו ברמת שלמה?
      האם הצמצום במספר יח"ד נובע מהכוונה לבנות באזור שכונה ערבית?