ננעלה הועידה העולמית והעוצמתית של דרשו בקונטיקט

יוסי אשר 2 Comment on ננעלה הועידה העולמית והעוצמתית של דרשו בקונטיקט

הוועידה העולמית נפתח באמצע השבוע הקודם, בשורה של פאנלים ודיונים מקצועיים בהם נטלו חלק מנהלי הסניפים של 'דרשו' מרחבי העולם, ראשי חבורות הלומדים בארה"ב, גדולי ראשי הישיבות ורבנים ידועי שם ברחבי ארה"ב

????????????????????????????????????
22:46
23.04.24
הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבת של התרוממות הרוח וחיזוק השורות של עולם התורה בוועידה העולמית של 'דרשו' שהתקיימה במלון 'קרון פלאזה' בסטמפורד שבקונטיקט, ארה"ב, בראשות גדולי ראשי הישיבות ומרביצי התורה מכל רחבי ארה"ב.

הוועידה העולמית נפתח באמצע השבוע הקודם, בשורה של פאנלים ודיונים מקצועיים בהם נטלו חלק מנהלי הסניפים של 'דרשו' מרחבי העולם, ראשי חבורות הלומדים בארה"ב, גדולי ראשי הישיבות ורבנים ידועי שם ברחבי ארה"ב.

לקראת שבת קודש החלו להגיע מאות מנבחני 'דרשו', מגידי שיעורים ופעילי הארגון ברחבי ארה"ב וקנדה, לשבת התאחדות בקונטיקט, בראשות גדולי התורה שליט"א. בין הבאים היו גם חברי המשלחת הישראלית שבראשה עמד אורח הכבוד של הוועידה העולמית, ראש ישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, חבר מועצת הנשיאות של 'הדף היומי בהלכה'. בין הבאים היו גם גדולי ראשי הישיבות בארה"ב בהם ראש ישיבת טלז הגאון רבי יצחק סורוצקין שליט"א, ראש ישיבת סטטן איילנד הגאון רבי ראובן פיינשטיין שליט"א, הגאון הגדול רבי דוד שוסטל שליט"א ראש ישיבת לייקוואד, דיין סקווער הגרי"מ שטיינמץ שליט"א, הגר"י אברהמס שליט"א מלונדון, הגאון רבי בנימין עקשטיין שליט"א דומ"ץ מחזיקי הדת ויו"ר דרשו אירופה, הגרי"מ לואי שליט"א רבה של טורונטו, הגרי"ז גיפס שליט"א ראש ישיבת נהרדעא, הגר"ד אולבסקי שליט"א ראש ישיבות גור בארה"ב, דיינים רבנים ומגידי שיעור של הדף היומי בהלכה מכל רחבי החוף המזרחי.

בתפילות השבת עבר לפני התיבה הבעל מנגן החסידי הנודע, ר' אייזיק האניג – מנבחני דרשו, כשחברי מקהלת 'שירה' מלווים אותו בקטעים נבחרים.

לאחר תפילת שחרית התקיים 'שיעור כללי' מאת הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שריתק את שומעי השיעור משך שעה ארוכה בדיון מעמיק ונרחב בסוגיית מצוות מילה, גדרי החיוב השונים שלה והיבטים רבים של המצווה.

אירוע מפתיע אירע בתפילת מנחה של שבת, כשעליית 'שלישי' בקריאת התורה נמכרה עבור דפי גמרא לכל המרבה במחיר. לאחר עימות ממושך בין הלומדים, זכה אחד ממשתתפי תוכנית 'קנין ש"ס' של 'דרשו', בעלייה לא לפני שהתחייב קבל עם ועדה ללמוד עשרת אלפים דפי גמרא. המעמד ריגש מאוד את הנוכחים, וראשי הישיבות לא פסקו מלהביע את התרגשות הגדולה לנוכח העובדה שאברכים הנבחנים בארגון הפגינו את היכולת להגיע להספק עצום כל כך של דפי גמרא בשנה אחת.

בצאת השבת המרוממת, לאחר הבדלה והפסקת התארגנות קצרה, נטלו משתתפי הוועידה העולמית את ידיהם לסעודת מלווה דמלכה, בה נערך גם סיום מסכת בבא מציעא שנלמדה בתקופה האחרונה על ידי רבבות לומדי 'הדף היומי' – בבלי, ברחבי העולם. הגרב"ד פוברסקי שליט"א התכבד באמירת ההדרן והקדיש הגדול, ואף נשא את הנאום המרכזי במעמד המרכזי של הוועידה.

הוועידה העולמית נמשכת גם הבוקר, בשורה של דיונים וסימפוזיון בו ישתתפו מנהלי הסניפים של 'דרשו' מרחבי העולם, יחד עם נשיא הארגון וההנהלה הראשית בארץ הקודש ובארה"ב.

הדוברים במהלך השבת ובסעודת המלווה דמלכה ציינו כי הוועידה המסורתית של 'דרשו' כבר הפכה זה מכבר למעמד מרכזי של כבוד התורה המתקיים בארה"ב בקביעות, וממנו תצא תורה לכל רחבי ארה"ב ומעבר לה. הקהל התפזר מתוך רגשי התעלות והתחזקות, כשבלב כולם מפעפע הרצון העז להמשיך לעלות ולהתעלות בלימוד התורה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יעקב
    היה חזק ביותר