"יש יהודים שאינם שומרים שבת ומנסים לגרום לחילולי שבת"

    לחזק באמונה ומתוך כך באה השבת. אי אפשר לדבר רק על השבת. מדברים על אמונה ועל הצורך של קיומנו בארץ שדורשת שמירת שבת
    עמית דניאל 1 Comment on "יש יהודים שאינם שומרים שבת ומנסים לגרום לחילולי שבת"

    רבה של ירושלים, הגר"א שטרן, בריאיון מיוחד למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" • על חילולי השבת "ראש העיר הבטיח שיעשה, עשה, אבל לא הכל" • על העתקת שגרירות ארה"ב לירושלים "עניין לאומי, מצפים שיכירו בחשיבותה של ירושלים והקשר היהודי אליה"

    רבה של ירושלים, הגר"א שטרן
    לחזק באמונה ומתוך כך באה השבת. אי אפשר לדבר רק על השבת. מדברים על אמונה ועל הצורך של קיומנו בארץ שדורשת שמירת שבת
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, העניק ריאיון מיוחד הבוקר (ראשון) לתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא. הרב שוחח על הדיבורים סביב העתקת שגרירות ארה"ב לעיר הבירה ולאכיפת חילולי השבת בעיר.

    על הדיבורים סביב העתקת השגרירות לירושלים, אמר הרב "אני חושב שיש לזה עניין לאומי" לשאלת המגיש, ענה "אין עניין הלכתי לנושא כמו זה. אנחנו מצפים שכולם יכירו בחשיבותה של ירושלים ובשייכותה לעם ישראל מדורי דורות. כבר כתוב 'ובאו כולם אל הר ד'..'" בנוגע לאיומים שנשמעו מגורמי טרור פלסטינים, אמר הרב שטרן "חס ושלום. אנחנו מלומדים באיומים. אנחנו ב"ה יש לנו את הכח והקב"ה יתן לנו את הכח הלאה. הם מחפשים אמתלא בכל פעם. אין דרכנו להיפחד ולהירתע מהדברים האלה. 'עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם'. מבחינה הלכתית לא חושב שצריך לשקלל את זה. נקווה שנזכה לסיעתא דשמיא להחזיק מעמד הלאה נגד כל הגויים העומדים עלינו לכלותינו".

    "העברת שגרירות - עניין לאומי" | שגרירות ארה"ב בת"א
    שגרירות ארה"ב בת"א

    Krokodyl, ויקיפדיה

    בנוגע לחילולי השבת בירושלים, בהקשרם התכנסה וועדת הרבנים למען השבת בלשכתו של שר הפנים, אריה דרעי, בשבוע שעבר, והטענות כי חילולי השבת בירושלים גוברים, אמר הרב "אנחנו דורשים את שמירת השבת בירושלים. אי אפשר לתאר מדינה יהודית ללא שמירת שבת כראוי. אנחנו חיים במדינה שיש לה מסגרת חוקית. לצערנו, לא כולם שומרים שבת אבל יש הסכמה על יום המנוחה. אין דבר יפה מלראות את ירושלים בשמירת שבת. אשרינו שזכינו" אומר הרב ומסביר את הבעייתיות שקיימת כיום "עם זאת יש יהודים שאינם שומרי שבת וכל הזמן מנסים לגרום לכך שיהיה אפשר לנהוג לפי דרכם לחלל שבת. החוק אומר שדברים הקשורים לעסקים ומסחר, אסור לפתוח אבל עסקים המוגדרים כפנאי ובידור, מותר. לגבי החלק האחרון, אין את היכולת להיבאק מבחינה חוקית, רק להשתדל שיהודים ישמרו את השבת. זה תפקידנו כרבנים, כראשי ישיבות וכמנהיגי ציבור".

    "אי אפשר לתאר מדינה יהודית עם חילולי שבת" | מחסום שבת
    ,

    אביר סולטן, פלאש 90

    "אנחנו מצפים מראשי העיר ומראשי המדינה" אומר הרב "שיאכפו את החוק לפתיחת עסקים ומסחר. היה לי קשר עם ראש העיר שהבטיח לי שיעשה פעולה בכיוון הזה ואני חושב שבאמת הוא התחיל אבל אני לא חושב שהוא עשה את הכל. אני מקווה שזה יגיע למצב שיאכפו את החוק בעיר כולה ולא רק בחלק ממנה" באשר לפעילותו של הרב למניעת חילולי שבת, אומר הרב "זו פעילות ציבורית שכרגע אי אפשר לפרט אותה. זה קשרים שיש לי אנשים בכל מקום וזה נמצא על סדר היום. צריך לדעת" מדגיש הרב "איך לדבר. לחזק באמונה ומתוך כך באה השבת. אי אפשר לדבר רק על השבת. מדברים על אמונה ועל הצורך של קיומנו בארץ שדורשת שמירת שבת" אמר הרב.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב שטרן מתים עליך