"ירושלים שייכת גם לנו, אלו שאינם שומרי תורה ומצוות"

    במה תעסוק הוועדה? בכלום ושום דבר. הוועדה קמה "על מנת לברר את העובדות בעניין הסטטוס קוו בהקשר לעירייה". יש לכם את זה בניסוח יותר מעורפל ועמום? אין בעיה. שבו, בררו את העובדות. תחזרו אלינו עם התוצאות
    אלית מזאה 2 Comment on "ירושלים שייכת גם לנו, אלו שאינם שומרי תורה ומצוות"

    אלית מזאה, פעילה חילונית מירושלים, לא מתרגשת מהוועדה שהוקמה ומההבטחות של ברקת • "הסוסים כבר ברחו מהאורווה" לדבריה, ו"מי שרוצה לעשות משהו לא מקים ועדה" • כואב, אך שווה קריאה

    במה תעסוק הוועדה? בכלום ושום דבר. הוועדה קמה "על מנת לברר את העובדות בעניין הסטטוס קוו בהקשר לעירייה". יש לכם את זה בניסוח יותר מעורפל ועמום? אין בעיה. שבו, בררו את העובדות. תחזרו אלינו עם התוצאות
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האמת? בשנייה הראשונה שראיתי את הכתבה על מסמך ההבנות בנושא השבת הדם עלה לראש. זו קדנציה שנייה של ברקת, שהתחילה בהבטחה גדולה, אחרי קדנציה ראשונה מבטיחה שבה ירושלים התחילה לפרוח בכל ימות השבוע, יותר צעירים ומשפחות נשארו בה ומערכת החינוך הממלכתית צמחה שוב.

    אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד- כי בקדנציה הזו ארגוני החברה האזרחית נחלשו, יחסי הכוחות במועצת העיר לרעתנו ושכונות רבות נמצאות במתקפה על השטחים החומים שלהן.

    ואז הגיעה השבת. אוי השבת. ובמבט ראשון הדיל הזה נראה כמו הקש שישבור את גב הגמל, כמו עוד מסחרה על הגב שלנו. משהו שמוציא את הרוח מהמפרשים.

    אבל אז נזכרנו בכמה דברים בסיסיים: שהקרב על השבת בירושלים הוכרע כבר בשנות השמונים, לטובתנו. לא נוח לנו לדבר על השבת במונחים של מלחמה אבל ברגע שצד אחד מנסה לכפות אופי אחד ליום המנוחה זה לצערנו מגיע לשם. יותר משלושים שנה ירושלים פתוחה בשבתות וזה רק הולך ומתגבר.

    אין שר, ראש עיר, חבר מועצה או דיל פוליטי שיכולים לשנות את המצב. זה עד כדי כך פשוט. הסוסים כבר ברחו מהאורווה.

    ירושלים שייכת גם לנו, אלו שאינם שומרי תורה ומצוות. יום המנוחה שייך גם לנו ונציין אותו בדרך שמתאימה לנו. אין עיסקה פוליטית שיכולה לשנות את זה. ירושלים היתה פתוחה בשבת בתקופת טדי ואז בימי אולמרט ואפילו בקדנציה של לופו. היא תמשיך להיות פתוחה בשבת גם אחרי עידן ברקת. כי לא משנה מה יגידו על העיר הזו- היא תמיד תוכיח שאפשר אחרת.

    וברשותכם שאלה לכל ה"נאבקים" על השבת: זה באמת מה שאתם רוצים? שאנשים ישמרו שבת בגלל דיל פוליטי שסגרתם בחדרי חדרים? כאילו מה, אם תקשו על בתי קפה לפעול בשבת אז מישהו יישב בבית ויחשוב: "וואו, איזה מגניב זה להיות שומר שבת, איזה נפלאה המסורת שלנו, בא לי גם". נראה לכם? יותר סביר שהוא יקלל את נשמתכם (בלב כמובן) ויעשה דווקא.

    עכשיו בואו שנייה נתעכב על המסמך שפורסם. מה כתוב בו? שמקימים ועדה? כשרוצים לקדם משהו במדינת ישראל לא מקימים ועדה אלא פשוט עושים. ועדה מקימים כשרוצים לקבור משהו, ולשם הולכת הכאילו-מלחמה בנושא השבת.

    במה תעסוק הוועדה? בכלום ושום דבר. הוועדה קמה "על מנת לברר את העובדות בעניין הסטטוס קוו בהקשר לעירייה". יש לכם את זה בניסוח יותר מעורפל ועמום? אין בעיה. שבו, בררו את העובדות. תחזרו אלינו עם התוצאות.

    אז מה יש כאן? נבחרי הציבור החרדים דווקא חיו בשלום עם המצב. חוץ ממס שפתיים פה ושם הם לא באמת יצאו למאבק. התקשורת החרדית הקצינה עמדות ואיגפה אותם מימין באופן שבו הם היו חייבים לצאת לקרב, בדיוק כמו במתווה הכותל. אז כל הבלאגן הזה הוא בשביל כותרת באתרים החרדים?. שיהיה. כמו שאמר ראש ממשלתנו: לא יהיה כלום.

    ולחברים באתרים החרדיים: אנחנו רואים שאתם קצת מתקשים עם מושגי יסוד- בואו נעשה לכם סדר: סטטוס קוו הוא לא חוק ומכאן שאי אפשר "לאכוף" אותו.

    לסיכום: ירושלים פתוחה בשבת מאז שנות השמונים. זה לא הולך להיעלם למרות נבואות הזעם מתל אביב ולמרות המאבקים של חברי מועצת העיר שלנו. כל הנושא הוא מאבק תקשורתי פנים חרדי. חתמו על מסמך שלא אומר כלום, הוקמה ועדה עם מנדט מעורפל ולא ברור כדי לקבור את הנושא, ובתמורה יאושר סוף סוף תקציב העירייה. ביג וופ.

    ועוד הצעה בונה: אם אתם באמת רוצים ללבן את נושא השבת, אז במקום ועדת השטות הזאת שכל מטרתה היא לספק את רצונם של כמה עסקנים חרדים, תקימו ועדה אמיתית שתשתף את כל הציבור ותגיעו להבנות שיניחו את דעתם של כל הזרמים בעיר. יש מספיק ארגוני חברה אזרחית שישמחו להרים את הכפפה.
    מילה לחברה האזרחית היקרה שלנו: זה הזמן להתעורר. פחות משנתיים לבחירות. למדנו שכאשר אנחנו מאוחדים אנחנו מצליחים להביא הישגים. אסור להוריד את הראש, חייבים לצופף שורות ולהרחיב אותן לקראת הבא עלינו.

    לבקר, להפעיל לחץ, להמשיך לעבוד למען העיר ולמען הערכים שלנו יום יום ושעה שעה. אין לנו ברירה אחרת.

    פסוט בדף הרשת החברתית של אלית מזאה



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כל הבלה בלה הזו של אלית מזאה לא היה ראוי לבזבוז שטח וירטואלי כאן בקול חי.
      כל עשרות גיבובי המלילים שלה לא ישוו לתג אחד מעשרת הדברות בה נכתב "זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ"
      הגברת "מקיימת" את צו זה של עשרת הדיברות "איך שמתאים" לה בדיוק כמו שהיא "מקיימת" "איך שמתאים לה" "לקיים" בדרכה המופקרת את שאר הדיברות
      כמו: "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ" וכמו: לֹא תִּֿרְצָח: לֹא תִּֿנְאָף: לֹא תִּֿגְנֹב:
      לכן המשפחות שלה ושל חברותיה מפורקות, אין להם תא משפחתי, הילדים מורדים בהורים (איך היא אמרה? כמו סוסים שברחו מהארווה) ולכן השבת בשבילה זה עינוי להתכנס ולהתיחד שבת שלמה עם שברי המשפחה בלי אפשרות לברוח מהמציאות לבילויים . זה באמת נוגע ללב!
      איננו מתערבים לגברת החייה האישיים אנחנו דורשים שבפרהסיה של עיר הקדש עיר הבירה שמייצגת את העם היהודי לא יהיה חילולי שבת, וכן שלא יכפו עבודה בשבת על רוב העובדים גם החילונים שאינם מעוניינים לעבוד בשבת. במצב שבתי עסק פותחים את עסקיהם בשבת, זה מוביל לתחרותיות בין הרשתות וגורם לכפיה על עובדים אלו לעבוד בשבת. את זה לא ניתן!!! המדינה לא של אבא שלה! היא אינה אדוני הארץ! ובכלל מה הזכויות שלה כאן בארץ?
      השגריר של המדינה באו"ם רק לפני מספר שבועות הניף את ספר התנ"ך ואמר שמשם מגיעה לנו היהודים הזכות על הארץ! זה החוזה שלנו! אם הגברת מפירה את החוזה אז שתתכבד ותחזור למקום שממנושראש משפחתה אותה היא נושאת בא, כמדומני מרוסיה( השם מזא"ה מוצאו ממשפחות שעלו מרוסיה ופירושו – מזרע אהרון הכהן! אוי לה לאותה בושה לאן הגיעו אלו שנושאים שם קדוש זה! )

    2. 1

      לא שווה תגובה אבל לנו זה מראה את הפרצוף האמיתי של העסקונה שלנו שאפילו אצל הפריץ שהם רוקדים לו מה יפית הם מבוזים אגב כתוב לא חרבה ירושלים אלא שחיללו בה את השבת ח"ו כך שהסכנה לירושלים היא של כולנו