- רדיו קול חי - -

"יש לנו בנות ברית – המפלגות החרדיות שלא יאפשרו ללפיד להיות רה"מ"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין אמש (ה) ארוכות למהדורה המרכזית בקול חי בהגשת אבי מימרן.

הוא התייחס לפיגוע הדריסה בנגב ואמר "יש לנו ממצאים ברורים שמוכחים שהאירוע באום אלחירן היה פיגוע לכל דבר, שיגובשו כל הממצאים הם יוצגו לציבור. חלק מהחכי"ם הערבים עוברים על כל גבול אפשרי תוך ניצול מעמדם, ח"כ עודה אמר אתמול למפגינים בנוכחות השוטרים: אם יהיה פה דם, שיהיה.. אין הסתה חמורה מזו".

הוא נשאל אודות המתקפה נגד התקפות חיילים חרדים: "מי שמסית או תוקף חיילים חרדים – חייב להענש בחומרה. הבעיה שאנחנו מתמודדים היא גבולות החוק. כרגע אותם מסיתים משתמשים בכלים ובשפה שהיא אינה עבירה על החוק בצורה גסה, כך היה עם מחולל השיימניג נגד החיילים ששוחרר ע"י בית המשפט. אני פונה למאזינים, אם יש לכם עדות נגד מאן דהו שפועל נגד חיילים חרדים או מסית נגדם, אפשר לפנות אליי אישית, זה אחד הדברים שאני רואה בחומרה".

ומה לגבי המצב הפוליטי? לדבריו "לפיד מנצל את הקריסה של המחנה הציוני. רוב אזרחי ישראל אינם יודעים מהם עמדותיו בנושאים המדיניים או הבטחוניים. יש לנו בנות ברית שהן המפלגות החרדיות, הם לשון המאזניים שלא יאפשרו ללפיד להיות פה ראש ממשלה בשנים הקרובות".

בשעה שאתם קוראים את הידיעה אמור להיות טקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית החדש דונלנד טראמפ. הוא נשאל על כך ואמר "לגבי ממשל טראמפ, והמשכיל בעת ההיא ידום. יש תוכניות ממשלתיות שאולי יתנהלו אחרת עם הממשל החדש, אבל זה השלב שתפקידנו לשתוק ולתת לדמוקרטיה האמריקאית ולנשיא הנבחר לעשות את שלהם".

ומה קורה עם חקירות המשטרה? "אני השר הממונה על המשטרה, כל התייחסות שלי לחקירת ראש הממשלה עלולה להתפרש לא נכון. אבל אני גם איש ליכוד, וככזה אני מאחל לראש הממשלה שלאחר כל החקירות יתברר כי כל החשדות נגדו – אין בהם ולא כלום. בליכוד לא עוסקים כרגע בשאלה מי יחליף את נתניהו, נתניהו הוא ראש הממשלה, נקודה".