משרד הביטחון יממן עו"ד לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות

    איתי גדסי 6 Comment on משרד הביטחון יממן עו"ד לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות

    יוזמה חדשה במשרד הביטחון: סיוע משפטי חינם לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות בשל גיוסם לצה"ל • בבסיס היוזמה- שיתוף פעולה בינמשרדי למען מתן סעד משפטי בתביעות אזרחיות לאותם חיילים מותקפים, בכדי שיוכלו לתבוע ובהמשך אולי גם לקבל פיצויים

    חיילים חרדים בצבא • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל הדיון היום בכנסת על הסתה נגד החיילים החרדים. היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי, פנה אתמול למשרד המשפטים בבקשה לסייע משפטית לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות בשל גיוסם לצה"ל. בבסיס היוזמה- שיתוף פעולה בינמשרדי למען מתן סעד משפטי בתביעות אזרחיות, לאותם חיילים מותקפים, בכדי שיוכלו לתבוע ובהמשך אולי לקבל פיצויים בגין עוגמת נפש, לשון הרע, ועוד.

    עו"ד אחז בן-ארי במכתבו לעו"ד אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה: "אנו עוסקים באופן אינטנסיבי בנושא התנכלויות לחיילים חרדים בשל שירותם בצה"ל. אין ספק כי מדובר בתופעה חמורה אשר לא רק פוגעת בחיילים עצמם אלא יוצרת אווירה של דה-לגיטימציה והפחדה בקרב העדה החרדית, המכוונת להרתיע מתגייסים פוטנציאליים מלהתגייס לשירות סדיר".

    בן-ארי העריך כי קיים פוטנציאל של עשרות תביעות אזרחיות מן הסוג הזה, וכתב כי: "אנו מבקשים להרחיב את המערכה כנגד ההתנכלות, ע"י הגשת תביעות אזרחיות אישיות של החיילים כנגד מי שעוולו כלפיהם. על- פי מידע שנמסר מהאגף הביטחוני-חברתי במשרדנו, יש כרגע פוטנציאל של כ-30 תביעות אזרחיות כאלה".

    מהלך זה מצטרף לפנייתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לשרת המשפטים איילת שקד, מאוגוסט האחרון, בו ביקש לנקוט פעולות במישור הפלילי כנגד אותם תוקפים. משרד הביטחון יוזם מהלך זה כחלק מהמערכה כנגד ההתנכלויות כלפי המתגייסים החרדים  הנמצאים במצוקה בשל התנכלויות אלו, ועומדים חסרי אונים אל מול המתנכלים. המשרד ימשיך ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי להבטיח את שלומם של החיילים החרדים ושל חיילי צה"ל כולם.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      לתשומת היועץ המשפטי של משרד הביטחון
      אנו דורשים את חידוש החקירות נגד מי שסביבו נקשרים האשמות על השחיתויות הכי גדולות מאז קום המדינה,
      אנו מוחים על האפליה בין דם לדם כאשר המשטרה חוקרת בקשיחות את ראש הממשלה על קבלת חבילות סיגרים + שמפניה
      כאשר נגד ליברמן המשטרה לא הלכה עד הסוף עם פרשיית החברה ל"ייעוץ עסקי" בשם "מ. ל. 1", אותה הקימה ביולי 2004 בתו, מיכל ליברמן, כשהייתה בת 21. לחברה הוזרמו תוך שלוש שנים מאז הוקמה כ-7 מיליון ש"ח מחוץ לארץ. החברה שילמה משכורות גבוהות לליברמן האב ולבתו. די בפרשה זו (אחת מעוד כמה פרשות מעניינות) כדי להבין, שהכל תלוי באינטרס, להפיל ראש ממשלה ששירת בסיירת מטכ"ל וסיכן את נפשו פעמים אין ספור יש להם אינטרס, להפיל את איווט ליברמן (בקושי עשה שירות מקוצר של איזה שנה) הם לא רואים בזה צורך כי אין לו בעיניהם חשיבות משמעותית למרות החשדות הכבדות.

    2. 5

      טוב יעשו במשרד הביטחון אם את המשאבים שעומדים לרשותם במחלקה המשפטית ינתבו לדברים יותר רציניים כמו הגנה על פרשת השחיתות הגדולה של ישראל ביתנו העלולה להגיע לבסוף לשר הביטחון הואיל וכידועף אמור הפתגם – הדג מסריח מן הראש!
      להלן על הפרשה מתוך ויקיפדיה (לא נגענו!):
      במסגרת הפרשה נחקרו כ־480 מעורבים[6], בהם:
      פאינה קירשנבאום, חברת הכנסת וסגנית שר הפנים, לא נעצרה. ב-12 בינואר 2015 הודיעה על פרישה מפוליטיקה בעקבות החקירה, ושבחקירתה תשתמש בזכות השתיקה[7].
      סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות לשעבר.
      דאוד גודובסקי, ראש המטה של ישראל ביתנו.
      רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות
      דב ליטבינוף, ראש מועצה אזורית תמר.
      מרדכי דהמן, ראש מועצה אזורית מגילות. באוגוסט 2015 התפטר מכהונתו, עקב החשדות נגדו.[8]
      גרשון מסיקה, ראש מועצה אזורית שומרון. במאי 2015 חתם על הסכם עד מדינה בפרשה והשעה עצמו מראשות המועצה ולאחר מכן התפטר מתפקידו.[9]
      אלכס ויז'ניצר, יו"ר נת"ע. ב-22 בינואר 2015 הודיע על התפטרותו מתפקידו כיו"ר נת"ע, כדי להקדיש זמן לטיהור שמו.[10]
      שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל.[11]
      יאיר גלר, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול. הושעה מתפקידו.
      דורון שמחי, ראש איגוד הכדוריד הישראלי.
      אבנר קופל, יו"ר לשעבר של איגוד הכדורסל.
      חיים בן שושן, ראש החברה לפיתוח השומרון לשעבר.
      משה ליאון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר. לאחר שנחקר נשלח למעצר בית.[12] בפברואר 2015 נסגר תיק החקירה נגדו[13].
      יצחק מירון, ראש עיריית עפולה. בספטמבר 2016 נסגר תיק החקירה נגדו.[14]
      משה דדון, ראש מועצה אזורית מטה יהודה.
      מתן דהן, מנכ"ל עמותת איילים.
      ישראל יהושע, לוביסט.
      סטיבן לוי, לוביסט מחברת אימפקט.
      אורית לרנר, לוביסטית מחברת אימפקט[15].
      אלי זרחין, לוביסט[16].
      עובד יחזקאל, יועץ אסטרטגי, מזכיר הממשלה בתקופת כהונתו של אהוד אולמרט כראש הממשלה.
      יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את פרקליטות המדינה ואמר: "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות".[17] השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' הודיע שהוא מגבה את המשטרה, את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה בחקירת הפרשה,[18] אך כעבור ימים אחדים הצטרף לעמדת ראש מפלגתו ואמר "פעם שישית שפותחים בחקירה נגד ישראל ביתנו לפני הבחירות. צריך לתהות מה קרה".[19] יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, שאישר את פתיחת החקירה המשטרתית וליווה אותה, הגיב לטענות אלה וטען כי מדובר בחקירה משמעותית, שמעלה חשד לשחיתות מאורגנת ושיטתית, בהיקפים נרחבים.[20]
      ב-21 באוקטובר 2015 המליצה המשטרה על העמדתם לדין של 36 חשודים, בהם קירשנבאום ומיסז'ניקוב.[21]
      בספטמבר 2016 שלחה פרקליטות המדינה מכתבי זימון לשימוע לפני העמדה לדין ל-16 חשודים, והודיעה על סגירת תיקיהם של 17 חשודים אחרים.[14]

    3. 4

      בני חרדי נמצא בנצח יהודה ומעולם אף אחד לא הציק
      לא שכנים ולא אף אחד . מאיפה הבאתם את זה ?

      1. שתתפלל הגברת שישאר שומר תורה ומצוות, הילד שלה נמצא בסכנה רוחנית גדולה, בתוך מערכת שכל רצונה להעבירו על דתו ורבים חללים הפילה

        1. כנראה את גרה בשכונה שאינה חרדית, ולכך מובן איך הבן הגיע לגדוד ה""חרדי" נצח יהודה, רק תקווי שהמצב לא ידרדר ל…….

    4. 3

      מה שעושים השכנים מזעזע! אבל מלי את טועה בגדול , את כזאת תמימה? עדיף את השכנים (אם כך)מאשר את אותו גדוד תקוי באמת שישאר לך בן שומר תוצ"מ והשקפה ברורה בלי בילבולים…………………….תתפללי עליו הוא צריך הרבה תפילות.