"אנחנו לא מבינים למה לא דפקתם על השולחן ואמרתם לו לסגור"

    אנחנו נכנסנו לקואליציה וביקשנו מה שהיה יישאר מבחינת חילולי השבת. בכנסת יש לנו סטטוס קוו ואם היו משחקים איתנו לא היינו מצביעים. צריך להבהיר לברקת ושהוא יהיה בטוח מעל לכל צל של ספק שאם הסטטוס קוו לא יישמר כל הנציגים החרדים לא יצביעו איתו
    איתי גדסי 2 Comment on "אנחנו לא מבינים למה לא דפקתם על השולחן ואמרתם לו לסגור"

    יוחנן וייצמן: יוזמות עירוניות רבות מחלללות שבת. כמו בתי קפה בספורטק • ליצמן: אני חסיד של סטטוס קוו • הלפרין: יש ראש עיר עם אג׳נדה לחלן את העיר • הוקמה ועדה שתגיש מסקנות תוך חודש • הרשימה המלאה של חילולי השבת

    אנחנו נכנסנו לקואליציה וביקשנו מה שהיה יישאר מבחינת חילולי השבת. בכנסת יש לנו סטטוס קוו ואם היו משחקים איתנו לא היינו מצביעים. צריך להבהיר לברקת ושהוא יהיה בטוח מעל לכל צל של ספק שאם הסטטוס קוו לא יישמר כל הנציגים החרדים לא יצביעו איתו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום התקיימה ישיבה של כל ראשי המפלגות החרדיות דרעי, ליצמן וגפני יחד עם נציגי יהדות התורה בעיריית ירושלים. השתתפו: צביקה כהן. אליעזר ראוכברגר. יעקב הלפרין. יוחנן וייצמן ודב קלמנוביץ. וכן מזכירי הוועדה יצחק גולדקנופף ויהודה יברוב.

    פתח את הישיבה השר דרעי שביקש לשמוע על חילולי שבת חדשים בזמן תקופת ראש העיר ברקת.

    השר ליצמן: הבעיה של חילולי השבת בירושלים זה בכל הארץ. אני צריך להסביר לברקת מה הבדל. ראה״ע רוצה להראות מה הבדל בסטטוס קוו. אנחנו רוצים לשמוע על כל מה שקרה בשנים האחרונות בזמן ברקת.

    ח״כ גפני: יש חלק אחד שלוקחים תקציב עיריה ועושים חילולי שבת. ויש את נושא המרכולים שאמנם לא ישיר של העיריה אלא היא המאשרת. במשרד התחבורה לא מאשרים בתקציב לחילולי שבת. בעיריית ירושלים היתה החמרה דרמטית בשנים האחרונות גם בפעולות העיריה וגם באישורי פתיחת מרכולים.

    יעקב הלפרין: חילול השבת בירושלים גדול בקדנציה של ברקת. זה ברור. אספנו נתונים ומסמכים. אנחנו פונים לראש העיר ללא הפסקה. ראש העיר מפרשן אחרת את הפרת הסטטוס קוו.

    דב קלמוביץ: אין ספק שהמנהלים הקהילתיים התחילו לעבוד בשבת בשנים האחרונות מה שלא היה קודם וזה כסף עירוני. בנוסף, יש פעילויות נוספות של העיריה, תכניות וגם פעילות של צעירים. או באמצעות קשר ישיר או במימון עמותות. עיקר הפעילות זה עמותה ׳צעירים במרכז׳.

    IMG-20170118-WA0050

    אליעזר ראוכברגר: אין ספק שחלה זליגה משמעותית בסטטוס קוו. או באמצעות המנהל הקהילתי או במבנה קהילתי שזה זרוע של העיריה. גם באתר הרשמי של העיריה יש פרסומים על חילולי שבת באופן גלוי. לא יאומן. יש כאן עידוד ברור לחילולי שבת למרות שראש העיר התחייב. יש פסטיבלים וארועים עם לגואים של העיריה שמחללים שבת. אני לא מאמין שיש לוגו ואין תקציב.

    ויש גם את הרוח הכללית המעודדת את ירושלים להיות יותר תל אביב. ראש העיר לא אומר איך אני מחלל שבת אבל הוא מקדם אנשים ועמותות שזה תפקידם, גופים עירוניים רבים ואגפים בעיריה שמעודדים חילולי שבת. יתכן שברקת לא יודע מזה.

    ליצמן? פניתם לברקת עם זה?

    ראוכברגר: פנינו הוא אמר שיש גם חילונים בעיר ואומר שזה לא פגיעה בסטטוס קוו. ברקת בצו בית משפט יכול לסגור את המתחמים שמחללים שבת. מתחמים חדשים והוא לא סוגר.

    הלפרין: אם מישהו חשב שיש לנו עסק עם ראש ישיבה טועה. יש ראש עיר עם אג׳נדה לחלן את העיר.

    גפני: שלושת הנציגים ראשי המפלגות יושבים כאן ולא מבינים למה לא דפקתם על השולחן ואמרתם לו לסגור.

    ראוכברגר: מתחם התחנה הוגש לבניה לפני שלוש שנים.

    צביקה כהן: בתחום המסעדות יש זינוק למעלה ויש שמסבירים שזה בתוך חוק העזר העירוני. אם כך, נלמד את החוק, כל כיסא בחוץ יעוף בטיל, או פתיחה בזמני שעות בית הכנסת. יינתנו דוחות קשים. נשתמש בחוק נגד אותם עסקים שנפתחו בשם החוק הזה.

    אין ספק שמתקיימים בתוך מתקנים עירוניים סרטים בשבת. אנחנו מאד מובכים בזה. יש גם תקציבים שמועברים אליהם. לא מדובר בראש עיר שמתכנן חילולי שבת. הוא רןצה להתקרב.

    ליצמן: אני חסיד של סטטוס קוו. אני רוצה לדעת מה הסטטוס קוו בירושלים.

    גפני: אנחנו נכנסנו לקואליציה וביקשנו מה שהיה יישאר מבחינת חילולי השבת. בכנסת יש לנו סטטוס קוו ואם היו משחקים איתנו לא היינו מצביעים. צריך להבהיר לברקת ושהוא יהיה בטוח מעל לכל צל של ספק שאם הסטטוס קוו לא יישמר כל הנציגים החרדים לא יצביעו איתו.

    יוחנן וייצמן: יוזמות עירוניות רבות מחלללות שבת. כמו בתי קפה בספורטק במקומות אחרים. ראש העיר טוען לנו שמותר לו לפתוח בתי קפה.

    יהודה יברוב: הרבנים ישבו לפני שלוש שנים עם ראש העיר והבטיח הבטחות גדולות. פעם שניה שלח לרבנים את עו״ד אביעד הכהן בהבטחות ולא קיים. כל המנהלים הקהילתיים זה פרי יצירת ברקת. הפרהסיה שלהם נוראה. מאות משפחות מגיעות ומחללות שבת. לכן השאלה שלי מי ערב להבטחות שהוא יבטיח לכם היום?

    יצחק גולדקנוף: כוחנו באחדותנו. ועדת הרבנים לענייני השבת הצליחה נגד אולמרט בנושא של הארנה וקיפלה אותו. אילו היינו מאוחדים ממש היינו מצליחים כם נגד ברקת.

    נושא מחנה יהודה:

    ליצמן: התחלתי לבדוק אם יש רשיון בריאות במתחם ההוללות במחנה יהודה.

    ראוכברגר: כל השוק הפך למועדון הוללות כל הלילה. מפגעי רעש נוראיים.

    השר דרעי: אני מסכים למה שאמר הרב גולדקנוף שפעם ראשונה יושבים כל מקדשי שביעי סביב שולחן. ברגע שכולם יושבים ביחד באחדות יחד עם הרבנים.

    בהמשך ישבו ראשי המפלגות והשר אורי אריאל עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. בישיבה הוחלט להקים ועדה שתוודא כי הסטטוס קוו בעיר נשמר בקפידה. חברי הוועדה הם מנכ"ל העיריה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון. תוך 30 יום הצוות שמונה יגיש מסקנות וראשי המפלגות יפגשו שוב עם ברקת.

    IMG-20170118-WA0065

    IMG-20170118-WA0066

    IMG-20170118-WA0068 IMG-20170118-WA0067   IMG-20170118-WA0064

    בהכנת הידיעה השתתף איתמר זינגר



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אנו פונים יו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני ולח"כ הרב גואטה, הפועלים להסדרת פטור ממע"מ עמותות
      ומלכ"רים ששוכרות ומשכירות דירות למגורים,
      אנא הוסיפו בחקיקה תיקון הנחוץ כמו אוויר לנשימה!
      המוסדות החרדים הפטור והנוכש"ר מתוקצבים בפירורי תקצוב ולא מצליחים לשלם משכורות לעובדי ההוראה, לעומית עובדי ההוראה של החינוך הממלכתי המתוקצבים במשכורות נדיבות ישירות מהמדינה
      לא די בזאת, אלא שגם חלק ניכר מהתקציב שמקבלים החרדים הם מתבקשים להחזיר למס הכנסה וביטוח לאומי במסגרת מס מעסיקים!
      ומדובר בסכומי עתק,שנגרעים רק ממוסדות בעלי מעמד משפטי של פטור ומוכש"ר בשונה מהממלכתי.
      אנו פונים אליכם להסדיר בתוך החקיקה שאתם מקדמים, פטור ממס מעסיקים לעמותות המפילים מוסדות חינוך פטור ומוכש"ר!

      1. מידה כנגד מידה:
        עשקתם את ציבור הגננות, 15,000 נשים עובדות בתת-תנאים, וה' גומל לכם כגמולכם!

        21,000 ש"ח לחודש, מספיק בשביל לשלם לצוות הגנים את שכרו, כולל משלימות, חומרים ותפעול + 7% מס מעסיקים למלכרי"ם (מעל 1 מלש"ח),
        ונשאר די והותר בשביל הלנדרובר של המנהל!