עיריית בני ברק פרסמה את רשימת ההקצאות שיחולקו בעיר

    גור וויז'ניץ רושמים הישג עם 4 דונם כל אחת. כשגם בזירה הליטאית החליט ראש העיר זייברט לקבוע עובדות, ועל פי הרשימה המתפרסמת יקבלו גם אלו המזוהים עם "בני תורה", וכך "איגוד בוגרי ישיבת גרודנא" ו"כנסת יצחק – חדרה" קיבלו כל אחת 330 מ"ר בקרית הרצוג, על חשבון סיעת דגל התורה. כמו גם ישיבות ספרדיות כגון "ברכת אפרים"
    איתי גדסי No Comments on עיריית בני ברק פרסמה את רשימת ההקצאות שיחולקו בעיר

    לאחר שנתיים של חיכוכים, עיריית בני ברק מפרסמת הבוקר את רשימת ההקצאות • החלוקה היא לפי שליש לכל סיעה. כשהמרוויחים הגדולים הם וויז'ניץ וגור, וכן הצלחה גדולה לשאר הסיעות ש"ס, דגל התורה וסיעת האופוזיציה בני תורה וחניכי הישיבות של הרב גרוס • הרשימה המלאה

    צילום: דוד זר
    גור וויז'ניץ רושמים הישג עם 4 דונם כל אחת. כשגם בזירה הליטאית החליט ראש העיר זייברט לקבוע עובדות, ועל פי הרשימה המתפרסמת יקבלו גם אלו המזוהים עם "בני תורה", וכך "איגוד בוגרי ישיבת גרודנא" ו"כנסת יצחק – חדרה" קיבלו כל אחת 330 מ"ר בקרית הרצוג, על חשבון סיעת דגל התורה. כמו גם ישיבות ספרדיות כגון "ברכת אפרים"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הסערה התקשורתית סביב ההקצאות העירוניות לבתי כנסת וישיבות, ההתנגדות של חלק מסיעות הבית והטענות למחטפים, עיריית בני ברק מפרסמת הבוקר (ד') את רשימת ההקצאות העתידיות בעיר בני ברק.

    כפי שחשפנו בעבר ב"קול חי", מדובר ב-50 דונם אחרונים של שטחי ציבור, בבעלותה של העירייה, שיועברו לשימוש בתי כנסת ועמותות בעיר. כשההקצאות חולקו שווה בשווה לכל סיעה 14.5 דונם.

    נציין כי עיקר השטחים שחולקו הינם בצפון העיר, ומהווים כ90% מכלל השטחים שאשר נותרו פנויים בעיר. כשהמריבה הגדולה הייתה על השטחים שנותרו בתוך העיר.

    אלו שיכולים לפתוח שמפניות הם חסידויות גור וויז'ניץ שקיבלו בצפון העיר כל אחת קרוב ל-4 דונם מלבד שטחים נוספים שקיבלו בתוך העיר.

    כידוע תושבי פרדס כץ וקרית הרצוג נמנים על הציבור הליטאי והספרדי כך שנתח גדול זה של קרוב ל-4 דונם לכל חסידות הוא ללא ספק הצלחה מרשימה במיוחד. אך גם מכנובקא וחסידויות נוספות קיבלו 2 דונם בהם חסידות ערלוי.

    גם בש"ס ישנם כאלו שפותחים שמפניות בהם מוסדות הרב דניאל זר שקיבלו בפרדס כץ 3 דונם גם מוסדות שערי ציון קיבלו 3 דונם שללא ספק זה הצלחה מרשימה מבחינתם. זאת לצד כ-3 דונם שקיבלה רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס.

    נציין כי גם במרחב הספרדי נרשם הישג, לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי התערב והורה לתת הקצאות גם לישיבות קטנות שהיו מזוהות עד היום עם המרביצי. בהוראת דרעי גם חולקו הקצאות לציבור התימני בעיר, לבתי הכנסת של הרבנים פנחס קורח, הרב שלמה מחפוד, והגר"י רצאבי.

    גם בזירה הליטאית היו שהרוויחו בפרדס כץ כמו הקהילה הליטאית ברחוב אבוחצירא שקיבלה 2 דונם. גם עמותת כרם גפן ישראל ועמותת קצות החושן קרית ספר שקיבלו דונם וחצי.

    המעניין הוא שעל פי הרשימה המתפרסמת יקבלו גם אלו המזוהים עם "בני תורה", וכך "איגוד בוגרי ישיבת גרודנא" ו"כנסת יצחק – חדרה" קיבלו כל אחת 330 מ"ר בקרית הרצוג.

    גם גאב"ד חניכי הישיבות הגר"מ גרוס העירייה תקצה לו מבנה ברחוב ירושלים 1, של 300 מטר. כמוהו גם הרב טוננפלד שמקבל דונם וחצי בפרדס כץ.

    בכדי למנוע מערערים על החלטות ועדת ההקצאות החליטה העירייה להקצות שטחים נוספים גם לכאלו שאינם מזוהים רשמית.

    למערערים על חלוקת ההקצאות ניתנת האפשרות להגיש את ההתנגדות בכתב למחלקת התשתיות בעירייה, בתוך 30 יום. שלאחריהם יאושרו ההקצאות מיידית על ידי מועצת העיר.

    הקצאות בני ברק



    0 תגובות