החמרה • הקנס על אי ציות לרמזור אדום יעלה ל-1500 שקלים

    במהלך הישיבה שקלו חברי הכנסת להחמיר אף יותר ולהעלות את הקנס על חציית צומת באור אדום מעל 1,500 שקלים. עו"ד ראובני התייחסה לכך ואמרה כי קנס גבוה מדי עלול גם הוא לפגוע בהרתעה ולדחוף אנשים לבית המשפט
    איתי גדסי No Comments on החמרה • הקנס על אי ציות לרמזור אדום יעלה ל-1500 שקלים

    הקנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 נקבע על 1,000 שקלים, והקנס על עבירות אחרות ברכיבה על אופניים חשמליים עלה מ-100 ל-250 שקלים • אני לא מתכוון להמתין לוועדת ה'אין כלום' מנכ"לים"

    צילום: ויקיפדיה
    במהלך הישיבה שקלו חברי הכנסת להחמיר אף יותר ולהעלות את הקנס על חציית צומת באור אדום מעל 1,500 שקלים. עו"ד ראובני התייחסה לכך ואמרה כי קנס גבוה מדי עלול גם הוא לפגוע בהרתעה ולדחוף אנשים לבית המשפט
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה הכוללת, בין היתר, החמרת ענישה על עבירות חמורות ועבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים.

    היו"ר כבל התייחס לשנת 2016 שהסתיימה בעליית מספר ההרוגים בכבישים ואמר כי הוועדה בראשותו עשתה מעל ומעבר כדי לשים את הנושא על סדר היום, והבהיר כי בקרוב תקיים הוועדה דיון מיוחד לסיכום השנה יחד עם כל השרים הנוגעים בדבר. "אני לא מתכוון להמתין לוועדת ה'אין כלום' מנכ"לים, שזו בושה וחרפה איך שהם מטפלים בקטל בדרכים. צריך ניידות וכסף לבתי המשפט עכשיו", אמר. באשר להעלאת הקנסות אמר היו"ר כבל כי אמנם הוא "לא עף על זה", אבל מדובר בדברים שלציבור יש אחריות ואדם שביצע עבירה כל כך חמורה כמו חציית צומת באור אדום במודע – צריך לשלם את המחיר.

    לפי ההצעה שאושרה, נקבעה מדרגת קנס חדשה של 1,500 שקל – ואושר להחיל את הקנס הגבוה על עבירות חמורות בהן: אי ציות לרמזור אדום (במקום 1,000 שקל כיום), נהיגה במהירות של 31 עד 40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ונהיגה במהירות של 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית (במקום הזמנה לדין כיום). עוד אושר להחמיר את הענישה על עבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים, בין היתר ברכיבה על המדרכה, ולקבוע את גובה הקנס בגינן על 250 שקלים, במקום 100 שקלים כיום, ולהחמיר ענישה על עבירות נוספת בהן נהיגה ללא רישיון בתוקף ועוד.

    נציג עמותת אור ירוק, יניב יעקב, בירך על אישור הצוק ואמר כי הוא מביא בשורה בין היתר בהחמרת ענישה על חציית צומת באור אדום, אך הוסיף כי השינויים לא יהיו יעילים ללא אכיפה. במהלך הישיבה שקלו חברי הכנסת להחמיר אף יותר ולהעלות את הקנס על חציית צומת באור אדום מעל 1,500 שקלים. עו"ד ראובני התייחסה לכך ואמרה כי קנס גבוה מדי עלול גם הוא לפגוע בהרתעה ולדחוף אנשים לבית המשפט, וחברי הכנסת קיבלו את העמדה וקבעו, כאמור, את הקנס על 1,500 שקלים.

    העבירה ענישה קיימת קנס מוצע
    רישיון רכב פקע, בין 4 חודשים לשנה עד 6 חודשים – 750 ₪, יותר מכך – הזמנה לדין 1000 ₪
    רישיון נהיגה פקע, בין ששה חודשים לשנתיים, לגבי מי שזכאי לרישיון נהיגה לתקופה שמעל שנתיים הזמנה לדין 750 ₪
    אי ציות לרמזור אדום 1000 ₪ 1500 ₪ (חדש)
    רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר, או לא תקניים הזמנה לדין  – עבירה חדשה 1000 ₪
    מהירות, בדרך עירונית בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המותר ובדרך בין עירונית 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר הזמנה לדין 1500 ₪
    אי מתן זכות קדימה להולך רגל שמתכוון לחצות, או כשרכב אחר נתן זכות קדימה כאמור הזמנה לדין – עבירה חדשה 250 ₪
    חניה של רכב בשביל האופניים 100 ₪ 250 ₪
    עומס יתר מ-15% ועד 25% 1000 ₪ הזמנה לדין
    עבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים ובכלל זה, רכיבה שלא בישיבה על המושב, הובלה באופניים, רכיבה לצד רכב אחר, אי שמירת רווח, רכיבה שלא בימין הכביש, רכיבה על מדרכה, העדר ציוד בטיחות תקין, אי הפעלת אורות 100 ₪ 250 ₪
    רכיבת אופניים בקבוצה בדרך בין עירונית – חובת ליווי הזמנה לדין – עבירה חדשה 500 ₪
    רכיבת אופניים בקבוצה בדרך בין עירונית – חובות המלווה הזמנה לדין – עבירה חדשה 250 ₪
    נהיגה אסורה בעגלה הזמנה לדין – עבירה חדשה 500 ₪
    סימון דופן הרמה הידראולית בפנסים הזמנה לדין – עבירה חדשה 250 ₪


    0 תגובות